Hoppa till innehåll
Anime.se

True Tears


Timotei
 Share

Rekommenderade inlägg

Avsnitt 7

YATTA!! Ai-chan makes the moves! Helt rätt. Den här serien går verkligen framåt i sin handling utan att göra löjliga missförstånd eller omvägar. Börjar dock gilla Noe mer och mer också och har henne som en liten favorit bakom Aiko.

 

Och angående om de kan vara syskon, skit nu för fan i Hiromi och sattsa all kraft på antingen Aiko eller Noe nu, vill inte ha ett till slags Koi Kaze. ;>

 

Borde börja med en "veckans scen" eller "veckans bild" för den här serien. Iaf:

 

UWoCpCFrr.png

Aiko vinner slaget men kan hon vinna kriget? Jag hoppas på det!

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 87
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Avsnitt 7

Jaha, av någon anledning känns Hiromi-spåret lite dött just nu. Känns som om hon varit så förbaskat bitter serien igenom (förmodligen med all rätt) och jag hoppas verkligen att hon öppnar upp totalt någon gång. Noe vet jag inte vad jag skall tycka om riktigt. Situationen i detta avsnittet kändes lite krystad på något sätt. Gillar verkligen Shin'ichiro henne eller fascineras han bara av henne? Detta avsnittet kändes ändå som Aikos och hon är klart sötast av de tre. Kan inte annat än att tycka lite synd om hennes nuvarande pojkvän dock... :(

 

Slutade givetvis dramatiskt som vanligt. Hoppas inte det blir en alltför ohållbar situation och allt blir pannkaka. Det komiska är givetvis att Shin'ichiro just nu 'kommit längst' med Aiko trots att han inte tänkt minsta lilla på henne tidigare, utan mer sett henne som en kompis. Det känns som om han gillar Hiromi men försöker pressa fram något i relationen med Noe. Det är bara kaos. Men som du säger Blå, vem vill ha incest? >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt 7

Känns som jag vill lägga hälften av karaktärerna över knät under det här avsnittet (positivt menat såklart).

 

Shinichiro för att han i slutändan enbart kommer göra Noe illa (kanske tom få henne att gråta?).

 

Aiko för att hon rent utsagt beter sig som ett svin mot hennes nuvarande pojkvän och om hon inte känner något för honom så för att hon blev ihop med honom från första början.

 

Jun av samma anledning som dom två överstående.

 

Noe pga att hon går ut för hårt med att hjälpa till och gör snarare det omvända.

 

Hiromi får nog vänta till nästa avsnitt, hon hade för lite tid i det här.

 

Klart vi vill ha incest (kom igen Flaskis hjälp mig här!), för vad bidrar till bättre drama än ett otillåtet förhållande? Nu är det inte ens säkert att Shinichiro och Hiromi är syskon även om jag hoppas, dom flesta verkar förbise ett litet "kamo shirenai" i Hiromis uttalande. Chanserna steg ännu mer för att det är detta slutet dom tänker köra på nu när Shinichiro blev tillsammans med Noe så tidigt och av helt fel anledning.

 

Tyvärr kan jag inte se att Aiko kommer ha någon chans, hon har blivit för åsidosatt under hela serien och kommer med stor sannolikhet bara orsaka smärta för henne och hennes pojkvän (kanske förstärka deras förhållande i slutändan). Men vem vet jag kanske får bli överraskad.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

haha, jag hjälper gärna till =D

avsnitt 7

Jag håller delvis med dig Orrin, även om jag (ännu) inte är riktigt arg på varken Shinichiros eller Aikos beteende. Visst, han kommer mer eller mindre såra Noe till den punkten att hon börjar gråta, men på något sätt beter han sig lite mänskligt, eftersom han inte kan låta bli att tänka på Hiromi. Det är ju samma sak Aiko gjorde när hon blev ihop med Shins kompis (gah, vad heter han nu igen)

 

Däremot hatar jag Jun. Killen verkar bara vara en sån där player som skiter i andras känslor. Varje situation han möter utgår han från sit eget egoistiska perspektiv. Han skulle jag vilja lägga över knät.

