Hoppa till innehåll
Anime.se

Ge mig tips om anime att se


flaskis
 Share

Rekommenderade inlägg

Vilket påminner mig! Jag är ute efter låtsasdjupa serier (precis som Clannad, Air och Kanon) med övergripande drama-romantik-humor som gör att man känner sig alldeles varm och mysig inombords!

 

Någon som känner till några KyoAni/Key-kloner?

VAD SÄGS OM KIMI NI TODOKE, HURR?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tjo.

 

Har plöjt mig igenom ett gäng animes nu på senaste och förrådet börjar sina QQ.

 

Tänkte se om jag kunde få lite tips här, funkade bra senast.

 

Serier jag sett och gillat skarpt:

 

Nodame Cantabile (incl paris)

Spice and Wolf (följer 2:an också)

Bamboo Blade

Kenichi, the worlds strongest disciple.

TTGL

Samurai Champloo

Ergo Proxy

Hunter X Hunter

Serei No Moribito

GTO

Death Note

FMA (inte brotherhood)

Major

 

Har testat på en hel del annat, mest äldre animes som inte riktigt fallit mig i smaken så är på jakt efter relativt nya serier som kasnke kan påminna om dem jag gillat här ovan.

 

Haft mycket svårt att hitta något som påminner om Major, skulle verkligen uppskatta tips där t.ex. (testat den där nya om en pitcher som slår vad lr vare nu va, fastnade inte).

 

Av de listade så så är nog min favorit Hunter X Hunter (fattar inte hur, men den kan vara den bästa animen jag sett.. egentligen långt utanför ramarna av vad jag vanligtvis gillar, men god damn, sett alla avsnitt 4 gånger) och har aldrig lyckas hitta något liknande heller.

 

Annars så är det bara att ösa tips om ni kna hitta liknande animes som de jag listat som dessutom är ganska nyproducerade då jag prövat på mycket ur det äldre utbudet.

 

Tack på förhand.

 

EDIT: Vet ej om det är relevant, men är 29 år _gammal_ så serier såsom bleach, dragonball etc är inte riktigt för mig tror jag (detta är enormt motsägelsefullt när jag samtidigt nämner HxH som en all time favourite, jag vet :))

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej du fyfanfarli!

 

Ser att du gillar Nodame Cantabile, då är garanterat Honey & Clover någonting för dig (jag förmodar dock att du redan sett den xD)! Två säsonger á ~26 och ~12 avsnitt vardera om ett gäng universitetsstudenter som är på sitt sista år (om jag inte minns helt fel) och förbereder sig så smått med att ta sin examen. Man följer deras liv och relationer på ett förbannat mysigt, snyggt och härligt vis. Mycket drama utlovas ibland, precis som en enorm mängd humor (alla minns vi Twister)!

 

Mer förslag kommer... om jag kommer på några, är dålig på detta xD

 

Uppd: Jag ser att du inte har satt upp Cowboy Bebop på din lista, ge den en chans då den faktiskt är väldigt underhållande (i härlig "robust" tecknarstil dessutom)

 

Uppd2: Jag har personligen inte sett HxH så där kan jag inte hjälpa... Major är också lite svårt att hitta någon som liknar, åtminstone i mitt tycke, då jag inte känner till någon serie som lyckats hålla sig så bra så länge (och samtidigt lyckats blanda drama med baseboll) :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag söker en animé som är brutal. Jag kollade på Higurashi no Naku Koro ni, den var väldigt bra men den hade inte lika mycket brutalitet som jag hade hoppats på.

Finns det något som kan tänkas intressera mig där ute? Den ska helst vara psykologisk också.

Förutom de riyu nämner:

Ga-Rei: Zero och Gantz innehåller en hel del människor som dör plågsamt och grafiskt. Även Baccano! innehåller en del blod och våld, fast mycket mer komiskt. Kara no Kyoukai, vars sjunde och sista del kommer ut i december, kan nog också vara värd ett försök.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tjo.

 

Har plöjt mig igenom ett gäng animes nu på senaste och förrådet börjar sina QQ.

 

Tänkte se om jag kunde få lite tips här, funkade bra senast.

