Hoppa till innehåll
Anime.se

Genshiken 2


Meatrose
 Share

Rekommenderade inlägg

BpksLkLmn.png

 

Titel: Genshiken 2 (げんしけん2)

Regissör: Yoshimoto Kinji

Produktion: ARMS, Genco

Längd: 12 episoder

 

Jag tyckte att det var på tiden att Genshiken 2 fick sig en egen tråd, och jag lyckades inte hitta någon gammal tråd för originalserien. Hur som haver, alla de sköna karaktärerna och personligheterna från den första säsongen återvänder, men de som inte har sett OVA:n kanske funderar över vem denna Ogiue är som helt plötsligt är en av klubbens medlemmar. Hon introducerades i just OVA:n, och har man inte sett den så kan man med fördel se till att göra det då man på så sätt får en lite djupare förståelse för henne som karaktär.

 

Eftersom detta är en uppföljare/fortsättning med återvändande karaktärer så tycker jag att det känns onödigt med karaktärspresentationer, och jag antar att alla håller med mig. Det blir inte mycket till "första-post" det här, men jag nöjer mig med en kort introducerande synopsis och mina personliga tankar om seriens inledning.

 

Genshiken lyckas kvalificera sig till ComiFes där de hoppas kunna sälja en egenhändigt producerad doujin. Klubben huserar ju en minst sagt spridd skara personligheter, och den nyblivne ordföranden får det inte helt lätt att försöka samordna arbetet på ett bra och effektivt sätt. Jag tänker väl egentligen inte säga mer om det inledande scenariot än så, utan låter snarare seriens sköna berättarstil få presentera handlingen på sitt eget sätt. "I huvudet på en Otaku"-aspekten lever onekligen vidare i denna uppföljare, och inslag av kärlek och groende romantik varvas med samma humor som gjorde originalet till en fullträff för många. Personligen tror jag, utefter vad jag hittills har sett, att Genshiken 2 kommer bli bättre än sin föregångare.

 

Edit: Bytte upplösning på bilden.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 75
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Äntligen en till Anime-Tråd, och om Genshiken också.

Det är dock lite synd att tvåan inte är i närheten av ettan.

Hittills har det bara varit hypen som lurat folk lite.

Tvåan känns bara rätt utdragen, händer inte lika mycket.

Introt/Outrot är inte ens lika bra, nåja det är en uppföljare.

Lite mysig är den i alla fall.

 

Men att de skulle fastna på alla dessa kärleksrelationer.

Ogiue måste vara den intressantaste karaktären i denna säsong, hittills.

Och till dem som inte sett Ovan, >:(.

 

Edit: Så Genshiken 5 finns att se nu också! ;D

 

Och vi får inte glömma.

QDboogXAm.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Årets första kopp med glögg + årets första brie-beklädda pepparkaka + Genshiken 2 episod 5... de närmaste 20 minuterna är räddade. ^^

 

Håller för övrigt med dig Erke om att Ogiue känns mest intressant än så länge. Det var visserligen vad jag hade förväntat mig. Men vi får väl se hur det lider... en viss persons släkting från ett visst land ska bli kul att se. =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Haha! I hate to be a tease Gogo, but the pepparkaka tasted jättegott to be ärlig.

 

Och vad ska man säga om avsnitt fem? Det fokuseras väldigt mycket på Ogiue, men hon är tillräckligt intressant för att karaktären ska klara av att stå i centrum. Haha, att sådana tankar snurrar runt i hennes till synes oskyldiga lilla huvud.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Äntligen en till Anime-Tråd, och om Genshiken också.

Det är dock lite synd att tvåan inte är i närheten av ettan.

Hittills har det bara varit hypen som lurat folk lite.

Tvåan känns bara rätt utdragen, händer inte lika mycket.

Introt/Outrot är inte ens lika bra, nåja det är en uppföljare.

Lite mysig är den i alla fall.

Jag kan inte alls hålla med dig där. Jag har i princip läst förbi säsong 2 i mangan, och jag _vet_ att andra säsongen kommer bli galet mycket bättre än ettan :D

 

För övrigt, härligt med en Genshiken-tråd! Har själv knappt tid att skriva något på forumet, om ens att se på anime :<

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Får kanske ta och ge säsong två ett nytt försök, såg dom två första avsnitten och fann dom väldigt långtråkiga. Men vem vet den kanske blir bättre.

 

Men något som är säkert är allafall att jag ska handla glögg till kvällen, vart väldigt sugen nu...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Va? Finns det en OVA? Hade jag ingen aning om det. Nåja, jag läste den fjärde boken för bara någon vecka sedan så jag har koll på hur Ogiue kom med i gänget. Än så länge tycker jag att hon verkar vara en älskvärd karaktär.

 

De två första avsnitten gjorde mig lite orolig, även om det kändes kul att få ta del av en ny säsong av Genshiken, då det gav mig intrycket av att det plötsligt skulle bli en mer sammanhängande och en aning seriösare historia. Visserligen var jag sedan säsong ett alltid nyfiken på vart Sasaharas planer på egen doujinshi skulle leda, men det charmiga med ettan var ju att man bara fick följa ett par nördar och se dem göra det de gjorde bäst... att nörda. Nåja, efter avsnitt tre återvänder det väl till det gamla. Kanske?

 

Har några röstskådespelare blivit utbytta förresten? Jag tycker att både Ohno och Kasukabe verkar ha nya röster. Var förvisso ett tag sedan jag såg Genshiken.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Genshiken 2 har i min mening varit flera resor roligare än tidigare versioner hittills. Avsnitt fem var ju bara störtkul! :D

Har några röstskådespelare blivit utbytta förresten? Jag tycker att både Ohno och Kasukabe verkar ha nya röster. Var förvisso ett tag sedan jag såg Genshiken.

Nepp, de är alla samma.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är i varje fall fortfarande Yukino Satsuki som gör Saki's röst. Henne skulle jag känna igen om hon gick framför mig på stan och snackade i mobilen. :rolleyes:

 

Ohno kan jag inte uttala mig om med säkerhet.

 

Och visst finns det en OVA. 3 avsnitt rör det sig om och du får säkert ut en hel del av den även om du har läst om hur det gick till när Ogiue blev en del av gänget. =)

 

Edit: Ah, Sceleris redde ut det under tiden jag svamlade. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Genshiken är en helt underbar serie alltså. Hur de lyckas göra den så förbaskat rolig utan att för den skull få den att kännas overklig. Det är liksom som om situationerna skulle kunna tänkas inträffa och det gör det hela så mycket bättre. Vissa situationer känner man dessutom igen sig i :rolleyes:

 

Har inte sett avsnitt fem ännu men får väl bli nattunderhållning i sängen senare.

 

Vad har ni för favoritkaraktärer förresten? Själv älskar jag Madarames geekighet samtidigt som han stundtals visar upp sidor av sig själv som är mindre otaku. Kasukabes utbrott är helt underbara också.

 

http://web.telia.com/~u32104558/meow.avi :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...