Hoppa till innehåll
Anime.se

True Tears


Timotei
 Share

Rekommenderade inlägg

HQGXeSerl.jpg

 

Tite: True Tears

År: 11 Januari - 4 april 2008

Episoder: 13

Officiell hemsida: http://www.truetears.jp/

Producer: Bandai Visual, Lantis

Genre: Romantik

 

Anime.se Anime Awards 2008:

 

xoQfSUoSL.png

 

Baseras på ett spel av Broccoli, Circus and GameCRAB.

 

Handling

(Jag har inte spelat spelet så kan inte direkt skriva en handling här men om någon skulle kunna hjälpa mig med det så fyller jag genast på).

 

Kommer uppdateras med mer info inom kort!

 

-_-

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 87
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Jadå, detta kan definitivt funka! Får följa tråden och se vad som dyker upp om handling men från promon verkar den mysig helt klart och snygg är den också. Gillar 13-formatet också, lite mer lättsmält, sålänge de lyckas anpassa serien och inte trycker in för mycket handling.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...
Avsnitt 1
Oj den här var snyggt animerad, väldigt bra flyt och knappt några stillastående personer i bakgrunderna. Dock så fann jag avsnitt ett rejält långtråkigt, satt och kollade på klockan varannan minut och trodde aldrig det skulle ta slut. Men det verkar hända mer i avsnitt 2 så det ska jag ta och se också.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En serie med potential. Fattade verkligen tycke för det första avsnittet. Inget jättespeciellt men samtidigt var den mysig och riktigt välanimerad. Jag blir intresserad av att veta mer om karaktärerna som vi fick se skymtar av. Scenen i duschén är givetvis kliché men ack så nödvändig ;)

 

Men vi får se. Svårt att säga mycket efter endast ett avsnitt. Kan bli en sådan serie i vilken ingenting särskilt sticker ut men där helheten är väldigt bra. Återstår att se, jag vet ingenting om hur den kommer arta sig och så tänker jag låta det förbli.

 

Screenies

1.png

 

2.png

 

3.png

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag blir intresserad av att veta mer om karaktärerna som vi fick se skymtar av. Scenen i duschén är givetvis kliché men ack så nödvändig ;)

 

 

 

Screenies

1.png

 

2.png

 

3.png

 

 

Den scenen var nog ganska viktig, om man håller ögonen riktigt öppna i det som händer efteråt, vid matbordet. Själv var jag ganska seg och såg om avsnittet och såg då allt mycket tydligare. Alla detaljer i serien är fantastiska. Riktig potential!.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ytterligare ett bra avsnitt. För tidigt att säga om storyn kommer bli något men kul att det börjar hända lite mellan tjejerna. Slås återigen av hur vackert animerad denna serien är.

 

Sen lade jag märke till att Keiji Fujiwara voicar snubbens farsa, seiyuu-nörd som man är. Men det är de små sakerna som räknas :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ep 3 var riktigt bra det också.

En del intressanta antydningar här och där.

 

Kompisens flickvän som kom till insikt om sigsjälv, exempelvis.

Och slutet. riktigt bra. där ställde hon till det för sig.

 

Jag börjar verkligen gilla denhär serien.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det här ska jag bannemig ge ett försök. Har varit riktigt dåligt insatt i nya serier och att ens kolla japantecknat i huvudtaget det senaste. Tog mig cirkus 2 månader att se klart kanon 2006, målet var ett avsnitt per dag fram till julafton, men det sket sig...

 

Ska nog försöka börja titta denna serie varje morgon innan jobbet, iallafall fram tills avsnitten tar stopp.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ska nog försöka börja titta denna serie varje morgon innan jobbet, iallafall fram tills avsnitten tar stopp.

 

Borde inte ta allt för långtid att komma ikapp om du börjar snart då det bara släppts tre avsnitt.

 

Avsnitt 3

Animeringen håller ruskigt bra och imponerar på mig mer än själva handlingen som är mada mada. Men avsnittet avslutades faktist på ett spännande ställe och får hoppas på en intressant utveckling på historian. Själv hoppas jag lite på att Aiko kommer få mer plats i serien, speciellt efter scenen där hon och Shinichiro gick och pratade, och kanske även utvecklas lite mer som karaktär. Bara gått tre avsnitt så det finns ju gott om tid till det än så länge.