 

Sen är incest = win. Det har jag tyckt ända sen jag såg klart Canvas 2. Incest-elementet skapar ett drama och lyfter fram hela temat med förbjuden kärlek på ett så bra sätt att man bara vill se mer. Jag älskar att se hur båda sidorna brottas med sina känslor. Samma sak gäller Da Capo, även om det inte är äkta incest då dem faktiskt inte är besläktade med varandra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

haha, jag hjälper gärna till =D

avsnitt 7

Jag håller delvis med dig Orrin, även om jag (ännu) inte är riktigt arg på varken Shinichiros eller Aikos beteende. Visst, han kommer mer eller mindre såra Noe till den punkten att hon börjar gråta, men på något sätt beter han sig lite mänskligt, eftersom han inte kan låta bli att tänka på Hiromi. Det är ju samma sak Aiko gjorde när hon blev ihop med Shins kompis (gah, vad heter han nu igen)

 

Däremot hatar jag Jun. Killen verkar bara vara en sån där player som skiter i andras känslor. Varje situation han möter utgår han från sit eget egoistiska perspektiv. Han skulle jag vilja lägga över knät.

 

Sen är incest = win. Det har jag tyckt ända sen jag såg klart Canvas 2. Incest-elementet skapar ett drama och lyfter fram hela temat med förbjuden kärlek på ett så bra sätt att man bara vill se mer. Jag älskar att se hur båda sidorna brottas med sina känslor. Samma sak gäller Da Capo, även om det inte är äkta incest då dem faktiskt inte är besläktade med varandra.

 

Flaskis flaskis...

Jun visar ju faktist att han bryr sig om sin syster. Så helt känslokall är han inte även fast jag lite håller med om att han verkar vara ett svin. Men jag kan ändå inte riktigt hata/ogilla honom då han ändå försöker göra det för sin systers bästa.

 

Incest är något som bara funkar för vissa serier medans andra (är nog iofs bara Koi Kaze som får mig att inte gilla det) inte gör det. Gillade faktist inte den grejen heller så jävla mycket i Canvas 2 heller vill jag minnas medans det var mer förlåtligt i Da Capo (men det var ju aldrig heller riktig incest).

 

Tyvärr kan jag inte se att Aiko kommer ha någon chans, hon har blivit för åsidosatt under hela serien och kommer med stor sannolikhet bara orsaka smärta för henne och hennes pojkvän (kanske förstärka deras förhållande i slutändan). Men vem vet jag kanske får bli överraskad.

 

Det blir nog så, men just därför av den anledningen vill jag att Aiko ska vara den slutliga flickvännen. Det vore ju väldans gott med ett sådant överraskande avslut. För just nu så känns allt ändå ganska så förutsägbart.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Angående Canvas 2

Jag skulle inte direkt kalla kusiner för incest, speciellt eftersom det är en så pass vanligt förekommande grej på vissa ställen i världen och är lagligt i bla Sverige och Japan.

 

Själv ser jag inte riktigt vad som är fel med det, så länge ingen blir gravid när dom är så pass nära besläktade som syskon.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hm. man kanske skulle ta och se ep 7 snart så man vågar läsa vad ni skriver >:(

Har inte hunnit med det än.

 

Edit:

Sådärja. ännu ett strålande avsnitt.

Jag vet att odsen är minimaliska, men jag håller faktiskt på Ai-chan. Tycker hon är charmigast av någon anledning.

verkligen ett sött slut på dethär avsnittet, även om det ställer till det väldigt mycket.

Börjar se ut som att denhär serien skulle utvecklas till en såndär härligt sorglig historia iallafall >:D

"veckans scen"

helt klart ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har precis sett klart på avsnitt 7, och det var därför dags att ta del av folkets kommentarer om sagda avsnitt.

 

True Tears - 07

Jag och Orrin tänker exakt likadant gällande framtiden i serien. Jag hyser däremot inte agg mot karaktärerna på samma sätt, och jag är inte ute efter incest. Jag tror att romansen kan få spira ifred utan att incest behöver blandas in över huvud taget. Jag tror med andra ord inte en sekund på att Shinichiro och Hiromi är syskon.

 

Shinichiro började dejta Noe på tok för tidigt för att detta pairing ska hålla, om serien inte tar en helt annan väg än den jag förväntar mig att den ska ta vill säga. Jag förväntar mig även att se Aiko bidra med det regelrätt tragiska scenariot i och med obesvarad kärlek. I slutändan tror jag att Noe kommer inse att Shinichiro älskar Hiromi och ingen annan. Med tanke på att hon har ett mål som hon strävar efter så tror jag att hon slipper gå lottlös ur scenariot eftersom hon när hon kommer till ovan nämnda insikt säkerligen kommer "hitta sina tårar".

