Hoppa till innehåll
Anime.se

Tråden om E3 och HYPE


Hampe
 Share

Rekommenderade inlägg

Samlingstråd för allt som rör E3, som verkar ha nått den statusen som den hade förut igen. Pepp blev man ivf nu när många sidor började skriva om E3 igen.

 

Microsofts Presskonferens

Måndagen den 1:a juni kl 19:30 (svensk tid), kl 10:30 (amerikansk tid) - KLAR

 

Vad som avslöjades?

- Nytt spel från EPIC till XBLA. Shadow Complex. Påminner lite om SOTN till kartstilen, men är helt klart actionorienterat.

- METAL GEAR SOLID RISING - Raiden den bögen återvänder för att göra något nytt. Troligtvis mer action än stealth?? KATANAS

- CRACKDOWN 2 OMG

- Left 4 Dead 2 (redan?)

- Splinter Cell: Conviction

- Forza Motorsport 3

- Halo 3 ODST släpps i september.

- Och Halo Reach utannonserades till nästa år. Prequel?

- Alan Wake våren 2010!

- Video kommer till Sverige, 1080p HD. Facebook, last.fm och twitter är också på G till 360n.

- Project Natal. Det mest kusliga jag någonsin sett. Även världens roligaste diss från M$: "This isn't some game where you end up in the sofa using some pre-programmed waggle commands."

2ex6jyp.jpg

 

Nintendos Presskonferens

Tisdagen 2:a juni kl 18:00 (svensk tid), kl 09:00 (amerikansk tid)

 

Sonys Presskonferens

Tisdagen 2:a juni kl 20:00 (svensk tid), kl 11:00 (amerikansk tid)

 

Själva Mässan

Från kl 12-18 på tisdag, övriga dagar från kl 10-18.

 

Allmän diskussion och samlingshype sker här, kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag hade helt missat att E3 startat, blir till att bänka sig vid sextiden hemma och ännu en gång antingen euforiskt drömma sig bort, alternativt genomlida, när Nintendo drar i snören.

 

Högsta drömmen är att Nintendo går ut med att man nu skall skita i alla "casual gamers" och ge en en anledning till att inte sälja sitt Wii och köpa ett 360, trots att det iofs aldrig någonsin kommer att hända. ^^;

 

Jag hoppas bara att Nintendo kan återgå till att ha de förbannat bra och härliga E3-konferenser de gjort sig kända för!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Wow, ett nytt Metal Gear Solid! Och till skillnad från 98% av fanbasen har jag inte ett outgrundligt hat mot Raiden, och jag ser definitivt fram emot vad det blir för historia.

Crackdown har jag inte ens spelat, så jag kan inte gärna vara hypad inför uppföljaren

 

Och Game-On-Demand-tjänsten verkar onekligen hett. Hur stort är egentligen utbudet? Är spelen nedladdningsbara här i europa? Ligger priset på 20$ för alla spel?

 

Ja, jag är faktiskt hypad till max åt E3, men just nu har jag en lång och hotfull uppsats som står i vägen för min frihet och sommarlov. När den väl är klar kommer jag kunna börja ta i tu med mitt spelande igen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker Alan Wake påminner lite om Stephen King. Spännande :) Har inte det här spelet varit i produktion ganska länge nu?

 

Project Natal ser ju lite häftigt ut också. Även om jag nog inte skulle spela sensor-spel ensam så är det säkert en kul förfest-grej. Och prata med sina maskiner, hur länge har man inte drömt om det?

 

Shadow Complex blir nog att skaffa. Hoppas att det inte är lika svårt som Bionic Commando Rearmed.

 

Haha, Golden Sun. Trodde det var helt bortglömt. Klart bästa RPG till GBA.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bara jag som är glad åt att ett nytt Mario spel är på gång? Bara med det "lilla" så tycker jag de höjde sig med 100% från förra årets E3. Sen så har vi även ett nytt Metriod spel att se fram emot. Även fast jag aldrig varit ett större fan till serien så tycker jag att de är skoj att de satsar mera på hardcore spelarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Åhå, den trailern visade rätt mycket mer än den som kom för ett tag sen. Jag trodde inte att de visat något nytt, måste ha missat det.

