Hoppa till innehåll
Anime.se

Ge mig tips om anime att se


flaskis
 Share

Rekommenderade inlägg

Om du inte redan sett den, så K-ON!

Allt de gör är att koppla av i klubbrummet :)

 

 

Jag är mer sugen på genom-ond anime. Lite trött på att det alltid kretsar kring den goda sidan. Tänk Death Note, typ. Jag älskade hur Light kunde mörda folk hur som helst, och hatade L. >:D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hejsan!

 

Började nyligen titta en väldig massa på Anime!

 

Mina krav är väl rätt enkla egentligen! Jag gillar effekter och kärleksdraman och mycket action! Det räcker med att endast 2 av dessa krav uppfylls så är jag nöjd!

 

Det vore väldigt bra med serier som finns i HD format eller dilykt och alltså är någorlunda moderna(dvs inte 1980 talet osv)

 

Serier & Filmer jag sett hittills och diggat är:

 

Appleseed 1

Appleseed 2

Avatar: the last Airbender (alla 3 säsonger)

Final Fantasy VII Advent Children

Gunbuster

Diebuster The movie

Macross Zero

Macross Frontier

Resident.Evil.Degeneration

Vexille

 

Kollar just nu på Code Geass!

 

Finns det några fler liknande? Vexille och Macross Frontier samt avatar var riktiga favoriter!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mina krav är väl rätt enkla egentligen! Jag gillar effekter och kärleksdraman och mycket action! Det räcker med att endast 2 av dessa krav uppfylls så är jag nöjd!

 

Det är ungefär vad jag gillar. Så pröva dessa.

 

Busou Renkin borde du gilla. En av mina favoriter.

Heroic Age.

Fate/Stay Night är ett måste.

Eureka Seven likaså.

Sen kanske Romeo x Juliet kan vara något?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hejsan! Såg just igenom Gundam 00, och har innan det kikat igenom Gundam SEED och Gundam SEED Destiny.

 

Undrar om någon har något bra tips på nyare mecha anime serier? Gärna något i still med just Gundam-universumet.

 

(Att påpeka, fastnade inte direkt för varken Robotech eller Neon Genesis ;) )

 

Tacksam för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hejsan! Såg just igenom Gundam 00, och har innan det kikat igenom Gundam SEED och Gundam SEED Destiny.

 

Undrar om någon har något bra tips på nyare mecha anime serier? Gärna något i still med just Gundam-universumet.

 

(Att påpeka, fastnade inte direkt för varken Robotech eller Neon Genesis ;) )

 

Tacksam för svar!

Gundam 00, eller snarare Gundam 00 säsong 2 är den nyaste Gundam-serien, så där finns inget nyare ;)

 

Men du kan ju ta en titt på Code Geass och Code Geass R2 (säsong 2). Samma studio som gjort Gundam. Dock ett helt annat team, men visst känner man igen sig lite på atmosfären.

 

Eureka Seven är också en form av mechaserie, även om den skiljer sig ganska mycket från det traditionella stuket. Men där har du häftiga fighter och en av animevärldens bästa karaktärsutvecklingar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hejsan! Såg just igenom Gundam 00, och har innan det kikat igenom Gundam SEED och Gundam SEED Destiny.

 

Undrar om någon har något bra tips på nyare mecha anime serier? Gärna något i still med just Gundam-universumet.

 

(Att påpeka, fastnade inte direkt för varken Robotech eller Neon Genesis ;) )

 

Tacksam för svar!

Gundam 00, eller snarare Gundam 00 säsong 2 är den nyaste Gundam-serien, så där finns inget nyare ;)

 

Men du kan ju ta en titt på Code Geass och Code Geass R2 (säsong 2). Samma studio som gjort Gundam. Dock ett helt annat team, men visst känner man igen sig lite på atmosfären.

 

Eureka Seven är också en form av mechaserie, även om den skiljer sig ganska mycket från det traditionella stuket. Men där har du häftiga fighter och en av animevärldens bästa karaktärsutvecklingar.

 

Då ska jag ta och kika på det :) Tackar för svaret!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Flaskis! Sitter just och ser på Eureka Seven serien och filmen. Storyn är riktigt bra, och det är tuffa karaktärer. Bra tips :)

Härligt :)

Sen bör du se serien först. Filmen kom nyligen och är egentligen en alternativ värld (Jag fattar inte hur denna fakta kan ses som en spoiler, som vissa antyder).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej jag söker en ganska ny mecha serie som endast utspelar sig på jorden. jag har redan sett code geass

 

En av mina favoriter är RahXephon. Kommer dock inte ihåg om den bara utspelar sig på jorden.

 

 

Godannar finns också. Fast hur menar du att det bara utspelar sig på jorden? Inga monster eller liknande?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...