Hoppa till innehåll
Anime.se

Kört fast i ett spel? Ställ din fråga här


flaskis
 Share

Rekommenderade inlägg

Ok, jag postar igen.

Fable 2.

Blir gift, frå barn, besöker dom typ helatiden (tar ett par dagar iblan p.g.a. restiderna)

 

Gör inga onda gärningar, bara "goda" quests.

 

Varför skiljer dom sig? :P

Allvarligt talat :P

Varenda gång "my mother was right about you, I'm leaving"

Vaddåd då?

Ger dom hög budget o allting, varför sticker dom därifrån? :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Låter lite skumt om de bara stannar kvar om man ger de massa pengar och ett stort hus, man får ju nästan lite vibbar att de menar att pengar är allt. Dock så går ju mycket ut på pengar så de kanske inte har helt fel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 years later...

Inte riktigt "kört fast", men en fråga har jag...

 

[12:31:05] <&Sceleris> Finns det inte nåt spel, typ JRPG, som slår upp texten "LOVE IS DEAD" eller "LOVE HAS GONE" när man får "game over"?

[12:31:13] <&Sceleris> Låter det bekant?

[12:31:20] <&Sceleris> Det känns sådär väldigt engrish.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 months later...

Jag skulle behöva lite hjälp med Star Ocean: till the end of time (ps2)

 

Inte för att detta är mycket till spoilers men ändå :p

Jag är på Styx och blir helt ägd av änglarna. Problemet är inte att de dödar mig utan att de dödar mig när jag fortf har massa hp kvar. När 2st av dem gör sin ae grej så blir mina karaktärers avatarer i spelets nederkant grå och de ligger ner och kan inte göra något, fast de har massvis med hp kvar, blir alla det så är det game over.

Detta har hänt tidigare på någon boss men det kom jag förbi med hjälp av att spamma fresh sage men jag kan inte komma tillbaka härifrån och handla nya så det är inget alternativ just nu.

Det ända sättet att få tillbaka dem är genom fresh sage, inga andra items jag har kan få tillbaka dem iaf. Varför blir det såhär och hur gör jag för att undvika det?

Jag kör just nu med Fayt (lvl 35) Cliff (lvl 34) och Nel (lvl 35)

 

Hoppas någon vet hur man löser detta för det är lite tråkigt att bara springa förbi alla fiender då jag inte kan göra något mot dem :/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 7 months later...

Har väl inte kört fast, men jag har en fråga om Mass Effect 3 som jag började spela igår. Slutet var ju väldigt kontroversiellt (jag vet inte vad som händer! Jag VILL INTE veta vad som händer!), så de släppte ett utökningspaket med ett längre slut. Å ena sidan vill jag ha den erfarenhet som alla andra hade med originalslutet, för att bilda min egen uppfattning, å andra sidan vill jag ha ett bra slut, och det känns kanske inte så kul att spela om slutet direkt efteråt för att få några scener. Det känns som att erfarenheten blir störd av det.

 

Vad tycker ni? Borde jag spela originalslutet först och nya slutet sedan, eller nya slutet först och kanske kolla originalslutet på YouTube?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du får en "Legend" sparaning en bit innan slutet som du kan ladda från efter du klarat spelet, så du kan se båda utan att spela om för mycket.

 

Själv håller jag på att köra om från början sedan nya sluten släpptes, så vet inte hur mycket skillnad det är än...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du får en "Legend" sparaning en bit innan slutet som du kan ladda från efter du klarat spelet, så du kan se båda utan att spela om för mycket.

Jo, det vet jag; jag undrar om vilken upplevelse som är bäst att uppleva första gången. Originalslutet, eller slutet som gjordes för att en massa spelare klagade för mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 years later...

Oj, det var ett tag sedan detta var aktivt.. Men lika bra att fortsätta denna tråden istället för att skapa en ny!!

 

Nu är det så här att jag var väldigt inne på Puzzle & Dragons Z till ds, men slutade spela eftersom att jag körde fast. Så nu frågar jag er alla: kan nu hjälpa mig!?

Jag kommer inte ihåg namnen på alla figurer, och det kanske är hur enkelt som helst- MEN vi provar ändå!

Jag skulle fajtas mot två stycken Anubisar (såg iallafall ut som Anubis) och jag klarar verkligen inte av det! Mitt rekord var att klara av "en och en halv" av dom. Ni vet såklart inte vilka monster jag har, men ni kanske kan ngt knep??

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...