Hoppa till innehåll
Anime.se

Anime 2008


DB
 Share

Rekommenderade inlägg

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Hösten är här och den nya säsongen har redan tjuvstartat med några få titlar. Större delen av anime hösten 2008 börjar inte dock förens oktober och jag har gjort några trådar till några av dessa serier.

 

Nodame Cantabile: Paris

Gundam 00 andra säsongen

Chaos;Head

Tytania

Jigoku Shoujo Mitsuganae

Shikabane Hime

Kurogane no Linebarrel

Today in class 5-2

 

Informationen om serierna kanske är lite fattig på de flesta titlarna. Men jag hoppas att de ska ge dom som inte har en susning om vad de ska se lite hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hösten är här och den nya säsongen har redan tjuvstartat med några få titlar. Större delen av anime hösten 2008 börjar inte dock förens oktober och jag har gjort några trådar till några av dessa serier.

 

Nodame Cantabile: Paris

Gundam 00 andra säsongen

Chaos;Head

Tytania

Jigoku Shoujo Mitsuganae

Shikabane Hime

Kurogane no Linebarrel

Today in class 5-2

 

Informationen om serierna kanske är lite fattig på de flesta titlarna. Men jag hoppas att de ska ge dom som inte har en susning om vad de ska se lite hjälp.

Vad hände med Clannad säsong 2? Ett måste att se ju D:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...

Intressant start på den nya säsongen med flera serier med potential. Fortfaranade så finns det också några till titlar som man väntar på. Skoj skoj. Gundam, ef och Clannad var ju mer eller mindre garanterade serier på förhand men det finns som sagt var mer titlar att ha i åtanke nu. Visserligen har bara ett avsnitt sänts av allt så mycket kan tänkas sållas bort men jag har mina förhoppningar på en del serier så som: Kannagi, To Aru Majutsu no Index, Linebarrels of Iron, Shikabane Hime Aka, Casshern Sins samt Kuroshitsuji. Tre serier till är det som jag väntar nu på att få se, återkommer när jag sett på dessa.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ga-Rei Zero, avsnitt ett (typ inte-alls-spoiler).

Spoiler
54bogi.jpg

dg2cll.jpg

 

De springer ned i Tokyos vattenavledningssystem G-Cans. Animén kanske inte är så bra, men det verkliga flodsystemet är häftigt!

 

Bilder från G-Cans.

 

Ga-Rei Zero, avsnitt ett (spoiler).

Spoiler
Fy fan vad irriterad jag blir, om hela första avsnittet var ett slags röd böckling ("red herring", en narrativ term som betecknar något medvetet planterats eller planerats som avledning från huvudsaken).

 

Inte för att jag har något emot röda böcklingar, men om det inte är så här, som första avsnittet, serien kommer vara så har jag ju fortfarande efter ett helt avsnitt ingen bild av hur den riktiga serien kommer vara -- och i det här fallet var det väldigt störande, eftersom detta missledande första avsnitt var så dåligt. Det känns som att jag har pinat mig igenom detta första avsnitt helt i onödan!

 

Och det stör mig. obmj.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ga-Rei Zero, avsnitt två (spoiler).

Spoiler
Okej, vi verkar ha ett mönster. Nya "coola" huvudpersoner, som alla blir dödade. Denna gång en skolflicka med svärd.

 

Nä, det fortsätter som en imitativ övernaturlig actionserie med medelmåttig regi. Det enda som talar för den är den där plojen om att man inte vet vem eller vilka det egentligen handlar om.

 

Nu känns det bättre, för nu är jag övertygad om att jag inte vill se mer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Det nya året närmar sig och jag inser nu att jag endast följt ett fåtal serier detta år. Har fått lite mer fritid och känner för att beta av lite serier nu inför detta års Anime Awards. Känner dock att jag inte har så bra koll på årets serier så min fråga till er är:

Vilka är de mest sevärda serierna i år?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det nya året närmar sig och jag inser nu att jag endast följt ett fåtal serier detta år. Har fått lite mer fritid och känner för att beta av lite serier nu inför detta års Anime Awards. Känner dock att jag inte har så bra koll på årets serier så min fråga till er är:

Vilka är de mest sevärda serierna i år?

Jag skulle rekommendera:

Spice & Wolf

True Tears

Aria the Origination

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...
Jag skulle rekommendera:

Spice & Wolf

True Tears

Aria the Origination

Oj! Glömde helt bort detta inlägg. :)

 

Jag får tacka så mycket för svaret. Hm, skall nog kolla in två av serierna du tipsade. Har inte sett de tidigare Aria serierna, annars hade jag nog garanterat sett Origination också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...