Hoppa till innehåll
Anime.se

Bästa karaktärs design


NagisaKaoru
 Share

Rekommenderade inlägg

Ja här kan ni skriva vilken Anime serie/film där ni tycker att karaktärs designen är bäst så gör jag en top-lista.

 

Jag röstar på Ruruoni Kenshin vet inte riktigt varför men jag gillar karaktärs designen i den väldigt mycket.

 

Ps: du får bara rösta 1 gång men du får gärna diskutera med dem andra.

 

poäng.

 

Ruruoni Kenshin 1

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Shit, detta var riktigt svårt. Det beror ju på lite vad man är ute efter, så det får komma lite random detta.

 

Jag måste nästan säga Cowboy Bebop.

 

LastEXILE, GetBackers, Hajime no Ippo, GTO, Gundam Seed, HxH, One Piece ligger väldigt tätt bakom.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Min poäng går nog åt Rurouni Kenshin också(alla i serien).

 

Om jag skulle ge åt bästa enskilda skulle nog Tina från Ai Yori Aoshi få den platsen, bättre karaktär får man leta bra efter :)

 

 

*edit*

Gungrave blir det självklara valet nu när jag sett den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alla "vad är er favorit-XXXXX" på anime.se är så sabla svåra att bedöma. Vad är "bra" figurdesign? Jag kan tänka mig massa sätt som de kan vara bra på:

Att man omedelbart gillar figurerna (men då borde ju frågan lytt "vilken är er favoritfigur" och den finns ju redan)

att den passar animén

att den är unik

att figurerna är vackert ritade

att utseendet funkar till uppträdandet

att den är rolig

etc. etc. etc. etc.

 

Det finns ingen som platsar i alla kategorier. Det är som att säga "vad är den bästa flytande vätskan i världen"? Jag menar, te kanske är gott, men det skulle vara svårt att ha te om det inte fanns vatten.

 

Men om jag utgår ifrån att ni menar "tecknad på ett sätt som gör att man tycker wow vad coolt tecknat det här var" så... är det skitsvårt ändå. Det beror ju på vilken animé de figurerar i! Och det är svårt att frånskriva figurerna deras uppträdande, som inte är en del av själva figurdesignen.

 

Bara för det röstar jag på Ken Akamatsu. Ingen ritar söta flickor som han.

 

Gällande animé är dock Ikuko Itou min favoritfigurdesigner (tätt följd av Hajime Watanabe och Akemi Takada), men det är mest bara för att hon bara arbetar med animéer jag tycker om.

 

För den som inte visste:

Ikuko Ito: Jag vill kunna magi, Prinsessan Tutu...

Hajime Watanabe: Rödluvan Chacha, Kuromi-chan, Kaleido Star...

Akemi Takada: Creamy Mami, Orange Road, Maison Ikkoku, Fancy Lala...

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mib röst faller nog också på naruto. Det finns alla de underbara sterotypernma man är van vid och de ser precis ut som de skall, sedan finns det en hel del man inte är van vid och det är ju ett plus.

 

Förmodligen röstar jag på Naruto pågrund av Kakashi, Jiraya och Skuggsnubben vars namn jag inte kommer ihåg.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Nu, för omväxlings skull, ska jag bara nämna en etta istället för att vela till höger och vänster tills oändligheten tar vid;

 

Yû Watases figurdesign är coolast.

 

Ingen annan kan göra figurer som tamahomar sig mer än vad hon kan! Eller iofs jo... om man är med i Tokimemo Girl's Side och får sin röst spelad av Midorikawa själv är det rätt svårt att INTE tamahoma sig. Eller så är det bara jag som plötsligt insåg att jag dels glor på Ayashi no Ceres, läser Genbukaiden och, nu även, Zettai Kareshi.

 

Att få nog av tamahomiga typer - Ett ordspråk som kan jämföras med; aldrig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, jag är barnsligt förtjust i karaktärsdesigneni Giant Robo.

 

Den är mycket estetiskt tilltalande och har ett stilrent utseende som gör sig perfekt för animation. Killen som anpassade figurerna från mangaoriginalet (skapad av Yokoyama Mitsuteru som sorgligt nog dog tidigare i år i en brandolycka) har även designat karaktärerna till Lunar - The Silver Star Story till bl.a. Playstation. Även de figurerna är mycket fint designade.

 

Här är några fler bilder på den uppsjö av karaktärer som dyker upp i Giant Robo:

Big Fire

Experts of Justice

The Magnificent Ten

Tetsugyu, Taiso och Ginrei

 

Edit: Fixade länkarna...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...