Hoppa till innehåll
Anime.se

Anime.se version 2.99+


Sceleris
 Share

Rekommenderade inlägg

Välkommen till den senaste uppgraderingen av Anime.se, version 2.99+, Infinity Alpha Edition!

 

Det har gått ett år sedan vi bytte forumsystem, och nu blev det alltså dags igen. Med denna senaste version av IP.Board har vi fler och bättre communityfunktioner som vi hoppas kommer att leda till ett mer levande litet samfund för oss anime- och mangaintresserade virrpannor.

 

(Det händer spännande grejer i sidopanelen, så om du inte kan se den så finns det en liten knapp du kan trycka på.)

 

Vi har även stuvat om lite i forumet, och alla ämnen är inte på rätt plats ännu. Ge oss gärna era åsikter på ändringarna, och klaga om ni inte hittar saker där de ska vara. Ni får gärna också påpeka fel i översättningen som jag och Saya har försökt ordna till.

 

Sceleris, Saya och resten av Team Anime.se

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

*Holy shit* var mitt uttryck när jag såg sidan och var tvungen att gå på nyheter för att se vad som hänt. Jag tycker att det ser bra ut även om jag inte har hunnit titta runt så mycket. Fortsätt så här så kanske vi en dag kan komma till beta world line.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"Va? Var hamnade jag nu?" var min första tanke. Det... ser stiligt ut. Det ser inte ut att vara lika mycket att ta in som vid skiftet till IPB, men lite annorlunda är det nog.

 

Det första jag saknar är nog formatet på avataren. Jag gillade det förra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Irriterande att forumet har infört samma dumma inloggningssystem som bland annat Myanimelist så att det dyker upp en inloggningsgrej ovanpå forumsidan utan att sparade användarnamn och lösenord fylls i automatiskt så att man tvingas komma ihåg att alltid öppna "logga in"-länken i en ny flik.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu är det alltså inte långt kvar till den mytomspunna uppdateringen? Det ni gjort hittills ser riktigt najs ut, speciellt det nya status-flödet på forumnavigationssidan. Ger oss en ursäkt att verkligen skriva något i vår profil, för annars brukar ju folk inte dyka in där.

 

Ett förslag är dock att fixa tillbaka Gå-Till-Senaste-Inlägget-knappen. Jag vet att man kan klicka på datumet för senaste inlägget och så är man där, men det är inte precis tydligt utmärkt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ett förslag är dock att fixa tillbaka Gå-Till-Senaste-Inlägget-knappen. Jag vet att man kan klicka på datumet för senaste inlägget och så är man där, men det är inte precis tydligt utmärkt.

datumet går till sista posten, symbolen till vänster om rubriken går till äldsta olästa post (iaf i visa nytt innehåll)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Irriterande att forumet har infört samma dumma inloggningssystem som bland annat Myanimelist så att det dyker upp en inloggningsgrej ovanpå forumsidan utan att sparade användarnamn och lösenord fylls i automatiskt så att man tvingas komma ihåg att alltid öppna "logga in"-länken i en ny flik.

Nu har jag gjort ett litet fulhack så att knappen leder till inloggningssidan, det får duga tills vidare.

 

Ett förslag är dock att fixa tillbaka Gå-Till-Senaste-Inlägget-knappen. Jag vet att man kan klicka på datumet för senaste inlägget och så är man där, men det är inte precis tydligt utmärkt.

En liten pil eller liknande, jo, det hade varit en god idé. Ska undersökas.

 

I like, men snabbinläggs rutan buggar sig i chrome om man zoomar ut/in från standard.

Inga problem i Firefox. ;-) Att buggfixa de där jobbiga javascriptfilerna för editorn låter alldeles för jobbigt, det får Invisionpower ta hand om.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, det är någon dum bugg med visningsbilderna. Utan att precisera storlek så blir de 100x100 px. Men om man preciserar maxbredd till 100 px (höjd baseras på bildformatet), så sticker signaturavgränsaren ut. Tills vidare så är maxstorleken 150x150.
Och om man inte anger någon bild alls får man en utsträckt bild i alla fall.
Nu har jag gjort ett litet fulhack så att knappen leder till inloggningssidan, det får duga tills vidare.
Jättebra! Tack!
Inga problem i Firefox. ;-) Att buggfixa de där jobbiga javascriptfilerna för editorn låter alldeles för jobbigt, det får Invisionpower ta hand om.
Funkar för mig i Seamonkey, Firefox och Opera, men inte i Chromium. Ett bra skäl att undvika Chromium och Chrome, så funktionen får gärna vara kvar. :reallyhappy:
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Heh.

-3, va?

Tja, jag kanske inte ska vara förvånad av hur ogillad min kommentar blev, med tanke på det där sista.

...inte för att det är första gången, jag sagt att jag inte lyckats känna någon vidare koppling till det här forumet, för all del, men whatever.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mm, fungerade inte alls i Safari 3 för Windows heller. Och det gick inte att uppgradera till åtminstone version 4? En annan möjlighet är kanske att göra själva formateringen någon annanstans, som i TinyMCE eller phpBB, och kopiera in det hit. (Jag försökte prova själv, men Safari kraschade bara. Fnys.) Om det skulle funka så kan jag... inte ändra den inbyggda editorn, men åtminstone lägga upp en enkel editorsida på servern.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...