Sceleris Skrivet oktober 23, 2008 Anmäl Share Skrivet oktober 23, 2008 LizZiGicLae tipsar om att Japanska ambassaden arrangerar intressanta kulturevenemang för animé- och mangaintresserade nu i november. Först ut måndag 3 november är populärkulturexperten Yasuki Hamano från Tokyos universitet som ska föreläsa om "Det populärkulturella Japan och dess rötter" på Stockholms universitet. Antalet platser är begränsat, men föranmälan kan göras för den som vill vara säker på att få en plats. Veckan därefter, tisdag 11 november, ska regissören Satoshi Kon (Tokyo Godfathers, Paprika) komma på besök till Filmhuset i Stockholm. Visningar av hans filmer planeras också. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
dengo Skrivet oktober 24, 2008 Anmäl Share Skrivet oktober 24, 2008 tack för tipset missat å läsa månadens brev från ambassaden Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gogo Skrivet oktober 24, 2008 Anmäl Share Skrivet oktober 24, 2008 Jag ska på föreläsningen som är den 3:e november, och 90% säker på att jag går på Kon Satoshis föreläsning, som för övrigt min japanska lärare skall tolka. ;----))))) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gravskopan Skrivet oktober 24, 2008 Anmäl Share Skrivet oktober 24, 2008 åh, jag hade velat se Kon ;( Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LizZiGicLae Skrivet oktober 25, 2008 Anmäl Share Skrivet oktober 25, 2008 Jag undersöker mina möjligheter att ta mig till åtminstone något av föredragen. Synd att det är ett par dagar mellan dem, annars hade jag lätt funderat på att närvara vid båda! Men Satoshi Kon vill jag nog helst uppleva. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hampe Skrivet oktober 26, 2008 Anmäl Share Skrivet oktober 26, 2008 MEN MOGET KUNDE DET INTE HA VARIT UNDER HÖSTLOVET? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet oktober 27, 2008 Anmäl Share Skrivet oktober 27, 2008 MEN MOGET KUNDE DET INTE HA VARIT UNDER HÖSTLOVET? Säg att du måste ta ledigt för att du skall medverka under ett mycket intressant seminarium, det brukar fungera =) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet oktober 27, 2008 Anmäl Share Skrivet oktober 27, 2008 MEN MOGET KUNDE DET INTE HA VARIT UNDER HÖSTLOVET? Säg att du måste ta ledigt för att du skall medverka under ett mycket intressant seminarium, det brukar fungera =) Det är snarare så att Hampe är i Skandinaviens huvudstad as we speak ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet oktober 27, 2008 Anmäl Share Skrivet oktober 27, 2008 MEN MOGET KUNDE DET INTE HA VARIT UNDER HÖSTLOVET? Säg att du måste ta ledigt för att du skall medverka under ett mycket intressant seminarium, det brukar fungera =) Det är snarare så att Hampe är i Skandinaviens huvudstad as we speak ^^ Låt mig gissa att lille herr Hampe kommer råka åka iväg därifrån lagom till att föreläsningarna börjar...? =3 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
dengo Skrivet november 3, 2008 Anmäl Share Skrivet november 3, 2008 Jag har bilder (och tillstånd att posta dem här) från föreläsningen.. Jag har inte laddat upp dem än så jag vet tyvärr inte ens kvaliteteten på bilderna då de är tagna med mobilen. Skriver väl en kort beskrivning på vad som sades på föreläsningen Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
b8q Skrivet november 4, 2008 Anmäl Share Skrivet november 4, 2008 Skriver väl en kort beskrivning på vad som sades på föreläsningen Gör gärna det. Själv kommer jag nog att minnas "Hayao Miyazaki säger: Du blir dum om du glor på anime! Titta på anime max en gång om året, t.ex. på din födelsedag". ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
dengo Skrivet november 4, 2008 Anmäl Share Skrivet november 4, 2008 Skriver väl en kort beskrivning på vad som sades på föreläsningen Gör gärna det. Själv kommer jag nog att minnas "Hayao Miyazaki säger: Du blir dum om du glor på anime! Titta på anime max en gång om året, t.ex. på din födelsedag". ;) Eller "blunda, deet här är inte menad att du ska se" Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gogo Skrivet november 4, 2008 Anmäl Share Skrivet november 4, 2008 ^______________^ Fick hans visitkort också (två st!). <3 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
