Hoppa till innehåll
Anime.se

Veckans nyheter 29/10


Orrin
 Share

Rekommenderade inlägg

Efter en del påpekanden om att nyhetsdelen här på anime.se inte uppdateras tillräckligt ofta så har jag tänkt hålla en liten nyhetsspalt veckovis, förhoppningsvis ska det komma upp en ny varje söndag eller måndag framöver. Här kommer jag bland annat skriva om dom flesta större anime relaterade nyheterna som kan tänkas intressera, det kommer dock bara handla om saker som sker i Japan så inga Amerikanska eller Europieska DVD releaser kommer dyka upp här. Jag hoppas det kan komma att vara till nytta.

 

Anime

 

Magical Heart ☆ Kokoro-chan

Den 26/3 -08 kommer det släppas en School Days OVA med titeln Magical Heart ☆ Kokoro-chan, detta var från början en kort video som spelets skapare 0verflow hade som aprilskämt i år men nu ska det alltså bli en riktig OVA.

 

Amatsuki och Hatenkou Yugi

Dom kommande animerna Amatsuki och Hatenkou Yugi har fått hemsidor.

 

Ayakashi

Den kommande animen Ayakashi kommer börja sändas den 12/12 -07 kl 11:00 på AT-X, den har även fått en hemsida.

 

BIOHAZARD: Degeneration

Capcom ska i sammarbete Sony Pictures göra en datoranimerad anime vid namn BIOHAZARD: Degeneration, Biohazard är i Sverige antagligen mest känd som Resident Evil från Capcoms tv-spels serie.

 

Övrigt

 

Hatsune Miku

En manga baserad på den olidligt populära maskoten Hatsune Miku från musikprogrammet Vocaloid ska börja gå i tidningen Comic Rush i Januari.

 

Nytt

 

Här under har jag tänkt ha en lista över alla nya animeserier samt OVAer som kommer börja eller släppas under nästkommande vecka, jag kommer dock bara ta med anime som inriktar sig mer till en lite äldre publik. Den här veckan gör jag dock ett undantag och tar med dom som har börjat eller släppts under veckan som har gått eftersom det är första gången och det inte kommer några nya under den här veckan.

 

VARNING!

Alla titlar med ett 18+ framför sig har 18-års åldersgräns och risken är stor att hemsidan också har det.

 

OVAer

 

10/24

Tales of Symphonia : The Animation - Avsnitt 3

Nasu: Suitcase no Wataridori

 

10/25

18+ Shakkin Shimai - Avsnitt 1

18+ Oshiete Re: Maid - Avsnitt 1

18+ Denki Musou Hana - Avsnitt 1

 

10/26

Soukou Kihei Votoms: Pailsen Files - Avsnitt 1

Kyou Kara Maou! - Avsnitt 1

18+ Warau Kangofu : The Animation - Avsnitt 1

 

10/27

18+ Dorei Maid Princess - Avsnitt 2

 

Slutord

Kom gärna med kommentarer om saker som kan förbättras i tråden på forumet, eftersom det är första gången jag skriver en sådan här så vill jag väldigt gärna veta vad som kan bli bättre. Tänk även på att jag helt omöjligt kan få med alla nyheter, så om det finns något speciellt ni vill dela med er av så är ni givetvis välkomna att göra det i tråden också.

 

Källa: Moonphase

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tackar så mycket för alla svar. Jag funderar på att försöka få med någon form av topplista från den Japanska DVD försäljningen i framtiden, men det kan ta några veckor innan jag börjar med. Ska också vänta och se om jag kommer få in något mer förslag först innan jag bestämmer något.

 

En manga på Hatsune Miku? :rolleyes:

Det ser jag fram emot. Vet du vad den kommer att heta?

Hatsune Mix (Mikkusu) kommer den heta, 初音みっくす om du vill veta vilka skriftspråk som används.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hatsune Miku låter onekligen intressant, kommer nog hålla ögonen på den.

 

F.ö. är det jävligt nice initiativ att starta en sådan här återkommande tråd, om det är något som skulle kunna förbättras så skulle det vara att ha små bilder att ha vid din text, så att man klart kan se vad var anime/manga är för något, vilket höjer intresset att klicka på länkarna.

 

Men som sagt, jävligt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Riktigt bra läsning det här Orrin! Kudos till dig och och din nya tråd. Har dock inget jag för tillfället tycker behöver tilläggas, det känns som att du fått med sånt intressant.

 

Men å andra sidan så skulle det vara intressant med någon mer "allmän" nyhet som är relaterat till anime/manga osv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...