Hoppa till innehåll
Anime.se

Kannagi: Crazy Shrine Maidens


Blå
 Share

Rekommenderade inlägg

Kannagi-01.png

 

Genre: Komedi, magi

Avsnitt: 13 + 1

 

Anime.se Anime Awards 2008:

 

FySazLAva.png

 

Jin har precis gjort en staty från en heligt gammalt träd. När han är på väg ut en dag så upptäcker han att något håller på att hända med statyn. Marken omkring den sugs nämligen till den. Och ur statyn kommer om något ännu märkligare, en flicka. Jin som blir helt panikslagen av detta blir tröstad av flickan och lyckas sansa sig. Efter en del ordväxlingar kommer det fram att flickan är en väktare av trädet som höggs ner. Flickan bestämmer sig för att bo hos Jin medans hon tar han om alla orena andar som kommit att våga sig fram nu när trädet är borta. Flickans namn? Nagi.

 

Serien är en adaption på mangan skriven av Takenashi Eri som går i tidningen Comic REX. Så här långt är jag nästan lite imponerad om hur bra den här serien ser ut stundtals. Även humorn är bra och hoppas även att handlingen kan ta sig i kragen och bli något bra i slutändan. För än så länge är den den svaga punkten i serien. Tre tjejer verkar det röra sig om och att åtminstone två utav dom har/kommer att ha ett romantiskt intresse för Jin är också något att se fram emot. Hoppas dock att den biten inte blir allt för klichéartad utan kanske kan plocka fram något extra eller annorlunda. Det är bara för mig att vänta och fortsätta se på serien helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Efter en del ordväxlingar kommer det fram att flickan är en väktare av trädet som höggs ner. Flickan bestämmer sig för att bo hos Jin medans hon tar han om alla orena andar som kommit att våga sig fram nu när trädet är borta. Flickans namn?

Det var väl mer att Jin trodde att hon var trädets väktare, vilket tydligen var en förolämpning. Trädet var mer ett heligt träd som ett kärl för henne, och hon själv är som den lokala "moder natur" som kontrollerar allt liv.

 

Riktigt najs serie faktiskt, men jag undrar hur det kommer funka med att hon blir inblandad i idol-branschen. För det glömde du också att nämna :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Älskar denna höstserie!

Nagi är ganska rolig och andra karaktärer är intressanta. Känns väldigt slice of life medan animationen håller bra kvalitet.

OP är nyligen släppt och jag gillar den, även om den känns lite fånig XD.

 

Man får inte glömma bort att Haruhi och Lucky Star regissören har varit med skapat denna låt som kan fastna i huvudet. :)

 

http://www.youtube.com/watch?v=5__Lk9XmlQE&eurl=http://forums.animesuki.com/showthread.php?t=73352

Detta var inspiration för OP.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

En av mina favoriter, men jag är ändå tveksam. Blandningen av Niea_7, idolpop och loli gör mig aningen förvirrad, lite i stil med "jaha… ochöh…??" Dessutom har jag lite svårt för personerna i den. Men jag har å andra sidan bara sett 4 avsnitt än så länge.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En av mina favoriter, men jag är ändå tveksam. Blandningen av Niea_7, idolpop och loli gör mig aningen förvirrad, lite i stil med "jaha… ochöh…??" Dessutom har jag lite svårt för personerna i den. Men jag har å andra sidan bara sett 4 avsnitt än så länge.

 

Vet vad du menar, jag ser nästan katastrofen framför mig men det är faktiskt en katastrof jag vill se, jag vill ska hände, tycker det är en sådan komisk blandning att jag kan inte låta bli att längta till nästa avsnitt hela tiden. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Apropå OP har jag lite svårt för att det framställs som att det är Nagi som sjunger när det samtidigt är en nyplacerad (?) idol som har det som sin debutlåt (?). Det gör att jag får "nu ska vi lansera en ny idol via den här loli-animén"-vibbar och det får mig att grimasera. Får se om det verkligen blir så.

 

Jag var mer positiv efter första avsnittet, men ska det bara bli någon glassfärgad Key the Metal Idol så blir jag besviken.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har börjat se på den här animé nu och jag gillar den verkligen, det var länge sen jag skrattade så mycket som jag har gjort till den här. Efter första avsnittet var jag lite skeptisk men jag fortsatte titta och serien blev bara bättre och bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...