Hoppa till innehåll
Anime.se

Ny Berserk-anime på gång


Sceleris
 Share

Rekommenderade inlägg

. "Berserk sätter igång" (ベルセルクが、動き出す) och Gackt säger att "nu ristas en ny historia". ("Historia" så som i skolämnet alltså.) Om detta skriver projektet på Twitter "その台詞の意味を、是非深読みして下さい", typ en uppmaning till att analysera orden. Dock är det ingen ny animation. En kvar nu...

 

Förresten har någon uppmärksammat att bildproportionerna är väldigt nära biofilmformatet 2.39:1 (2,39 gånger så bred som hög). Att göra en film hade varit förståeligt om vi tänker på hur många som har varit ekonomiska framgångar på sistone. Å andra sidan är formatet ännu närmre det nya extra breda HDTV-formatet 2.33:1.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att det är en ny animé på gång behöver jag inte tvivla på. Det jag ifrågasatte var huruvida reklamen för bok 35 som postades tidigare var en reklam för den kommande animén.

 

En ny animé är nog på gång. Men det kan lika gärna handla om en film, kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sista reklamfilmen är ute. "Berserk ankommer" (ベルセルク、降臨), Gackt säger typ "fantasin har gått över" (souzou wo koeta).

 

Berserk bok 34.

Spoiler
Det kan vara en referens till att Fantasia, fantasins rike, har "gått över" till att bli verklighet i serien.

 

I vilket fall har vi inte fått se allt från de gamla bilderna, så det bör ju finnas mer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 months later...

Menas det att den serie som finns kommer också bli en filmversion?

Mangaserie, ja. TV-serie, nej.

 

Man kommer alltså (förmodligen) att göra en rad filmer (en filmserie) med originalmangan som förlaga. Typ Kara no Kyoukai eller Star Wars eller nåt.

 

Det verkar ju som sagt som att Miura är medarbetare. Berättelsen är ju fortfarande långt ifrån över; undrar om de har tänkt göra t.ex. 10 filmer över loppet av 20 år eller något sånt helgalet, eller om de med Miuras hjälp kan göra något speciellt (som ett specialskrivet slut). Hm.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Det verkar ju som sagt som att Miura är medarbetare. Berättelsen är ju fortfarande långt ifrån över; undrar om de har tänkt göra t.ex. 10 filmer över loppet av 20 år eller något sånt helgalet, eller om de med Miuras hjälp kan göra något speciellt (som ett specialskrivet slut). Hm.

 

Ah, hoppas verkligen inte på den teorin! Men å andra sidan kanske inte det gör så mycket så länge det blir bra i slutändan förvisso. Man är nog mest glad att det faktiskt kommer komma (förhoppningsvis) en rättfärdigad anime för mangan. Jag gillar förvisso TV-serien men som så många andra vill man självklart ha mera. Ser verkligen fram emot första filmen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

- It will begin as a series of movies, being referred as the "Berserk Saga"

- The first movie will be released somewhere near June (half a year)

 

- The series will adapt the whole story.

 

- CGI will be the main animation method

 

- The movie series might spawn an OVA/series in the future

 

http://berserk2010.blogspot.com/2011/01/newtype-announcement.html

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 5 months later...

Juni blev det bevisligen inte.

 

MAL rapporterar:

 

Enligt tidningen Young Animal kommer den första filmen i serien av Berserk-filmer att ha premiär i januari 2012.

 

Skärmdumpar av den första filmen

 

Regissör är Kubooka Toshiyuki (animationsregissör för "Top wo Nerae!"' date=' karaktärdesigner av spelet "The iDOLM@STER"). Enligt den officiella twittersidan kommer Berserks filmprojekt att pågå i mer än ett årtionde.

 

Källor: Scan av Young Animal, Scan 2

 

Jag gillar att det är Idolmaster-karaktärsdesignern som regisserar -- Berserk-tecknaren Miura sägs ju vara besatt av Idolmaster (eller så var det bara Idolmaster-musikvideor på NicoNico).

 

Jag gillar även att det är ett långsiktigt projekt. Jag undrar lite om Miura tänker sig att serien ska hinna bli klar på den tiden... :o

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Jag såg nyss om Anime-serien, det är verkligen en bra serie. Gillar hur karaktärerna är ritade med gigantiska riddare med tunga rustningar som blir slaktade så deras ögon vitnar. Och hur man verkligen ser i ansiktena att vissa är dekadenta aristokrater eller pedofiler.

 

Vad tycker ni som sett mangan, tappar den något efter anime-serien så att säga? Eller är den bra rakt igenom?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad tycker ni som sett mangan, tappar den något efter anime-serien så att säga? Eller är den bra rakt igenom?

 

Det är att det är mer magi, magiskaväsen osv. i restrerande av serien jämfört med den biten som animen täcker. Personligen tycker jag den hade en svacka för något år sedan (Rörde sig om en kanske två volymer, men med det sagt så menar jag inte att den blev dålig), men med de senaste kapitlen så känns det som den tagit sig ur svackan. Det känns som Berserk börjar komma igång igen helt enkelt.

