Hoppa till innehåll
Anime.se

Genshiken 2


Meatrose
 Share

Rekommenderade inlägg

Avsnitt 6 var också skitbra tycker jag. Älskar att se Ogiue slåss mot sina inre demoner. Hon är helt klart min favoritkaraktär i serien, och det är kul att så mycket fokus ligger på henne. Slutet av episoden var underbart... jag satt och väntade på att grabbarnas samtal skulle kulminera på något sätt, men just det där hade jag inte väntat mig. =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 75
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

No! Genshiken avsnitt får inte vara sorgliga! Ep7

Nu när Madarame, Kugayama och Tanaka gått ut, vad skall hända.

Och ska de verkligen försöka att ge den där osynliga karaktärren en riktig roll i nästa avsnitt i och med Preview'n.

Och måste den bara tråkiga karaktären Ohno bli Chairman, liksom "Oh No!"...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag driver inte

Nepp, jag är allvarlig. Jag tycker hela episoden hade en härlig känsla över sig. Det är lite tråkigt att dessa 3 går ut men jag tror fortfarande den kommer vara lika intressant(dom försvinner ju inte ur animen!). Ohno är dessutom störtskön fast hade hellre sett Ogiue.

Det känns som Genshiken äntligen har fått liv i sig igen och det är kul att kunna reflektera det mot verkligheten.

 

Och ja, jag har pimpat den. <3

 

-_-

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tyckte detta avsnittet var det tråkigaste på länge faktiskt. Temat var förvisso graduation men det kändes väldigt ofokuserat. Hade sina stunder men njae. Fångade inte min uppmärksamhet eller intresse denna gången. Kändes mest som situationer man sett förut. Kanske till viss del var meningen i och för sig då de blickade tillbaks delvis på vad som hänt. Aja, jag vet inte.

 

Kan tillägga att jag nästan tyckte Kujian-inslaget var avsnittets höjdpunkt. Älskar den låten. Nött den lite väl mycket men wtf. Kujibiki anbaransu!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bra avsnitt, dock sämre en de senaste man har fått njuta av. Det klassiska vemodet som uppstår när man står inför ett avslutat kapitel implementerades väl, utan att bli särskilt vemodigt. Karaktärerna försvinner ju inte från serien bara för att de har tagit examen. Jag ser dock fram emot lite mer interaktion mellan vår käre protagonist och Ogiue. Eller ja, ge mig mer Ogiue bara så är jag nöjd. =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hmm... jag hade för mig att jag postade om avsnitt 8 i morse efter att ha sett det, men icke. Hur som haver, det var bättre än det förra tycker jag. Fortsatt fokus på favoritkaraktären Ogiue, men vi fick lite övrig utveckling på karaktärsplanet som var mer än välkommet enligt mig. I vanlig ordning bjöd avsnittet på ett flertal minnesvärda scener.

 

<3

CtEzmIDeU.png

 

QjztNUmHz.png

 

qKWkTXphe.png

 

OCOvqrKZB.png

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fy satan vad bra 08 var! Lätt ett av dom bästa avsnitten på säsong 2

 

Har inte du sagt samma sak om alla tidigare avsnitt också? =)

 

Det var lite intressant hur de försökte fylla Kuchiki mer lite mer djup.

En sak som jag väntat på, vad hade en karaktär utan djup att göra i gänget från början liksom.

Genshiken s1 är fortfarande bäst, varför kan denna säsong inte likna den lite mer...

Nästan lika sorgligt som att det är den sista november idag. ´=(

 

~de arimasu.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tankar efter avsnitt 8

Bättre än förra avsnittet, helt klart. Bra att de utvecklar Kuchiki lite men jag är inte särskilt förtjust i honom från första början. Känns mest ofantligt dryg med sina extrema gester och oväsen. Den lite mer seriösa konversationen mellan Ogiue och Ohno var bättre i sådana fall. Visst var det roligt att han helt plötsligt fick spel och drog på sig le costume men kändes ändå lite over the top. Då hoppas jag nog mer på kvinnlig cosplay i fortsättningen :D

 

Skall även bli spännande att se vad Ogiue producerar för material till comi-fes. Kommer garanterat bli sevärt och resultera i många komiska situationer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...