Hoppa till innehåll
Anime.se

True Tears


Timotei
 Share

Rekommenderade inlägg

Angående fjärde avsnittet
Nu fick även Mr Blå och Induce sin request om mer av Ai-chan. Mycket intressant karaktär och väldigt oroad över Shin-chans relationer, beteenden, vänner osv.

 

Äkta Tårar - 04

Det här var bra! och mer av Ai-chan blev det. Hon verkar ha hamnat i ett riktigt dilemma där också med sina känlsor för Shinichiro, som tyvärr är lika lost som den vanlige huvudpersonen i sådana här serier, men han får lite förlåtelse för det.

 

Bara jag som inte gillar Hiromi föresten? Jag gillar inte personer som henne som ska behöva ljuga om sina känslor, får hoppas att nästa avsnitt kan förklara varför hon väljer att göra så. För relationen hon har till Shinichiros mamma verkar vara allt annat än bra. Vilket är något som höjer mitt intresse för serien också, att det inte bara är kärleks problem i vädret utan andra faktorer också.

 

Sen får jag även konstiga vibbar från Noes bror, scenen när han ska sätta på henne hjälmen och han försöker göra något med sin hand, vet inte riktigt vad det var där som han försökte göra. Men att han vill helt plötsligt att en kille som han aldrig träffat ska dejta sin syster? Oh well...

 

Nästa avsnitt verkar inte dra ner på tempot, och Äkta Tårar fortsätter att vara bra på de flesta planen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 87
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Denna serien blir bara bättre och bättre

Det var många riktigt bra och intressanta scener i detta avsnittet. Jag gör en sammanfattning med ett antal bilder, närmare bestämt elva stycken.

 

1.png

~ Surprise surprise ~

 

2.png

~ Cute at the cafe ~

 

4.png

~ Frustration due to bad communication ~

 

5.png

~ Uncomfortable intimacy ~

 

6.png

~ The weird yet considerate girl ~

 

7.png

~ The girl who got her tears taken away ~

 

8.png

~ Gentle touch ~

 

9.png

~ Captured moment ~

 

10.png

~ The taste of bitterness ~

 

3.png

~ A weird struggle ~

 

11.png

~ Number 4's request! ~

 

 

Hur söt är inte Ai-chan alltså?! Geez. Detta avsnittet var riktigt bra och jag slogs av en insikt. Jag gillar alla tre tjejerna! Hiromi är fortfarande den som känns mest intressant eftersom hon gömmer så mycket av sina känslor och sitt förflutna. Jag undrar om hon bara späder på sin lögn eller om hon faktiskt gillar Noes brorsa? Tveksamt till det sistnämnda. Kommer Aiko att utveckla sin relation med pojkvännen eller kommer hennes känslor för Shin'ichiro skapa friktion? Mer avsnitt bitte!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Denna serien blir bara bättre och bättre
Det var många riktigt bra och intressanta scener i detta avsnittet. Jag gör en sammanfattning med ett antal bilder, närmare bestämt elva stycken.

 

1.png

~ Surprise surprise ~

 

2.png

~ Cute at the cafe ~

 

4.png

~ Frustration due to bad communication ~

 

5.png

~ Uncomfortable intimacy ~

 

6.png

~ The weird yet considerate girl ~

 

7.png

~ The girl who got her tears taken away ~

 

8.png

~ Gentle touch ~

 

9.png

~ Captured moment ~

 

10.png

~ The taste of bitterness ~

 

3.png

~ A weird struggle ~

 

11.png

~ Number 4's request! ~

 

 

Hur söt är inte Ai-chan alltså?! Geez. Detta avsnittet var riktigt bra och jag slogs av en insikt. Jag gillar alla tre tjejerna! Hiromi är fortfarande den som känns mest intressant eftersom hon gömmer så mycket av sina känslor och sitt förflutna. Jag undrar om hon bara späder på sin lögn eller om hon faktiskt gillar Noes brorsa? Tveksamt till det sistnämnda. Kommer Aiko att utveckla sin relation med pojkvännen eller kommer hennes känslor för Shin'ichiro skapa friktion? Mer avsnitt bitte!

 

Aiko är bäst. Du kommer snart till insikt min vän =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Denna serien blir bara bättre och bättre
Det var många riktigt bra och intressanta scener i detta avsnittet. Jag gör en sammanfattning med ett antal bilder, närmare bestämt elva stycken.

 

1.png

~ Surprise surprise ~

 

2.png

~ Cute at the cafe ~

 

4.png

~ Frustration due to bad communication ~

 

5.png

~ Uncomfortable intimacy ~

 

6.png

~ The weird yet considerate girl ~

 

7.png

~ The girl who got her tears taken away ~

 

8.png

~ Gentle touch ~

 

9.png

~ Captured moment ~

 

10.png

~ The taste of bitterness ~

 

3.png

~ A weird struggle ~

 

11.png

~ Number 4's request! ~

 

 

Hur söt är inte Ai-chan alltså?! Geez. Detta avsnittet var riktigt bra och jag slogs av en insikt. Jag gillar alla tre tjejerna! Hiromi är fortfarande den som känns mest intressant eftersom hon gömmer så mycket av sina känslor och sitt förflutna. Jag undrar om hon bara späder på sin lögn eller om hon faktiskt gillar Noes brorsa? Tveksamt till det sistnämnda. Kommer Aiko att utveckla sin relation med pojkvännen eller kommer hennes känslor för Shin'ichiro skapa friktion? Mer avsnitt bitte!