 

Har du inte läst den så rekommenderas den starkt, i alla fall om du har tålamod att vänta en längre tid mellan kapitlen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg färdigt serien för första gången nu under den gångna veckan och var mycket positivt överraskad om att något jag trodde bara var en slaktserie faktiskt innehöll en hel del andra aspekter av en krigares liv. Jag var lite förvånad över slutet och förstod först inte kopplingen till början av serien med det klarnade i takt med att jag förstod att mangan fortsätter. Jag ska nog ta och börja läsa mangan och se själv om det håller samma kvalitet som den rörliga bilden gör.

 

Angående filmen så ser striderna och de stora slagen häftiga ut, i originalen så är det ju mycket stillbilder och att få se det i rörelse kan säkert bli en häftig upplevelse men samtidigt är jag inte ett stort fan av CG i anime, speciellt inte om den sticker ut mycket vilket den verkar göra i trailers åtminstone.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag såg nyss om Anime-serien, det är verkligen en bra serie. Gillar hur karaktärerna är ritade med gigantiska riddare med tunga rustningar som blir slaktade så deras ögon vitnar. Och hur man verkligen ser i ansiktena att vissa är dekadenta aristokrater eller pedofiler.

 

Vad tycker ni som sett mangan, tappar den något efter anime-serien så att säga? Eller är den bra rakt igenom?

 

jag har bara dom två första delarna i mangan (hela serien som anime) så jag kan inte säga så mycket om det du funderar på. däremot så kan jag säga att animen är skriven rakt av mangan, så gott som allt som finns i mangan visas i animen i början iaf. det torde följa efter på så sätt misstänker jag.

 

synd att det dröjer till 2012 innan vi får lägga vantarna på den nya animen =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Crunchyroll avslöjar namn:

 

Guts spelas av Hiroaki Iwanaga, en modell som varit med i begränsad mån i några otecknade TV-serier och filmer. Trist, men det ger en fingervisning om den tänkta publiken: folk som bryr sig om modeller istället för röstskådisar -- alltså en massa människor som inte är animénördar. (Antingen det eller så vill denna modell/tokusatsu-röstskådis slå sig in i branschen för tecknad film.)

 

Griffith får dock en professionell röstskådespelare, den produktiva Takahiro Sakurai. Jag minns honom senast som den faustiska demonen Masakaki i C: The Money and Soul of Possibility och Yukiatsu i AnoHana, eller varför inte den coola kastaren Azuma i Cross Game.

 

Toa Yukinari, som vi kommer att höra som Casca, är desto svårare att placera, med bakgrundsroller som en flygvärdinna i Asobi ni Iku yo eller någon onamngiven student i Nichijou. Wikipedia listar några fler roller inom otecknad dubbning, men det känns inte riktigt som att hon är vald för sin meritlista. Kanske är det för att Yukinari låter lik TV-seriens och TV-spelens Yuko Miyamura (Asuka i Evangelion) -- vilket jag inte vet något om --, kanske är det för att hennes manager tror på henne och lyckades få in henne, eller kanske är det så enkelt att hon presterade bra vid provspelningarna.

 

Manus står Ichirou Ouko'uchi för, en av originalskaparna och huvudförfattarna av Code Geass, men eftersom hans uppgift här är att anpassa en manga kanske hans manusarbete på Planetes är en bättre jämförelse.

 

Animationsregissör är filmernas karaktärsdesigner Naoyuki Onda, som anpassade mangan Gantz figurer till en form lämpad för teve.

 

"Art director" Yusuke Takeda ska få utforma världen; hans mer än 20-åriga karriär täcker många verk hyllade för sina miljöer, som Giant Robo, Ghost in the Shell: Stand Alone Complex och Seirei no Moribito. Med sig har han Goki Nakamura, som arbetat med Nekojirusou (Cat Soup) och den bakgrundsintensiva Ghost in the Shell 2.

 

Som draghjälp för att, får man hoppas, utveckla en fungerande och trovärdig värld har de tydligen tagit in några som arbetat på de nyare Final Fantasy-spelen. Speciellt kul att en person ska besikta deras västerländska svärdfäktning. Hihi.

 

Så, jag vet inte, det kan nog bli ganska bra och snyggt. Eller hur?

  • Uppröstad 2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

mer namn från crunchyroll

 

Yuuki Kaji (Durarara's Walks) as Judou

Minako Kotobuki (K-on's Tsumugi Kotobuki) as Rickert

Takahiro Fujiwara as Pippin

Yoshirou Matsumoto as Corkus

Kazuki Yao (Bastard's Dark Schneider) as Gaston

Aki Toyosaki (K-On's Yui Hirasawa) as Charlotte

Rikiya Koyama (Detective Conan's Kogorō Mōri, Naruto's Yamato) as Julius/Adon

Kenta Miyake (Wolf's Rain's Tsume) as Zodd

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För mig som slavade under den här serien för många år sedan och satt och önskade lika högt som den nästa att det skulle hända något på anime-fronten så måste jag säga att jag är sjukt glad över dessa nyheter (Yes, bott under en sten de senaste åren)!

 

Jag höll mig från att inte börja läsa mangan (av olika anledningar) i dum-hopp om att det skulle göras en nysatsning någon gång. Skam den som ger sig! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...