dengo Skrivet november 4, 2008 Anmäl Share Skrivet november 4, 2008 äsch kvaliteten på din bild var 1000000000001 gånger bättre än mina, så jag postar inte annat än detta (då är det inte ens det bra) : :( Sitta med en instabil mobilkamera när folk knuffas omkring... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Voltaire Skrivet november 11, 2008 Anmäl Share Skrivet november 11, 2008 Just kommit tillbaka efter sett och hört av Satoshi Kon´s föredrag plus Tokyo Godfathers och jag gillade skitmycket att få träffa en riktig animeregissör!!!!!!!!! :D :D :D Han snackade en hel del om filmerna och man fick reda på lite intressanta saker om honom t.ex han gillar "Mitt liv som hund" och "Lotta på Bråkmakargatan" . Fick också en sign och några bra bilder av honom så man känner sig stolt kan man nog säga. Hoppas att flera regissörer från Japan skulle kunna komma till Sverige, även om det är ett ganska trist land kan de nog tycka. Postar bilder senare. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet november 11, 2008 Anmäl Share Skrivet november 11, 2008 Just kommit tillbaka efter sett och hört av Satoshi Kon´s föredrag plus Tokyo Godfathers och jag gillade skitmycket att få träffa en riktig animeregissör!!!!!!!!! :D :D :D Han snackade en hel del om filmerna och man fick reda på lite intressanta saker om honom t.ex han gillar "Mitt liv som hund" och "Lotta på Bråkmakargatan" :shock: . Fick också en sign och några bra bilder av honom så man känner sig stolt kan man nog säga. Hoppas att flera regissörer från Japan skulle kunna komma till Sverige, även om det är ett ganska trist land kan de nog tycka. Postar bilder senare. Var också där. Riktigt härlig kille. Tog dock inga bilder eller fick något signerat. Borde nästan ha fixat det :( Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tsukasa-san Skrivet november 11, 2008 Anmäl Share Skrivet november 11, 2008 Jag kom nyligen hem från föredraget och är överlycklig att ha fått se och höra Satoshi Kon i verkligheten. Jag fick även en signerad bild på Miyuki på DVD fodralet till Tokyo Godfathers. Jag var så spänd när jag skulle tacka honom (Honto ni arigatou gozaimasu) för den signerade bilden att jag hade svårt att få fram orden. Jag satt i trans och lyssnade. Nu när man har fått höra detaljerna kring filmerna älskar man filmerna ännu mer. Denna dag kommer jag sent att glömma. Satoshi Kon signerar mitt dvd fodral. Att signera denna gick ju imponerade fort, väldigt likt må jag säga. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gravskopan Skrivet november 11, 2008 Anmäl Share Skrivet november 11, 2008 Lägg av grabbar, jag gråter här! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ashaz Skrivet november 11, 2008 Anmäl Share Skrivet november 11, 2008 Lägg av grabbar, jag gråter här! inte gråter, men riktigt glad blev man av att läsa om dethär :) ...fast ni blev ju inte dragna i skägget. XD Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet november 12, 2008 Författare Anmäl Share Skrivet november 12, 2008 ...fast ni blev ju inte dragna i skägget. XD Ja, fatta ballt. Jag är aningen avis... men det var åtminstone inte Noboru Ishiguro eller Hideaki Anno, för då hade jag varit tvungen att hänga mig. :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Voltaire Skrivet november 12, 2008 Anmäl Share Skrivet november 12, 2008 Jag kom nyligen hem från föredraget och är överlycklig att ha fått se och höra Satoshi Kon i verkligheten.Jag fick även en signerad bild på Miyuki på DVD fodralet till Tokyo Godfathers. Jag var så spänd när jag skulle tacka honom (Honto ni arigatou gozaimasu) för den signerade bilden att jag hade svårt att få fram orden. Jag satt i trans och lyssnade. Nu när man har fått höra detaljerna kring filmerna älskar man filmerna ännu mer. Denna dag kommer jag sent att glömma. Satoshi Kon signerar mitt dvd fodral. Att signera denna gick ju imponerade fort, väldigt likt må jag säga. Wow Tsukasa, låter precis som jag när fick se honom i närbild och som fick samma teckningen som han gjorde på min Tokyo Godfathers DVD. :P Plus om bilden av Sokkan från Zmanga kan man bara säga "WHAT?". Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Marcus Skrivet november 12, 2008 Anmäl Share Skrivet november 12, 2008 Måste säga att det har var bland det absolut häftigaste jag varit med om. I went to geek heaven, died and was resurrected by Satoshi Kon. Mycket intressant föredrag och jag fick även chansen att växla ett par ord med honom, tog ett par kort tillsammans samt fick mitt ex av Millennium Actress signerat. Inte mycket som kan bli större än så här. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LizZiGicLae Skrivet november 15, 2008 Anmäl Share Skrivet november 15, 2008 Jag blir nästan lite rörd när jag ser bilderna på signeringen. Charmigt! Jag kunde inte närvara tyvärr. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg