Hoppa till innehåll
Anime.se

Ge mig tips om anime att se


flaskis
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag skulle vilja ha lite tipps på någon bra anime om Maffia eller andra kriminella grupper.

Baccano! (1930-talsgangsters)

Black Lagoon (2000-talspirater)

Golgo 13 (yrkesmördare ofta i kontakt med kriminella grupper)

Kite (yrkesmördare)

Michiko to Hatchin (på flykt från sydamerikanska gangsters)

Sanctuary (yakuza)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hejsan, jag söker efter en Romance/Drama/Comedy/School life etc. Inte alla genrer på samma gång de kan ju bli lite svårt. Det ska gärna vara från 2000-talet och framåt.

 

Helst ska det vara någon relation i serien, gör inget om flera killar gillar samma tjej eller flera tjejer gillar samma kille. Men det jag letar efter mest är väl att det förekommer typ sex etc som riktiga par (inte hentai) men typ yuri/ecchi där det förekommer lite mer kyss/hångel etc mellan paren å inte bara dialoger med "jag gillar dig" etc. Om inte detta finns går det jätte bra med vanliga också.

 

Den senaste jag såg på som inte hade något som jag är ute efter men som jag gillade väldigt mycket var Toradora

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hejsan, jag söker efter en Romance/Drama/Comedy/School life etc. Inte alla genrer på samma gång de kan ju bli lite svårt. Det ska gärna vara från 2000-talet och framåt.

 

Helst ska det vara någon relation i serien, gör inget om flera killar gillar samma tjej eller flera tjejer gillar samma kille. Men det jag letar efter mest är väl att det förekommer typ sex etc som riktiga par (inte hentai) men typ yuri/ecchi där det förekommer lite mer kyss/hångel etc mellan paren å inte bara dialoger med "jag gillar dig" etc. Om inte detta finns går det jätte bra med vanliga också.

 

Den senaste jag såg på som inte hade något som jag är ute efter men som jag gillade väldigt mycket var Toradora

 

Nu är det väl iofs rätt ovanligt att de faktiskt ha sex i anime serier men om det inte är ett krav så kanske någon av följande kan passa:

Kimi ga nozomu eien

ef - a tale of memories

ef - a tale of melodies

True Tears

Kimikiss pure rouge

För att nämna några.

 

Vill du ha mer ecchi så kanske To LOVE-Ru skulle passa, kanske inte så mkt kyssar iofs men ecchi är den och om inte annat är den väldigt rolig.

Vill du ha lite mer Yuri så är Candy Boy riktigt bra måste jag säga, den kan jag varmt rekomendera.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hejsan, jag söker efter en Romance/Drama/Comedy/School life etc. Inte alla genrer på samma gång de kan ju bli lite svårt. Det ska gärna vara från 2000-talet och framåt.

 

Helst ska det vara någon relation i serien, gör inget om flera killar gillar samma tjej eller flera tjejer gillar samma kille. Men det jag letar efter mest är väl att det förekommer typ sex etc som riktiga par (inte hentai) men typ yuri/ecchi där det förekommer lite mer kyss/hångel etc mellan paren å inte bara dialoger med "jag gillar dig" etc. Om inte detta finns går det jätte bra med vanliga också.

 

Den senaste jag såg på som inte hade något som jag är ute efter men som jag gillade väldigt mycket var Toradora

 

Nu är det väl iofs rätt ovanligt att de faktiskt ha sex i anime serier men om det inte är ett krav så kanske någon av följande kan passa:

Kimi ga nozomu eien

ef - a tale of memories

ef - a tale of melodies

True Tears

Kimikiss pure rouge

För att nämna några.

 

Vill du ha mer ecchi så kanske To LOVE-Ru skulle passa, kanske inte så mkt kyssar iofs men ecchi är den och om inte annat är den väldigt rolig.

Vill du ha lite mer Yuri så är Candy Boy riktigt bra måste jag säga, den kan jag varmt rekomendera.

 

Tack så mycket =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hey alla märkte vilken kaos det är här :D Fast bra att veta att det finns så många svenskar som gillar manga anime med mera .

 

 

Är det någon som vill ge mig info om mer vuxen anime kollat på anime sen jag var 17 år nu är jag 21 och många av dem anime som finns är mer riktad mot den yngre publiken.

 

 

Fan Man kan kalla mig hardcore sätt det mesta och till och med fastnat i romance animer, och det trodde jag aldrig haha

 

 

Men ville bara se om det var nån mer i min sitvation ha det bra

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag rekommenderar Berserk, lite mer vuxen av sig än t ex Naruto och sådant, handlar om en snubbe med ett stort svärd

 

 

 

Yeah får väll cheka in den tror jag hört om den innan men det var manga finns den på [piratsajt 1] eller [piratsajt 2] ?

 

Eller det kan jag nog klura ut tack för tipset :D

 

Inte länka till piratsajter.