 

Basket scenen var f.ö riktigt snygg gjord.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vilket slut! True Tears är nog min favorit tillsammans med Rosario to Vampire just nu. Jag kan inte riktigt bestämma mig vem av tjejerna jag diggar mest, de har alla sin charm. Precis som Blå tycker jag Ai/Aiko borde få mer plats i serien och det antar jag också att hon kommer få. Hon är tveklöst gulligast av de tre åstminstone ;)

 

Något inom mig skriker om att roota för Hiromi dock. Jag gillar henne, långt hår dessutom. Sen får vi väl se vad som förtäljs om deras olika bakgrunder i kommande avsnitt, mitt omdöme kan mycket väl ändras. Noe bidrar helt klart till seriens charm&mystik.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Något inom mig skriker om att roota för Hiromi dock. Jag gillar henne, långt hår dessutom.

Good boy! ;p

 

Jag vill verkligen veta vad som kommer att hända i nästa avsnitt,

 

eftersom

Hiromi verkar vilja dölja hennes känslor för Shinichirou, antagligen eftersom hon förstår att hon inte är på de bästa termer med hans mor, och att bli ihop med Shinichirou kommer i princip att vända det hushållet upp-och-ner. Hon försöker ju bli accepterad i hemmet.

 

Men samtidigt kommer det bli mer drama eftersom hon ljuger till och säger att hon gillar Noes bror. För det första är det ju den killen som hennes kompis verkar gilla, och för det andra kommer det ligga lite tyngd i hennes lögn, eftersom hon redan sagt till Shinichirou att hon vill försöka bli kompis med Noe. Shinichirou kommer ju tro att detta var hennes sätt att komma närmare Noes bror, just genom att bli kompis med Noe.

 

Ujujuj!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är mycket tacksam över att jag började se denna serie.

Efter att ha sett de tre första avsnitten kan jag bara konstatera att True Tears är januari månads fullträff.

Hittills ser den ut att hålla likvärdig kvalité som Ef - a tale of memories.

 

Nästa avsnitt

Slutet på avsnitt tre fick en att verkligen skrika efter nästa avsnitt.

Jag håller tummarna för att det blir ett förhållande mellan Shinichirou och Hiromi tillslut...eller kommer kanske Noe visa känslor för Shinichirou och bli tillsammans med honom.

Den som lever får se! ;).

Jag väntar spänt på nästa avsnitt!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Något inom mig skriker om att roota för Hiromi dock. Jag gillar henne, långt hår dessutom.

Good boy! ;p

 

Jag vill verkligen veta vad som kommer att hända i nästa avsnitt,

 

eftersom

Hiromi verkar vilja dölja hennes känslor för Shinichirou, antagligen eftersom hon förstår att hon inte är på de bästa termer med hans mor, och att bli ihop med Shinichirou kommer i princip att vända det hushållet upp-och-ner. Hon försöker ju bli accepterad i hemmet.

 

Men samtidigt kommer det bli mer drama eftersom hon ljuger till och säger att hon gillar Noes bror. För det första är det ju den killen som hennes kompis verkar gilla, och för det andra kommer det ligga lite tyngd i hennes lögn, eftersom hon redan sagt till Shinichirou att hon vill försöka bli kompis med Noe. Shinichirou kommer ju tro att detta var hennes sätt att komma närmare Noes bror, just genom att bli kompis med Noe.

 

Ujujuj!

 

Precis mina tankar. Jag är RIKTIGT sugen på nästa avsnitt. Jag har fram tills nu haft en regel att aldrig påbörja en oavslutad serie pga det som just nu sker.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jaha. Ännu en veckas väntande...

 

Angående fjärde avsnittet

eller ja egentligen alla, så säger ansiktsuttrycken mycket mer och annat än det orden säger. Nu fick även Mr Blå och Induce sin request om mer av Ai-chan. Mycket intressant karaktär och väldigt oroad över Shin-chans relationer, beteenden, vänner osv.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...