Hoppa till innehåll
Anime.se

Ge mig tips om anime att se


flaskis
 Share

Rekommenderade inlägg

Plz Halp!

Letar efter någon bra anime med sci fi element, mechas, blod/gore, svett och tragik, lite tårar är aldrig fel och aliens/bugs (börjar låta som en serial killer -.-, men det är min darkside av anime tror jag :blush: )

Gillade Muv Luv Alternative pga upplägget i prologen med hur pass sårbara dem var i sina mechas och hur svårt det verkligen var att överleva samt de tragiska minnen som huvudprotagonisten får bära med sig från sina unga år.

Gillade dock inte IS eller strike witches. Good God! För mycket fan service och moe för min del.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Plz Halp!

Letar efter någon bra anime med sci fi element, mechas, blod/gore, svett och tragik, lite tårar är aldrig fel och aliens/bugs (börjar låta som en serial killer -.-, men det är min darkside av anime tror jag  :blush: )

Låter som att Gunbuster skulle passa dig, den har ett par år på nacken men låt inte det skrämma dig för den innehåller precis allt vad du vill ha. Den har en uppföljare vid namn Diebuster som inte är lika bra men om du gillade Gunbuster så kan den vara värd att se.

 

En annan serie som jag kan rekommendera är Bokurano, speciellt på tragik delen. Den handlar om ett gäng ungdomar som träffar en man som säger att han gör spel och att de kan få testa det men att de måste registrera sig först. Kort efter att de gjort det attackerar en jättestor robot Jorden men som tur är får ungdomarna en egen robot att slåss med men den inser snart att de har blivit indragna i något större än vad de någonsin hade kunnat föreställa sig. 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Låter som att Gunbuster skulle passa dig, den har ett par år på nacken men låt inte det skrämma dig för den innehåller precis allt vad du vill ha. Den har en uppföljare vid namn Diebuster som inte är lika bra men om du gillade Gunbuster så kan den vara värd att se.

 

En annan serie som jag kan rekommendera är Bokurano, speciellt på tragik delen. Den handlar om ett gäng ungdomar som träffar en man som säger att han gör spel och att de kan få testa det men att de måste registrera sig först. Kort efter att de gjort det attackerar en jättestor robot Jorden men som tur är får ungdomarna en egen robot att slåss med men den inser snart att de har blivit indragna i något större än vad de någonsin hade kunnat föreställa sig. 

Oho! Tack som faen Klona :D Ska kolla in dessa verkar ju riktigt smaskigt huhu ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tjaa

 

Vill gärna ha en lite äventyrlig anime med massor med coola drakar eller andra coola varelser, det ska typ vara en "fantasivärld".. behöver ju inte finnas just drakar men ni förstår

 

Helst vill jag att den ska vara "action", kanske lite Sword Art Online-aktig. Bra "romance" är plus men det behövs givetvis inte. Men action är typ obligatoriskt

 

(please no harems) ;)

 

http://saya.se/escaflowne.mp4

http://saya.se/escaflowne.mp4

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Låter som du vill ha det actionpackat, jag skulle väl ge tips på saker såsom:

  • Black Lagoon
  • Canaan
  • Bacanno!
  • Kara no Kyoukai filmerna
  • Fullmetal Alchemist / Fullmetal Alchemist Brotherhood
  • Stranger: Mukuo Hadan

Och två serier som jag gillar starkt och anser jätte bra:

  • Wolf's Rain
  • Samurai Champloo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det finns en serie som sänds just nu som heter Sidonia no Kishi och verkar lovande. Den jämförs med Attack on Titan i det sättet hur karaktärerna ej går säkra. Dock så är det Sci-Fi. En annan anime som du kanske skulle uppskatta är Sword Art Online, den blev jättehypad när den kom och sålde jättebra. En riktigt jävla bra anime som hamnar på min top5 lista är Darker Than Black så den kan jag rekommendera starkt!

 

Är du ute efter en Shounen-battle anime? Isåfall så finns det ju de tunga namnen: Fairy Tail, One Piece, Bleach och Naruto t.ex. Dock så är dom väldigt långa och One Piece, Fairy Tail och Naruto är ju fortfarande inte färdiga.