 

Men nu är iaf inget snack om saken - det blir definitivt att skaffa en PS3 när dessa spel kommit.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Efter att ha sett lite av gameplayn till Assassins Creed 2 är det här ett spel som jag verkligen ser fram emot. De verkar ha fixat till en massa saker i stridssystemet, vilket ser ut att vara riktigt grymt och roligt. Dubbla gömda knivar liksom!!!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag tycker project Natal verkar grymt coolt, sen Final fantasy 14 online verkar också riktigt coolt, men precis som star wars the old republic online så säger inte en cinematic trailer speciellt mycket, förstår egentligen inte varför de visar upp nåt som inte är gameplay. Ja menar Prototype cinematic trailern är grymt snygg, men gameplayet ser ut som mass massaker utan slut. Eller visst jag förstår varför, men det säger egentligen bara "kolla hit, vi har grymt snygga filmsekvenser".

 

Och wth?! Left 4 dead 2 redan :S har inte kört 1an tillräckligt mycket än!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag tycker project Natal verkar grymt coolt, sen Final fantasy 14 online verkar också riktigt coolt, men precis som star wars the old republic online så säger inte en cinematic trailer speciellt mycket, förstår egentligen inte varför de visar upp nåt som inte är gameplay. Ja menar Prototype cinematic trailern är grymt snygg, men gameplayet ser ut som mass massaker utan slut. Eller visst jag förstår varför, men det säger egentligen bara "kolla hit, vi har grymt snygga filmsekvenser".

 

Nu förhastar du dig lite grann, Final Fantasy XIV trailern 00:40-00:45 har du "ingame footage".

http://www.youtube.com/watch?v=_9xQCBmGkY0

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Och wth?! Left 4 dead 2 redan :S har inte kört 1an tillräckligt mycket än!

 

Håller med! De borde om inte annat kunna släppa fler banor som en DLC. Men å andra sidan så gör det inte så mycket att en 2:a är i krokarna. Verkar ju hel grymt att kunna få använda motorsåg!!!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Och wth?! Left 4 dead 2 redan :S har inte kört 1an tillräckligt mycket än!

 

Håller med! De borde om inte annat kunna släppa fler banor som en DLC. Men å andra sidan så gör det inte så mycket att en 2:a är i krokarna. Verkar ju hel grymt att kunna få använda motorsåg!!!

 

http://img2.pict.com/65/dc/b7/38bc51932 ... YX/l4d.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Och wth?! Left 4 dead 2 redan :S har inte kört 1an tillräckligt mycket än!

 

Håller med! De borde om inte annat kunna släppa fler banor som en DLC. Men å andra sidan så gör det inte så mycket att en 2:a är i krokarna. Verkar ju hel grymt att kunna få använda motorsåg!!!

 

http://img2.pict.com/65/dc/b7/38bc51932 ... YX/l4d.gif

lol

 

Och varför kan inte Valve ta tummen ur sina arslen och släppa HL2 Episode 3? De slängde in en jävla cliffhanger och vägrar släppa spelet!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag ligger visst några dagar efter vad gäller nyheterna från E3, men blev fullkomligt överlycklig när jag nu läste att det kommer ett nytt Golden Sun-spel!

Eller hur! Det var liksom sex år sedan Lost Age kom ut; jag hade nästan börjat förlora hoppet. Det spelet slutade lite väl öppet för min smak, så förhoppningsvis får vi veta mer om vad som hände därefter. Potentialen för en uppföljare är ju helt enorm; vi får hoppas att utvecklarna tar vara på den och gör ett lika härligt äventyr som föregångarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Eller hur! Det var liksom sex år sedan Lost Age kom ut; jag hade nästan börjat förlora hoppet. Det spelet slutade lite väl öppet för min smak, så förhoppningsvis får vi veta mer om vad som hände därefter. Potentialen för en uppföljare är ju helt enorm; vi får hoppas att utvecklarna tar vara på den och gör ett lika härligt äventyr som föregångarna.

 

Jag lånade det för bara några år sen och spelade båda spelen, så jag har inte väntat riktigt lika länge. Men ja, det kändes verkligen som om slutet öppnade för en uppföljare, vilket tydligen även var planerat (även om det sen lades på is) om jag förstod det rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...