Hoppa till innehåll
Anime.se

Dina mest använda program!


Klibbnisse
 Share

Rekommenderade inlägg

De flesta av oss sitter på en Windows-burk, inte sant? Sedan ganska längesedan började ju Microsoft lägga till den smarta "lista mina mest använda program i startmenyn"-funktionen så att man slipper jaga fram det man allt som oftast behövde tillgång till. Denna lista kan vara intressant, jag menar... den säger ju en hel del om hur man är som person, åtminstone vid datorn. Ni som inte har Windows... lös det på egen hand, det skulle förvåna mig om Maccar och Luxar inte har något sätt att ta reda på de mest använda programmen :/

 

Så, eftersom det är så populärt med personlighetstester... pumpa upp listan över era mest populära program på datorn JUST NU!

 

 

För egen del...

populraprogram.png

 

Det är ganska förvånande hur användbar kalkylatorn är!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Autolistan är rätt liten nu av någon anledning, men som alla andra civilicerade människor har man en egen komponerad lista ovanför.

 

humblugurgur.jpg

 

Det jag använder allra mest från startmenyn är nog anteckningar. Tillfälligt skriva ner saker eller kopiera länkadresser är bra. Dessutom är det enkelt att ha allt på ett ställe om man skriver ett foruminlägg som svarar till mycket annat.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker startmeny-listan över mest använda program är rätt missvisande, då den inte tar hänsyn till hur länge man har igång programmen i fråga, bara hur ofta man startar dem.

 

BOt65.png

 

Fast sen använder jag för de mesta genvägar som är fästa på taskbar:en. Synd att snabbkommandot till dem är Windows-tangenten +siffra, har inte så lätt tillgänglig Windows-tangent på tangentbordet längre.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har skapat lite historik från ~/.bash_history. Dessa 15 program har jag använt flest gånger:

cd

cvs

ls

exit

thunderbird

seamonkey

rm

vi

gimp

latex

for

firefox

convert

emacs

ssh

När jag räknat program har jag plockat bort alla argument, flaggor och liknande (sed 's/^\([^ ]*\) .*$/\1/g' .bash_history), sorterat och räknat förekomsten av ett och samma program. De 15 program som nämns ovan var de som förekom flest gånger. Listan är dock lite missvisande eftersom jag sällan startar terminalfönster från andra terminalfönster.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...