Hoppa till innehåll
Anime.se

Genshiken 2


Meatrose
 Share

Rekommenderade inlägg

Löjligt.

Myes. Och jag har tjatat på honom för det. Funderar på att tvinga honom att se en hel serie med yaoi. Bara för att.

 

Dessutom älskar han ju Ouran. Och jag menar, den innehåller ju en hel del shounen-ai. Men, han kanske inte relaterar den på samma sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 75
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Vad jag gillar med Genshiken 2 över föregångarna är att det känns mycket verkligare och angelägnare. Visst, nördandet kanske man känner sig i ibland, för att inte säga att det kan vara jävligt kul, men när de snackar om relationer och jobb och sådant, det är något man inte ser varje dag i animé.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad jag gillar med Genshiken 2 över föregångarna är att det känns mycket verkligare och angelägnare. Visst, nördandet kanske man känner sig i ibland, för att inte säga att det kan vara jävligt kul, men när de snackar om relationer och jobb och sådant, det är något man inte ser varje dag i animé.

Exakt! Anime som handlar om de lite tuffare sidorna av livet ur en helt vanlig människas perspektiv är sällsynt, vilket jag tycker är väldigt synd. Serier där man kan identifiera sig med karaktärerna och deras problem gör att man verkligen fastnar för dem. I avsnitt 9 av genshiken2 t.ex när sasahara säger något han inte borde på en jobbeintervju vet man precis hur han känner, för man har varit i samma situation själv när man jagat jobb.

 

hatarakiman är ett annat bra exempel på en serie som behandlar den här typen av situationer. Man får följa huvudpersonens liv och hur hon hanterar jobbiga situationer på jobbet, stress och relationer mellan medarbetare och pojkvän. När jag var yngre med mindre erfarenheter så hade jag förmodligen tyckt att det var dötråkigt, men nu finns det inget intressantare för mig att se(Oj vad gammal jag börjar känna mig) :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, det är kul att Genshiken är så jordnära samtidigt som den lyckas vara riktigt rolig. Dock hoppas jag att det vänder lite snart för det är lite halvdystert just nu. Kommer själv ge mig ut i helvetet om ett halvår, vill ju gärna tro att det finns lite hopp åtminstone. Så visa nu vart skåpet skall stå Genshiken ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sista volymen av mangan (9) utkom ju nyss på engelska, kan reckomendera den även.

Dock är animen mycket mer omfattande och tar stora svängar i storyn, t.ex Ogiues fantasier (som en hel episod handlar om) får mycket utrymme, och Tanakas och Ohnos förhållande, vilket de inte får i mangan. Så skulle säga att Genshiken är en av de få serier där animen överträffar mangans motsvarighet. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt tio... underbart! Kulturkrock så det står härliga till. Det enda jag tycker var synd var att de inte kunde skrapa fram personer som är bättre på engelska. Skillnad vore om det var personer från från ett icke engelsk-talande land som kom på besök, men nu spelar de faktiskt amerikaner. I övrigt så verkar gästerna nice. Har sett fram emot förstärkningen från USA ända sedan avsnitt 1. =)

 

Två avsnitt kvar av serien då. Hur ligger vi till inför tredje säsongen? Vilken volym befinner vi oss i för tillfället? Före eller efter volym 6?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Två avsnitt kvar av serien då. Hur ligger vi till inför tredje säsongen? Vilken volym befinner vi oss i för tillfället? Före eller efter volym 6?

Efter, volym 7 är vi på. Och ska det verkligen komma en hel säsong till? Tror en OVA skulle kunna täcka resten.

 

Edit: Blir tvungen att ändra på det där lilla misstaget. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Två avsnitt kvar av serien då. Hur ligger vi till inför tredje säsongen? Vilken volym befinner vi oss i för tillfället? Före eller efter volym 6?

 

Före, volym 7 är vi på. Och ska det verkligen komma en hel säsong till? Tror en OVA skulle kunna täcka resten.

 

Efter volym 6 alltså. ;)

 

Och angående ny säsong... det var bara vad jag utgick ifrån. 25 avsnitt finns ju "ute" än så länge, och vi befinner oss i volym 7 av 9. Hmm... efter det 27:e och för tillfället sista avsnittet, finns det anledning att tro att volym 7 precis är avslutad då? Oavsett vilket... det känns som att det skulle behövas 6-8 episoder till sammanlagt för att ro hela skiten i mål... förutsatt att man bibehåller ungefär samma manga-till-anime-ratio.

 

Hur har man planerat egentligen? Källmaterialet är ju fullbordat, så det kan inte vara jävla svårt att ha lite framförhållning. Det enda jag är säker på är att jag kastar in handduken om man, trots avslutad manga, serverar ett anime original ending och på så sätt dissar de sista 22 procenten av serien. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Efter volym 6 alltså. ;)

 

Haha, jag skyller på att klockan är mycket.

 

Och det finns en god chans att de hinner avsluta volym sju med den här säsongen. Sen som du säger skulle det nog krävas 6-8 avsnitt till för att lägga allt bakom sig. Så vi får väl la se hur det blir med den saken.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Härligt avsnitt! Ett av de bästa under säsong 2 och kändes mycket mer som första säsongen. Madarame som vanligt är king och skapar underbara situationer. Sen ja, vad skall man säga. Cred för att de faktiskt kör engelska när det är amerikanare men shit, det blir hilarious! :D

 

Älskar för övrigt sexy-musiken som de alltid spelar vid naughty thoughts / situations.

 

Genshiken är på väg uppåt igen, nu ser jag fram emot nästa avsnitt!

 

madarame.png

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Genshiken 2 - 11... akta Ohno's cosplay som "fanservice queen of the year 2007"! :surprised:

pics plox

 

Hai hai!

 

Ohno cosplayar som...

 

Yoko från Tengen Toppa Gurren-Lagann. :blush:

 

GDcAEVlEU.png

 

 

zYkDcVvro.png

 

 

rrOItYVLi.png

 

 

RYCJrzBWY.png

 

 

SOQTULZkP.png

 

Jag låter bli att uttala mig så mycket om avsnittet innan dess att jag har sett det med text så att jag fattar allt, men det är ett bra avsnitt med mycket SasaxOgi-utveckling. =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Riktigt bra Genshiken-avsnitt denna gång. Den var lite dyster ett tag men sedan Ohnos vänner kom till undsättning bl a har den bara blivit bättre. Gillar att avsnittet håller fokus på Comifes och Sasahara + Ogiue. Cosplay var ju bara <3 också. Känns riktigt tråkigt att det bara är ett avsnitt kvar nu, och att jänkarna åkte hem. Engrishen var så nice.

 

Blir det en säsong 3 tro? Jag hoppas det. Antar mangan bjussar på mer Sasahara + Ogiue. Mest intresserad är man ju faktiskt av Ogiue eftersom detta avsnitt gav mersmak. Vad var det med hennes gamla buddies liksom?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...