Hoppa till innehåll
Anime.se

Japanska popkulturdagar i november


Sceleris
 Share

Rekommenderade inlägg

LizZiGicLae tipsar om att Japanska ambassaden arrangerar intressanta kulturevenemang för animé- och mangaintresserade nu i november.

 

Först ut måndag 3 november är populärkulturexperten Yasuki Hamano från Tokyos universitet som ska föreläsa om "Det populärkulturella Japan och dess rötter" på Stockholms universitet. Antalet platser är begränsat, men föranmälan kan göras för den som vill vara säker på att få en plats.

 

Veckan därefter, tisdag 11 november, ska regissören Satoshi Kon (Tokyo Godfathers, Paprika) komma på besök till Filmhuset i Stockholm. Visningar av hans filmer planeras också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

MEN MOGET KUNDE DET INTE HA VARIT UNDER HÖSTLOVET?

 

Säg att du måste ta ledigt för att du skall medverka under ett mycket intressant seminarium, det brukar fungera =)

Det är snarare så att Hampe är i Skandinaviens huvudstad as we speak ^^

 

Låt mig gissa att lille herr Hampe kommer råka åka iväg därifrån lagom till att föreläsningarna börjar...? =3

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har bilder (och tillstånd att posta dem här) från föreläsningen..

Jag har inte laddat upp dem än så jag vet tyvärr inte ens kvaliteteten på bilderna då de är tagna med mobilen. Skriver väl en kort beskrivning på vad som sades på föreläsningen

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skriver väl en kort beskrivning på vad som sades på föreläsningen

Gör gärna det. Själv kommer jag nog att minnas "Hayao Miyazaki säger: Du blir dum om du glor på anime! Titta på anime max en gång om året, t.ex. på din födelsedag". ;)

Eller

 

"blunda, deet här är inte menad att du ska se"

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Just kommit tillbaka efter sett och hört av Satoshi Kon´s föredrag plus Tokyo Godfathers och jag gillade skitmycket att få träffa en riktig animeregissör!!!!!!!!! :D :D :D

 

Han snackade en hel del om filmerna och man fick reda på lite intressanta saker om honom t.ex han gillar "Mitt liv som hund" och "Lotta på Bråkmakargatan" :surprised: .

 

Fick också en sign och några bra bilder av honom så man känner sig stolt kan man nog säga. Hoppas att flera regissörer från Japan skulle kunna komma till Sverige, även om det är ett ganska trist land kan de nog tycka.

 

Postar bilder senare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Just kommit tillbaka efter sett och hört av Satoshi Kon´s föredrag plus Tokyo Godfathers och jag gillade skitmycket att få träffa en riktig animeregissör!!!!!!!!! :D :D :D

 

Han snackade en hel del om filmerna och man fick reda på lite intressanta saker om honom t.ex han gillar "Mitt liv som hund" och "Lotta på Bråkmakargatan" :shock: .

 

Fick också en sign och några bra bilder av honom så man känner sig stolt kan man nog säga. Hoppas att flera regissörer från Japan skulle kunna komma till Sverige, även om det är ett ganska trist land kan de nog tycka.

 

Postar bilder senare.

Var också där. Riktigt härlig kille. Tog dock inga bilder eller fick något signerat. Borde nästan ha fixat det :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kom nyligen hem från föredraget och är överlycklig att ha fått se och höra Satoshi Kon i verkligheten.

Jag fick även en signerad bild på Miyuki på DVD fodralet till Tokyo Godfathers.

Jag var så spänd när jag skulle tacka honom (Honto ni arigatou gozaimasu) för den signerade bilden att jag hade svårt att få fram orden.

Jag satt i trans och lyssnade.

Nu när man har fått höra detaljerna kring filmerna älskar man filmerna ännu mer.

 

Denna dag kommer jag sent att glömma.

 

img1639hl5.jpg

Satoshi Kon signerar mitt dvd fodral.

 

namnlst1wd3.jpg

Att signera denna gick ju imponerade fort, väldigt likt må jag säga.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kom nyligen hem från föredraget och är överlycklig att ha fått se och höra Satoshi Kon i verkligheten.

Jag fick även en signerad bild på Miyuki på DVD fodralet till Tokyo Godfathers.

Jag var så spänd när jag skulle tacka honom (Honto ni arigatou gozaimasu) för den signerade bilden att jag hade svårt att få fram orden.

Jag satt i trans och lyssnade.

Nu när man har fått höra detaljerna kring filmerna älskar man filmerna ännu mer.

 

Denna dag kommer jag sent att glömma.

 

img1639hl5.jpg

Satoshi Kon signerar mitt dvd fodral.

 

namnlst1wd3.jpg

Att signera denna gick ju imponerade fort, väldigt likt må jag säga.

 

 

Wow Tsukasa, låter precis som jag när fick se honom i närbild och som fick samma teckningen som han gjorde på min Tokyo Godfathers DVD. :P

 

Plus om bilden av Sokkan från Zmanga kan man bara säga "WHAT?".

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Måste säga att det har var bland det absolut häftigaste jag varit med om. I went to geek heaven, died and was resurrected by Satoshi Kon.

 

Mycket intressant föredrag och jag fick även chansen att växla ett par ord med honom, tog ett par kort tillsammans samt fick mitt ex av Millennium Actress signerat.

 

Inte mycket som kan bli större än så här.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...