Hoppa till innehåll
Anime.se

Mobiltelefoner


Dread
 Share

Rekommenderade inlägg

Japp, dags för en ny mobil. Min åtminstone fem år gamla f500i. Tråden är tänkt att i allmänhet diskutera mobiler, varningar tips recensioner etc. på en seriös nivå. Jag har själv mindre koll på mobilder i stort, men är ganska säker på vilka egenskaper jag vill ha hos dem.

 

Har varit rätt nöjd med min gamla, men den börjar bli till åldern och får krampor som hör till, däribland svårt att bläddra bland menyerna och att laddaren/batteriet/något-annat inte vill som jag vill när man ska ladda den.

 

Vad jag är ute efter är nog en smartphone, eller vad man brukar kalla dem. Helst touchscreen, bra att skriva med, textinmatnings igenkänning? Tänkte kombinera en almanacka med mobilen, återigen lätt att skriva med. Synka med datorn, men det är knappast ett problem längre överlag. Har en iPod som jag är missnöjd med, men det till trots så är det inget krav alls att den har bra musikuppspelningsmöjligheter, men ett litet plus i kanten, så länge allt annat funkar som tänkt. Samma sak gäller kamera. Jag har tittat runt lite på olika mobiler, några som verkar inneha relevanta funktioner är Sony Ericsson P910i, men även iPhone men den är inte speciellt lockande i pris och abbonemang (iaf. om man ser på de amerikanska priserna, för all del priserna i de länder i europa den kommit ut) och att den inte kommit till Sverige än.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Japp, dags för en ny mobil. Min åtminstone fem år gamla f500i. Tråden är tänkt att i allmänhet diskutera mobiler, varningar tips recensioner etc. på en seriös nivå. Jag har själv mindre koll på mobilder i stort, men är ganska säker på vilka egenskaper jag vill ha hos dem.

 

Har varit rätt nöjd med min gamla, men den börjar bli till åldern och får krampor som hör till, däribland svårt att bläddra bland menyerna och att laddaren/batteriet/något-annat inte vill som jag vill när man ska ladda den.

 

Vad jag är ute efter är nog en smartphone, eller vad man brukar kalla dem. Helst touchscreen, bra att skriva med, textinmatnings igenkänning? Tänkte kombinera en almanacka med mobilen, återigen lätt att skriva med. Synka med datorn, men det är knappast ett problem längre överlag. Har en iPod som jag är missnöjd med, men det till trots så är det inget krav alls att den har bra musikuppspelningsmöjligheter, men ett litet plus i kanten, så länge allt annat funkar som tänkt. Samma sak gäller kamera. Jag har tittat runt lite på olika mobiler, några som verkar inneha relevanta funktioner är Sony Ericsson P910i, men även iPhone men den är inte speciellt lockande i pris och abbonemang (iaf. om man ser på de amerikanska priserna, för all del priserna i de länder i europa den kommit ut) och att den inte kommit till Sverige än.

 

Jag köpte en ny telefon nyligt själv, det är kanske inte exakt vad du är ute efter men om du vill ha en smartphone till ett bra pris kan det vara värt att kolla in.

Nokia 5700 XpressMusic - Röd + 1GB Card

 

Jag köpte den på Cdon för 1999:- men det verkar tyvärr som att dom inte har kvar den där.

 

Som jag sa så är den en smartphone ngt enklare än de dyrare dock, har en riktigt grym mp3-spelar-funktion(skälet till att jag köpte den personligen var i första hand mp3-spelaren, ville slå 2 flugor i en smäll och byta ut både tfn och mp3'n), den är enkel att synka och det följer med usb-kabel samt en cd med diverse program. Jag är personligen väldigt nöjd med den, för mig är den väl dock i första hand en mp3 som jag då och då ringer med :P så jag har inte direkt kollat upp hur pass mycket man kan göra med "smartphone"-delen osv. Kameran är duglig med 2,2mpix, 4x zoom och blixt(finns dock betydligt bättre kamera-mobiler om det är det du är ute efter), displayen är dock i riktig toppklass, stor, skarp och fina färger. Liiite större än en "vanlig" mobil är den visserligen men det har då iaf aldrig stört mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kör med mobilen W960i och är hel nöjd. Hade en T610 innan så det var skönt med att få mobil och mp3 i samma samt att 8 GB aldrig skadar. Till en början känndes den lite slö i menyerna men det går rätt så fort över. Kommer inte riktigt på något mer att skriva som inte tas upp i länken men om det är något mer du undrar över om den så är det bara att skriva.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kör själv på en htc touch.

Finns i flera olika med och utan knappsats (dock ökar priset om du vill ha det, men du får en snabbare mob).

Mp3 funktionen är helt ok enligt mig och du kan sätta in så stort minneskort du kan hitta.

Den kör på Win mobile 6.0 så det är inte problem alls att synka med datorn om du kör med win ;).

Det är inte den bästa textinmatningen som finns. Men det finns program som gör det mycket lättare att skriva om man tycker det är jobbigt med orginalet (finns ett par riktigt bra). Almanackan i moblien slår så gott som allt. Helt underbar!

Om du har trådlöst internet är det bara att koppla upp dig med ett par lätta knapptryckningar! Samt om du bort i en storstad så är det ganska stor chans att den finns med på vädeleksrapporten du har i startmenyn >:D, hur skönt som helst att starta dagen och se nyuppdaterad info på dagens väder och temp ute (samt 4 dagar fram om du vill...).

Touchen är trevlig att ha på resor pga att du kan lägga in filmer (dock svårt att se anime med text, är lite för svårt att se och du måste göra filemn mindre för att det inte skall hacka när du tittar).

Går att synka med din email om du vill samt du får msn på touchen i orginalet om du giller det :rolleyes:.

 

Det finns ett antal filmer på

om du vill se den i action, bara att söka runt lite.

Tillslut kan jag bara säga att den är :rolleyes:.

Älskar den! Har du frågor är det bara att säga till så ska jag försöka svara så gott det går.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har jobbat som teminaltestare (fint ord för mobiltelefon) i 3 år. Har pillat på alla dom flashiga nya nina telefonerna långt innan dom lanserades, men använder ändå själv en SE K750i.

Det är nämligen den enligt min mening bästa mobiltelefonen på marknaden.

Den har allt man behöver. Inget extra onödigt ullull.

Den är liten och smidig. och man bryter inte tummarna av sig på knappsatsen.

 

(Och z500 är en riktigt bra telefon, om man står ut med samsungs kassa batteritider)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag rekommenderar INTE en K850i kamera mobilen.

Råkar ha en sån själv.

Ville ha en ny fräsch mobil.....

...felanmällan frekvensen på den modellen är skrämmande.

 

Diverse walkman modeller ska, enligt många vara bra. Beror på dina behov.

Nokia N-serien sägs också vara bra.

Vill du ha en all-i-allo bra stabil "maskin" aka mobil, så finns SE P1.

Så gott som strulfri.

 

Vill man ha stilrent så rekommenderar jag Motorola.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har en Sharp 921SH (Softbank). Den har en tryckkänslig navigator på framsidan och klarar det mesta (om inte allt) som de japanska mobilerna kan. Bilder blir helt ok i rätt omständigheter.

 

http://mb.softbank.jp/mb/product/3G/921sh/

Bilder: http://www.flickr.com/photos/zapeipaa/

 

eiHjWFhdf.jpg

Grym telefon! När kommer den till europa? :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har för tillfället en Sharp GX-20 och det börjar bli dags för en ny mobil nu.

Jag skulle helst av allt vilja skaffa en ny Sharp mobil (riktigt grymma mobiler som är moderna länge), men eftersom att det inte går att få tag på Sharp mobiler i Sverige längre får det antagligen bli en Sony Ericsson den här gången.

 

Jag funderar på en Sony Ericsson W910i, en Sony Ericsson Z770i eller en Nokia N81.

 

Någon som har någon av dessa mobiler?

Vad är bra och dåligt med dem?

 

Jag har en Sharp 921SH (Softbank). Den har en tryckkänslig navigator på framsidan och klarar det mesta (om inte allt) som de japanska mobilerna kan. Bilder blir helt ok i rätt omständigheter.

 

http://mb.softbank.jp/mb/product/3G/921sh/

Bilder: http://www.flickr.com/photos/zapeipaa/

 

eiHjWFhdf.jpg

 

Jag antar att den bara fungerar i Japan eller fungerar den i Sverige?

Riktigt läcker ser den ut att vara *dreglar".

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har en Sharp 921SH (Softbank). Den har en tryckkänslig navigator på framsidan och klarar det mesta (om inte allt) som de japanska mobilerna kan. Bilder blir helt ok i rätt omständigheter.

 

http://mb.softbank.jp/mb/product/3G/921sh/

Bilder: http://www.flickr.com/photos/zapeipaa/

 

eiHjWFhdf.jpg

 

Damn! Önskar ibland att det fanns mera av japanska mobiltelefoner i Sverige som man kunde köpa. Svenska mobiler är för mig rent löjligt små medans japanska kan vara lika stora som en hand. Diggar mer av såna mobiler, därför använder jag en slags variant av en japansk mobil.B)

 

http://www.sonyericsson.com/cws/product ... c=se&lc=sv

 

Måste skaffa en ny snart, eftersom den är över 2 år gammal. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tack för förslagen, Sharp 921SH ser onekligen intressant ut, och japanerna har säkerligen ganska många fler mobiler som är intressanta men ganska svåra att få tag på här i Sverige.

 

SE p910i är fortfarange ganska intressant, HTC Touch ser också intressant ut, lästa nyligen att de ska släppa en HTC Diamond inom kort som ser vad jag sett hittills verkar väldigt bra också. Palm har jag hört ska släppa en ny också, är lite intresserad av den också. Ska bli intressant att höra priserna på de nya mobilerna... alldeles för mkt högst sannolikt. Men ser mig fortfarande om efter smartphones/pda-mobiler.

 

Är faktiskt rätt så inne på en HTC Touch atm, priset är inte så farligt på den, plus att den verkar ha de funktioner som jag vill ha. Men... är grymt imponerad av HTC Diamond, men hittar inget pris, tydligen ska europa release vara vilken dag som helst nu enligt vissa hemsidor iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...