Hoppa till innehåll
Anime.se

Minami-ke


Blå
 Share

Rekommenderade inlägg

wyJVChuEB.png

 

Efter att det har släppts sex stycken helt hejdlöst roliga avsnitt med många roliga scener som framkallat en hel del skratt är det dags för Minami-ke att få sig ett hörn här på anime.se. Den är baserad på mangan med samma namn av Sakuraba Koharu.

 

Tre systrar i tre olika åldrar gör sitt för att vardagen ska gå framåt. Inte nog med att vi har tre roliga systrar att njuta åt så har vi faktiskt en hel drös med härliga birolls karaktärer som gör det väldigt underhållande. Serien följer systrarna under vardagliga förhållanden i skolan och hemmet.

 

Systrarna:

 

Chiaki Minami:

Den yngsta av de tre, men kanske också den smartaste. Har sin äldsta syster Haruka som idol och avskyr samtidigt sin andra storasyster Kana som hon anser är en riktig idiot.

 

Kana Minami:

Mellansystern som får de allra flesta att se ut som genier. En glad tjej som ofta försöker leva upp till rollen som storasyster till Chiaki och retas gärna med Haruka emellanåt.

 

Haruka Minami:

Den äldsta av de tre och även den mest ansvarsfulla. Är väldigt beskyddsam med Chiaki när det kommer till kärlek och försöker allt som oftast att kringla sig ur sådana situationer.

 

Nästa år (januari) ska det komma en till Minami-ke fast med titeln Minami-ke Okawari som görs av Asread anime studio medans den pågående produceras av Doumu. Så det är alltså inte en uppföljare som kommer då utan en remake. Om den kan lyckas toppa den som går just nu kommer bli riktigt spännande att se då jag inte kan hitta något direkt som jag skulle sakna i den. En viss fanservice är kanske en sak som kan dyka upp i den nya, men som sagt, det är inget jag bryr mig om direkt utan i så fall hoppas på mer hurmor (om det nu går). Den här upplagan av Minami-ke har jag inte lyckats hitta någon information om hur lång den kommer att vara men jag hoppas på fler än ca 12-13 avsnitt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Minami-ke är en av mina favoriter som går nu, den är onekligen väldigt rolig. Senaste avsnittets "Mako-chan" kommer det tex dröja länge innan jag glömmer, samma sak med deras spel för några avsnitt sedan.

 

Har just nu svårt att tänka mig att den kommande remaken kommer kunna toppa den här versionen, men det återstår att se. Ska minst sakt bli spännande.

 

Och som avslutande ord:

Ninomiya-kun!!

Sensei!!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Och som avslutande ord:

Ninomiya-kun!!

Sensei!!

 

Haha, död åt elbolag samt ring och fixa en repris! ^^

 

Förra avsnittet var faktist kanske det bästa så hår långt i seriens korta historia. Makoto borde nästan få en helt egen serie, men jag nöjer mig med att han har en biroll i den här just nu. B)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Helt kalaskul serie. Jag hörde rykten om att en annan studio ska ta över efter första säsongen. I en helt annan inriktning. =S

 

Nästa år (januari) ska det komma en till Minami-ke fast med titeln Minami-ke Okawari som görs av Asread anime studio medans den pågående produceras av Doumu. Så det är alltså inte en uppföljare som kommer då utan en remake.

 

;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har just sett det första avsnittet av den här serien, och jag är redan stormförtjust. I sanning, de första sekunderna med en berättarröst och bildtext som säger: "This is just a plain deciption of the days of the lives of the three Minami sisters. Please don`t expect too much" var nog för att få mig att inse att det här var en toppenserie. Jag ser fram emot att se mer av denna serie :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hosaka är verkligen något extra, jag älskar " Hosaka's Simulation ".

Men ingen slår Chiaki!

 

Minami-ke håller fortfarande en väldigt bra nivå och kommer hamna högt på min lista över favoriter.

 

:sleep:

 

Sant som det är sagt. Minami-ke är helt klart på toplistan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...

Bumped for great justice!

 

Serien bör ses av ALLA, och då menar jag -ALLA-.

Helt klart top 2 över årets roligaste serie, svårt att välja om Setohana eller den här har varit bäst för i år.

Otroligt bra karaktärer måste jag säga, både huvudrollerna och birollerna lyckas locka till skrattanfall ofta.

BAKAYARO!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Mycket till slut blev det väl inte men det hade man inte förväntat sig heller. De fick fira nyår åtminstone! Hosaka tycker jag är helt underbar och hans garv i dagens avsnitt gick inte av för hackor. Fyfan.

 

Rätt glad att det blir mer Minami-ke redan nästa vecka. En perfekt serie att följa avsnitt för avsnitt känner jag. Sådär lagom mysig och lättsmält.

 

Juicen måste väl ha varit någon otäck alkoläsk? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...
Jag såg första avsnittet och tyckte inte att det var ett dugg roligt, i princip humorbefriat. Finns det anledning, tror ni, att ge seriens senare delar en chans, eller är det troligt att jag kommer tycka samma om resten av den?

 

Tyckte du inte första bjöd på någon underhållning för dig har jag svårt att tro att något annat avsnitt kommer göra de då de alla håller samma nivå.

 

Men testa andra avsnittet också bara för att se, kan ju vara så att du inte hunnit blivit presenterad för en av de roliga birolls karaktärerna ännu och gillar de bättre. Annars har du nog inget direkt som sagt var att hämta hem här.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag såg första avsnittet och tyckte inte att det var ett dugg roligt, i princip humorbefriat. Finns det anledning, tror ni, att ge seriens senare delar en chans, eller är det troligt att jag kommer tycka samma om resten av den?

 

Nja, humorn var ingenting för mig den heller, men efter att ha sett första avsnittet så beslöt jag mig för att jag ville se vad mellan-syrran skulle hitta på härnäst. Jag hade hoppats på att första avsnittet bara skulle vara introducerande och att det sedan skulle utvecklas, men jag fick inte vad jag önskade. Om du frågar mig så blev den inte så mycket bättre längre in i serien. Om du inte gillade det som bjöds i första avsnittet så kommer du nog inte hurra efter det tolfte heller. ;)

 

Edit: Herr Blå hann före. =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...