 

Ett tips är ju att kolla in den här tråden:http://www.anime.se/forum/topic/4209-top-5-anime-ni-sett

så kan du se vad alla på forumet tycker är bäst!

 

[Edit]

Filmadaptionerna på världens bästa manga: Berserk kan också vara intressant för dig:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 

Låter som du vill ha det actionpackat, jag skulle väl ge tips på saker såsom:

  • Black Lagoon
  • Canaan
  • Bacanno!
  • Kara no Kyoukai filmerna
  • Fullmetal Alchemist / Fullmetal Alchemist Brotherhood
  • Stranger: Mukuo Hadan

Och två serier som jag gillar starkt och anser jätte bra:

  • Wolf's Rain
  • Samurai Champloo

 

Tack tack! mycket grejer där jag inte känner igen! spännande !

 

Det finns en serie som sänds just nu som heter Sidonia no Kishi och verkar lovande. Den jämförs med Attack on Titan i det sättet hur karaktärerna ej går säkra. Dock så är det Sci-Fi. En annan anime som du kanske skulle uppskatta är Sword Art Online, den blev jättehypad när den kom och sålde jättebra. En riktigt jävla bra anime som hamnar på min top5 lista är Darker Than Black så den kan jag rekommendera starkt!

 

Är du ute efter en Shounen-battle anime? Isåfall så finns det ju de tunga namnen: Fairy Tail, One Piece, Bleach och Naruto t.ex. Dock så är dom väldigt långa och One Piece, Fairy Tail och Naruto är ju fortfarande inte färdiga.

 

Ett tips är ju att kolla in den här tråden:http://www.anime.se/forum/topic/4209-top-5-anime-ni-sett

så kan du se vad alla på forumet tycker är bäst!

 

[Edit]

Filmadaptionerna på världens bästa manga: Berserk kan också vara intressant för dig:

Ja den trilogin har jag faktiskt sett! Berserk! riktigt nice. rätt cp sista filmen dock haha. Men Darker than black  måste jag kolla upp!

 

Tack snälla för alla tips, måste skriva ner detta haha :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Försökte läsa igenom hela tråden men min koncentrations förmåga är inte så himla bra

Jag vill ha en anime som är rolig men helst väcker starka känslor :/ Typ i stilen av Clannad eller Golden Time(fick mig att bli riktig sur/irriterad.)

 

http://myanimelist.net/animelist/gabokuro (Tyvärr gjord på typ 5minuter med bara animes som jag kommer ihåg bara sådär :/)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej hå!

Det blir mindre och mindre anime (igentligen inte, tittar på detective conan så det finns ju en del där att se.. ). Senast så kollade jag på Attack on titan (vet inte hur shingeki no kyoin~stavas), men före det så var det längesedan jag tittade på något "nytt". 


Letar efter Tragedi, panik, blod svett och tårar. Kännslomässigt motbjudande (tänker lite som Kaiji "spelen" kanske).

 

Såg att det fanns något som hette "Soul Eater;not!" jag trodde det var en uppföljare... Men ikket. Något i Soul Eater stilen skulle uppskattas!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej hå!

 

Det blir mindre och mindre anime (igentligen inte, tittar på detective conan så det finns ju en del där att se.. ). Senast så kollade jag på Attack on titan (vet inte hur shingeki no kyoin~stavas), men före det så var det längesedan jag tittade på något "nytt". 

 

 

Letar efter Tragedi, panik, blod svett och tårar. Kännslomässigt motbjudande (tänker lite som Kaiji "spelen" kanske).

 

Såg att det fanns något som hette "Soul Eater;not!" jag trodde det var en uppföljare... Men ikket. Något i Soul Eater stilen skulle uppskattas!

D.Gray Man är väl det närmsta man kommer på... -> Denna här (Om det är SE du letar efter)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej å hallå igen.

 

Finns det någon bra Anime om rymden?

Mycket mystik å så tänkte jag, inte direkt Starzinger, eller Space battle ship Yammato (vilket är jävligt annars) Utan Aa nä jag vet inte. tänkte bara kolla om ni hade några tips på något sådant :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...