Hoppa till innehåll
Anime.se

Bounen no Xamdou / X'amd


Hato
 Share

Rekommenderade inlägg

Anime.se Anime Awards 2008:

 

fjzZXialz.png

 

Studio Bones delivers exclusive anime content to PlayStation Network.

 

Genres: action, science fiction

 

Plot Summary: The story follows a boy named Akiyuki who is heading to school with two friends when an explosion occurs. In the mysterious light from the explosion, Akiyuki transforms into a creature called Xam'd. Xam'd goes on a rampage which is only stopped when a red-haired foreign girl appears.

 

Trailer : http://www.gametrailers.com/player/37197.html

 

( copy-paste från ANN så det iallafall står någonting här )

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Exklusiv och exklusiv, minns jag inte helt fel när jag rapporterade det senast så kommer den köras i Japan efteråt, eller?

 

Angående subs lär det inte vara några problem, första avsnittet av Xam'd den mest nedladdade filmen/tv-avsnittet som fanns på PSN den 15:e, så vitt jag vet bara i USA vilket bör betyda att det finns engelska subs till den.

 

Av trailern att döma måste jag säga att den är riktigt snygg, och vissa delar av trailen bådar till en bra serie, kommer garanterat se den såvida den inte blir alltför hajpad.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Åh vad jag älskar Bones! <3

 

Tjatade om Xamdou på IRC för inte så länge sedan. Fick dock inte mycket respons. :/

 

Ge mig lite tid så jag även kan se det andra avsnittet, efter det kan jag skriva ihop en "ordentlig" tråd åt serien i ära.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sett de 2 avsnittten ute. De verkar som de läckt ganska snabbt. Så mycket för PSN exclusive.

 

Det sagt, det jag sett har vart superbt. med en kaaktärsdesign som känns nästan ghibli aktig.

 

Tja, att rippa från ett digitalt medium till ett annat har aldrig varit speciellt svårt xD

 

Btw, hur är översättningen på PSN, är det typ DVD-liknande undertexter...?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hittills är den hur jädra grym som helst i min ringa mening. Jag skulle kunna säga "Jag älskar Xamdou" på sjuttioelva olika språk om jag nu bara kunde sjuttioelva olika språk.

 

Tyvärr så har jag inte skrivit ihop en ordentlig tråd som jag sa att jag skulle. Har inte riktigt hittat tiden för det och idag ska jag resa till Frankrike så jag måste överlämna trådskapandet åt någon annan, måhända Dread kanske kan ordna en?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bonen no Xamdou är helt enkelt perfekt!!!

 

Animationen- Nice som alltid av Bones plus vi snackar om HD-kvalitet för varje ripp som hittas.

 

Story: Bebop+E7+Nausicaä+Oshima: Gött!!

Huvudpersonerna dabblar inte runt och beter sig alltför emo eller något sådant, plus man berättar även om huvudpersonens föräldrar samt klasskompis istället för att glömma bort de totalt som andra serier brukar göra (I not saying names here XP).

 

Musik: Oshima, Kvinnan bakom FM, Chevalier kör ett lika mystiskt men skönt sound till Xamdou. Måste säga att skaparna till Xamdou var smarta att hyra in Boom Boom Satellites att göra OP. man rycks med sång och dess "RUN AWAY, RUN AWAY". ED är en skön ballad med ingen dålig engelska, så plus till den.

 

Fattar inte att Sony bestämde sig för att ha avsnitt först på PSN, speciellt för amerikanska shopen. Varför inte Europiska shopen då? >:)

snåla jävlar

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag har bara några få ord att säga

 

RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Hur fungerar PSN-videoaffären? Jag kan tänka mig att det inte bara räcker att ha rätt sorts konto (US/EU/JP), utan att man även måste ha ett amerikanskt IP-nummer för att kunna se vissa filmer och serier. Typ. Isåfall kan det vara möjligt att det är omöjligt att se Xam'd lagligt i Sverige.

 

(Bara spekulerar, jag har inget PS3.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nä, det enda som krävs är en amerikansk adress (vilket de flesta fuskar till sig). Dom tracear inte IP så vitt jag vet. Har tankat material på amerikanska PSN iaf.

 

Kan du kik aom du hittar några avsnitt online och guida mig hur f-n jag ska göra för o hitta dem? Letat o letat men inte hittat..

 

Jag har tankat hem massor av US only material från mitt US konto tidigare så ja det funkar ju.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...