 

Så... jag tror i slutändan fortfarande på Hiromi, och det är det scenariot jag hoppas på. Hon känns för mig betydligt mer intressant än de andra två tjejerna, även om dessa är väldigt älskvärda de med. Jag tror som sagt inte att de är syskon, men faktumet att deras känslor för varandra bryter igenom den barriär de bygger upp i tron om att de är syskon skulle fungera som ett fint tecken på ytterst stark kärlek. =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nästa avsnitt (09) bådar Gott

vevvBvElP.png

 

Om man är ett Hiromi-fan dvs. Jag gillade Noe's och Shinichiro's relations utveckling i det här avsnittet. Dock så hoppas jag fortfarande att Aiko kan hitta på något, annars nöjer jag mig med Noe som slutliga flickvän.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

True Tears - 08

Ännu ett grymt bra avsnitt! Noe och Shin'ichiro är söta ihop, men jag tror fortfarande att förhållandet är dödsdömt. Hiromi får allt svårare att dölja sina känslor och frågan är hur länge till det kommer dröja innan det kokar över.

 

Angående previewen; jag undrar vem det är där i det röda plagget. Det är ju definitivt inte Jun med tanke på att han är betydligt längre än den här personen. Jag skulle tro att det antingen är Shin'ichiro eller hans mamma. I det klippet ser vi ju hur den cardigan som den senare hade på sig i det här avsnittet faller till golvet. Jag lutar nog åt mamman, och att hon lade sin cardigan om Hiromis axlar när hon kom hem, kall och frusen, i polisbil. Frågan är varför hon helt plötsligt agerar mer snällt mot Hiromi, om nu så är fallet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

True Tears - 09
Trevligt avsnitt, även om det enbart hände förväntade saker i det. Det som dock förvånade mig var att avslöjandet om att de inte är syskon kom så snart. Jag hade väntat mig att det skulle komma först i episod 11 eller senare.

ja men...

Han måste ju hinna avverka dem båda två för att få till det med Ai-chan i sista avsnittat :)

 

Men visst. det var lite transportsträcka-avsnitt med grejer som man visste skulle komma.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

TT - 09

Där var all spänning som bort blåst och varför skulle de börja använda sig av sådana där bilder föresten när de inte gjort de tidigare, dvs de dära still bilderna. Lite besviken på hela avsnittet faktist och hur snabbt som sagt var de kom fram att de inte var syskon. Det som var hemskt dock var att Aiko inte fick vara med alls! Men hon kommer komma in nu här på slutet och bara ta över showen helt. Om inte annat så behåller jag Aiko för mig själv så kan Shinichiro ta Hiromi.

 

Sista avsnitten nu då verkar tyvärr nästan bli så som man kan tänka sig. Shinichiro hjälper Noe att få de tårar han har lovat henne men inget mer mellan dom kommer ske och så blir han ihop med Hiromi eller att alla bara slutar som goda vänner.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt 9

Jo det här var lite mer händelsefattigt än tidigare avsnitt och utvecklingen med Hiromi kändes nästan lite stressad. Tvivlar dock på att våran hetare (läs: värdelösa) huvudperson kommer lyckas hålla ihop detta.

 

Avslöjandet med att Hiromi inte var Shinichiro syster var väl inte direkt överraskande men ack så tråkig och dödade en av sakerna som gjorde serien underhållande.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

TT - 11

Och där tog TT slut för mig då eftersom att Aiko har hittat den pojkvän som hon vill ha. Och så här i slutändan tycker jag nog att hon valde rätt också. Hiromi gjorde nog avsnittets "wtf". Även fast jag kanske visste att allt var bra emellan dom så hade jag ingen aning om att de var på den nivån och det såg inte ut som att Schinichiro visste det heller.

 

Hiromi kan nog tänkas nu bli den som kommer sluta upp utan någon men det är fortfarande rätt osäkert då serien svajar fram och tillbaka, vilket jag gillar. Tur också för Hiromi att hon ringde och berättade för Schinichiro om att Noe var borta annars hade hon nog gått bort helt för mig som en kandidat. Som avslutning så kan jag säga att jag är nöjd med hela avsnittet och hoppas på två bra avslutande avsnitt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

TT - 12
Det är så spännande fortfarande trotts att jag trodde att jag hade koll på hur slutet skulle bli. Men jag tror dock att Noe är den som Schinichiro väljer i slutändan. Hiromi verkar ta den den lite mer aggresiva vägen nu och det brukar aldrig sluta bra. Jag håller dock på att Aiko ska få med något i slutet då man ändå valde att visa henne i förhandstitten till nästa avsnitt. Noe's hopp på slutet var nog inte heller så dramatiskt skulle jag tro mer än att Schinichiro får bära henne hem.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...