 

Aiko är bäst. Du kommer snart till insikt min vän =)

Det är mycket möjligt. Vet alldeles för lite om henne för att avgöra, men detsamma gäller ju Hiromi egentligen. Vet bara att hennes långa hår är win. Speciellt när hon hade pannbandet :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hmm. innebär vad?

 

Vilket innebär att det nu sitter en rökig VD här i väst som äger rättigheterna till materialet textat på engelska.

 

Priserna de har tänkt att ta för dessa två serier är för övrigt ganska högt. 30 dollar för singel-episods-skivor, och 40 dollar för skivor innehållandes 2 episoder. Dessutom... ingen dub. =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Igår hoppade jag på 5 stycken serier från 2008. Jag har inte hunnit titta något tidigare eftersom jag har hållit på och sträck-tittat på 2007-serier. Hur som haver, True Tears är så fruktansvärt mycket bättre än någon av de andra serierna. Jag hade förväntat mig något bra, och blev ändå nöjd med det jag hittills har fått se.

 

En uppenbar fördel med serien är ju det visuella, och snyggt är det verkligen. Jag gillar även hur produktionsteamet har valt att animera människor som är långt bort i bild. Inte förrän man ser något som detta inser man hur sjukt statiska folkhopar är i alla andra serier. Två ordentliga tummar upp för det!

 

Karaktärerna fungerar hittills riktigt bra för mig. Vanligtvis brukar jag bara fastna för en eller två av tjejerna i ett drama/romance av det här slaget, men den här gången gillar jag alla (det är visserligen bara tre), även om Hiromi är solklar favorit då hon för mig känns betydligt mer intressant än de andra.

 

True Tears 1-4

Som jag sa. Hiromi känns som "huvudtjejen" för mig, och jag gillar dessutom henne bäst. Troligtvis beror det än så länge på empati-poäng från min sida, men jag räknar med att det kommer fortsätta blåsa åt samma håll. Det verkar ju som att hon har en väldigt bra anledning till att ljuga, och detta är en av de saker som intresserar mig mest för tillfället. Det är uppenbart att Shinichiro's mamma inte gillar henne, men frågan är varför. Det känns troligt att Shinichiro's pappa hade en affär med Hiromi's mamma, och med lite otur är de till och med halvsyskon. Vi får väl se vad som händer.

 

Noe och Aiko är självklart älskvärda karaktärer de med, men jag vet inte om de kommer kunna bli lika intressanta som Hiromi. Det spelar ingen roll nästan eftersom Aiko's triangeldrama säkert blir underhållande, och Noe borde ju ha stavat med "M" och streck över "E".

 

Shinichiro tror ju nu efter Hiromi's lögn att hon ville lära känna Noe för att komma nära hennes storebror. Jag tror att det är av precis samma anledning som Aiko är med Nobuse. Det skulle inte förvåna mig om hon ursprungligen hade tänkt ta vägen via honom (som säkert öppet avgudade henne) för att komma nära Shinichiro, men den som lever får se. Jag ser i varje fall verkligen fram emot nästa avsnitt.

 

Btw... var det någon som upptäckte det här? Jag såg det först andra gången jag tittade på avsnittet. :rolleyes:

 

TfgfZomIN.png

 

Edit: Formulerade om mig eftersom det lät som att jag ansåg att två tredjedelar av de kvinnliga huvudrollerna var ointressanta. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

avsnitt 5
OJ! Vad händer egentligen. Mycket tycker jag öppnas i och med detta avsnitt. Shinnans inneboende som hans hjärta slår för visar ett starkt intresse (Shinichiro får dock inte se det på samma sätt som vi). Sedan har vi Aiko/Ai-chan som även hon visar intresse, riktigt intressant slut ännu en gång.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

True Tears - 05

Avsnittet var bra, även om det enligt mig inte var lika starkt som de senaste har varit. Jag är lite intresserad av vad Aiko har tänkt göra i och med det som hände precis i slutet. Det skulle ju vara kul om hon gör något verbalt närmande, men eftersom vi bara är vid skiftet mellan avsnitt 5 och 6 så misstänker jag att hon kommer säga något om att hon vill att tröjan ska vara en överraskning, inklusive lite rodnande och stammande. Jag tror inte att hon kommer öppna sig för Shinichiro än.

 

<3 Hiromi

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ep 6

Oj oj oj. Här var det laddat!

Alla. Precis alla huvudkaraktärerna drog till en D: någon gång under avsnittet. Och av goda anledningar.

Efter dethär så vet jag inte riktigt vad man ska förvänta sig. vad som tidigare verkade förutsägbart, känns nu inte alls lika självklart.

Ge mej ep 7 nu! I can't wait!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har precis sett ifatt på den här inatt och jag måste säga att jag underskattade den lite, den har verkligen blivit mycket bättre under dom senaste avsnitten. Nu ser jag verkligen fram emot avsnitt 7 imorgon (lördag).

 

Hiromi är favoriten förövrigt.

 

Avsnitt 6 och mina förhoppningar

bxOFMIqPX.jpg

 

Borde inte vara så svårt att gissa sig till vad 近親相姦 betyder ifall man har sett avsnitt 6.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Och för oss som inte kan läsa det? Det händer mycket på en vecka, så det är inte alls säkert att man kan koppla ihop det för att man sett avsnittet. En annan möjlighet är att det är fel på mitt minne.

Så.. vad står det? :)

 

Avsnitt 6

Meningen var att göra det svårare att spoila något för dom som inte hade sett avsnittet.

 

近親相姦 = Kinshin soukan = Närbesläktad incest

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...