-- Sceleris

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag rekommenderar Berserk, lite mer vuxen av sig än t ex Naruto och sådant, handlar om en snubbe med ett stort svärd

 

 

 

Yeah får väll cheka in den tror jag hört om den innan men det var manga finns den på [piratsajt 1] eller [piratsajt 2] ?

 

Eller det kan jag nog klura ut tack för tipset :D

 

Inte länka till piratsajter.

-- Sceleris

 

Jag vill inte vara sån, men snälla... börja använda skiljetecken!

 

Dessutom, vill du veta om den finns på [piratsajt 1] eller [piratsajt 2] borde du förslagsvis kolla det skälv, jag tvivlar på att någon av oss håller koll på vad som är aktivt på alla trackers på nätet just nu, allra minst de som du besöker. Dessutom kan nog du kolla upp detta långt innan någon annan än oss andar hunnit svara i den här tråden (vilket jag klockat till ~3 timmar sedan ditt inlägg).

 

Som sagt, vill egentligen inte göra detta, men ibland kallar plikten och man kan inte säga ifrån...

 

Jag fixade det bra själv, Scellan!.

-- Klibb

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dessutom, vill du veta om den finns på [piratsajt 1] eller [piratsajt 2] borde du förslagsvis kolla det skälv, jag tvivlar på att någon av oss håller koll på vad som är aktivt på alla trackers på nätet just nu

Det var streamingsajter.

 

Fortfarande olagligt [upplagda videor], förstås.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har tagit beslutet att försöka få tummen ur och se klart lite animuh igen.

problemet är ju som vissa av er vet att jag har ALLDELES för mycket på min lista som jag vill se och som jag håller på att se.

 

Jag har därför destilerat ner lite till vad jag helt enkelt känner för att se.

Just nu ser listan ut såhär:

shinigami no balad (eller hur fasen det stavas)

blood+

canaan

 

Något jag bör lägga till som jag absolut bara måste se bums?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har tagit beslutet att försöka få tummen ur och se klart lite animuh igen.

problemet är ju som vissa av er vet att jag har ALLDELES för mycket på min lista som jag vill se och som jag håller på att se.

 

Jag har därför destilerat ner lite till vad jag helt enkelt känner för att se.

Just nu ser listan ut såhär:

shinigami no balad (eller hur fasen det stavas)

blood+

canaan

 

Något jag bör lägga till som jag absolut bara måste se bums?

 

http://www.anime.se/forum/viewtopic.php?t=6052

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Något jag bör lägga till som jag absolut bara måste se bums?

Honey and Clover (du lovade för två år sedan!)

Kimi ga Nozomu Eien (helt i din smak!)

ETT år sedan! ;)

Du skulle bli utan interwebz till efter nyår och jag skulle se klart en serie tills du kom tebax till verkligheten.

Du fuskade ju dock och dök upp tidigare ;)

 

men ja jag ska se den....

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Av de nämnda är väl Kimi ga Nozomu Eien (Rumbling Hearts på DVD, finns på Axelmusic för 189 kr -- akta spoilers i beskrivningen) den som mest är en Ashaz-serie (om man bortser från bristen på brutalt fysiskt våld), inte Honey & Clover eller Aria -- det är för lite ångest i de senare.

 

Låt dig bara inte spoilas på [andra] avsnittet, Ashaz! Det är något i [andra] avsnittet som åtminstone jag tycker att man gör bäst i att inte veta, som tyvärr brukar nämnas i alla beskrivningar av serien. (Förståeligt, eftersom det trots allt rör sig om seriens grundhandling.) Allt du behöver veta är att det är ett relationsdrama med en kille och två tjejer.

 

Red.: Saya lät meddela att det var andra avsnittet. Fix'd.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej alla anime älskare!

 

nu har jag sett klart Clannad och Clannad After story. Fyy helvete vad bra serie. Så jag undrar nu om någon kan tipsa om en/flera liknande som är hälften så bra?

ef - a tale of memories/melodies, I''s Pure, Kimi ga Nozomu Eien, Hanbun no Tsuki ga Noboru Sora, Kanon (2006) och Air .

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej alla anime älskare!

 

nu har jag sett klart Clannad och Clannad After story. Fyy helvete vad bra serie. Så jag undrar nu om någon kan tipsa om en/flera liknande som är hälften så bra?

 

Precis som Negi var inne på här ovanför, om du inte redan har sett dem så kika på KyoAnis andra adaptioner av Keys VNs, Air (tv-serien, inte filmen!) och Kanon (den nya tv-serien, inte den gamla!).

 

 

 

Vilket påminner mig! Jag är ute efter låtsasdjupa serier (precis som Clannad, Air och Kanon) med övergripande drama-romantik-humor som gör att man känner sig alldeles varm och mysig inombords!

 

Någon som känner till några KyoAni/Key-kloner?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...