Hoppa till innehåll
Anime.se

Ge mig tips om anime att se


flaskis
 Share

Rekommenderade inlägg

Hej!

 

Jag har haft ett uppehåll och inte tittat mycket på anime på säkert fyra-fem år. Har dock tidigare kollat väldigt mycket.

Vill gärna hitta någon ny anime som kan fånga mig som anime fångade mig förr.

 

Anime har alltid varit för mig mycket om äventyr, vänskap, romantik (i ordets rätta mening, en romantisk syn på saker och ting) och envishet. Har därför fastnat för äventyrsserier som HxH, Rurounin Kenshin, One Piece, Full Metal Alchemist, DBZ och sportserier som Slam Dunk och Hikaru no Go.

 

Skulle gärna hitta något liknande som är väldigt bra. Helst inget halvtaskigt som Shaman King osv.

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tjo ! :)

 

Skulle någon kunna hjälpa mig hitta lite bra Anime boxar? Helst Thinpak sånna snygga boxar med platta dvd fodral i.

 

All anime går bra förutom anime som handlar om Sporter m.m

 

Skulle vara överlycklig om ni kunde tipsa mig och kanske även posta en länk till en sida där det går att köpa det ni länkar.

 

Mina favorit animer är: Bleach , Naruto , Code Geass , Ninja Scroll , Elfen Lied och Full Metal Panic.

 

Om det finns anime som är lik dom så vore jag GRYMT TACKSAM !

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hejsan.. ehum va finns det o säga Gillar saker som Death note, Evangelion och typ ergo proxy, söker efter något lite drama och mystik som man kan törsta efter mer:P

 

Ehum skulle va glad om någon gav mig tips:D

 

Tror faktiskt att Monster är något som skulle kunna falla dig i smaken, den e lite så mystisk o psykologisk. Det tog mig dock hyfsat många avsintt att fastna för den när jag såg den men ge den lite tid den är faktiskt rikitgt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hejsan.. ehum va finns det o säga Gillar saker som Death note, Evangelion och typ ergo proxy, söker efter något lite drama och mystik som man kan törsta efter mer:P

 

Ehum skulle va glad om någon gav mig tips:D

Code Geass: Lelouchs uppror, serien om grabben som får en geass -- en övernaturlig förmåga -- av en mystisk ung kvinna och inleder med den ett uppror mot kejsaren som erövrat Japan; den har mer drama än en mexikansk TV-såpopera, och mycket övernaturlig mystik rörande krafterna: var kommer geass ifrån, och varför har han fått den? Vem var den unga kvinnan? En riktig nagelbitare. (Öh, ja, serien alltså. Inte kvinnan.)

 

Haibane Renmei (Askvingesamfundet)? En dag-för-dag-berättelse om ving- och gloriaförsedda ungdomar som bor innanför en stadsmur. Inte så mörk, men den har lite drama, och mycket mystik: var kommer änglarna ifrån? Vad är deras ändamål? Vad finns utanför stadsmurarna? Varför får de inte jobba för pengar? Detta är en serie som verkligen är gjord för att man ska dra sina egna slutsatser.

 

Now & Then, Here & There: världens muntraste grabb träffar en tjej och blir indragen i ett bråk som förflyttar honom till universums ondaste värld. Kanske mer äventyr än mystik, men vad är det för värld han har kommit till, och vad är det för speciellt med den där tjejen som gör att de jagar henne?

 

Dennou Coil börjar ganska enkelt som en framtidshistoria om hur barn med typ "virtual reality"-glasögon leker detektiver, men utvecklas till mer drama om mobbing och att förlora närstående, när mystiska fenomen börjar äga rum i datorvärlden -- fenomen som inte borde kunna inträffa.

 

Please Save My Earth: mycket drama utlovas när ett gäng ungdomar som aldrig tidigare träffat varandra börjar minnas ett tidigare liv då de kände varandra. Men inte alla som återfår sina minnen är goda vänner -- någon har en plan som måste hindras till varje pris...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tror faktiskt att Monster är något som skulle kunna falla dig i smaken, den e lite så mystisk o psykologisk. Det tog mig dock hyfsat många avsintt att fastna för den när jag såg den men ge den lite tid den är faktiskt rikitgt bra.

Läser den mangan. Hur är adaptionen i jämförelse?

 

Jag har inte själv läst mangan så kan tyvär inte svara på det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...