 

Serier jag sett och gillat skarpt:

 

Nodame Cantabile (incl paris)

Spice and Wolf (följer 2:an också)

Bamboo Blade

Kenichi, the worlds strongest disciple.

TTGL

Samurai Champloo

Ergo Proxy

Hunter X Hunter

Serei No Moribito

GTO

Death Note

FMA (inte brotherhood)

Major

 

Har testat på en hel del annat, mest äldre animes som inte riktigt fallit mig i smaken så är på jakt efter relativt nya serier som kasnke kan påminna om dem jag gillat här ovan.

 

Haft mycket svårt att hitta något som påminner om Major, skulle verkligen uppskatta tips där t.ex. (testat den där nya om en pitcher som slår vad lr vare nu va, fastnade inte).

 

Av de listade så så är nog min favorit Hunter X Hunter (fattar inte hur, men den kan vara den bästa animen jag sett.. egentligen långt utanför ramarna av vad jag vanligtvis gillar, men god damn, sett alla avsnitt 4 gånger) och har aldrig lyckas hitta något liknande heller.

 

Annars så är det bara att ösa tips om ni kna hitta liknande animes som de jag listat som dessutom är ganska nyproducerade då jag prövat på mycket ur det äldre utbudet.

 

Tack på förhand.

 

EDIT: Vet ej om det är relevant, men är 29 år _gammal_ så serier såsom bleach, dragonball etc är inte riktigt för mig tror jag (detta är enormt motsägelsefullt när jag samtidigt nämner HxH som en all time favourite, jag vet :))

 

Om du gillade death note kommer du nog tycka om Code Geass

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag söker en animé som är brutal. Jag kollade på Higurashi no Naku Koro ni, den var väldigt bra men den hade inte lika mycket brutalitet som jag hade hoppats på.

Finns det något som kan tänkas intressera mig där ute? Den ska helst vara psykologisk också.

 

Kaiji om du inte redan sett, eftersom du fråga efter psykologisk så antar du sett. Men annars är den helt perfekt för dig. Sen finns ju Berserk oxå!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej du fyfanfarli!

 

Ser att du gillar Nodame Cantabile, då är garanterat Honey & Clover någonting för dig (jag förmodar dock att du redan sett den xD)! Två säsonger á ~26 och ~12 avsnitt vardera om ett gäng universitetsstudenter som är på sitt sista år (om jag inte minns helt fel) och förbereder sig så smått med att ta sin examen. Man följer deras liv och relationer på ett förbannat mysigt, snyggt och härligt vis. Mycket drama utlovas ibland, precis som en enorm mängd humor (alla minns vi Twister)!

 

Mer förslag kommer... om jag kommer på några, är dålig på detta xD

 

Uppd: Jag ser att du inte har satt upp Cowboy Bebop på din lista, ge den en chans då den faktiskt är väldigt underhållande (i härlig "robust" tecknarstil dessutom)

 

Uppd2: Jag har personligen inte sett HxH så där kan jag inte hjälpa... Major är också lite svårt att hitta någon som liknar, åtminstone i mitt tycke, då jag inte känner till någon serie som lyckats hålla sig så bra så länge (och samtidigt lyckats blanda drama med baseboll) :)

 

Först och främst: Tusen tack för att du tog dig tid och svarade.

 

Har faktiskt inte sett honey and clover, har fått den rekommenderad flertalet gånger men fått för mig att den är mer drama och mindre humor än NC (kan ha tokfel dock, bara fått för mig). kanske dags att ge vika :)

 

Cowboy Bebop har jag gett mig på i omgångar, senast tror jag att jag tog mig till avsnitt 4. Vetitusan, den vägrar fastna på mig QQ Vill tycka om den.. Får försöka igen.

 

Om du gillade death note kommer du nog tycka om Code Geass

 

Har sett Code Geass, helt ok men hamnade inte på listan bara :) Däremot håller jag på o tragglar mig igenom serien där din avatar kommer ifrån. Har hunnit till avsnitt 130-nånting. Småmysig (lite mer än småmysig kanske) "fördriva tiden" serie utan större substans (förlåt one piece fans av rang :D).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har faktiskt inte sett honey and clover, har fått den rekommenderad flertalet gånger men fått för mig att den är mer drama och mindre humor än NC (kan ha tokfel dock, bara fått för mig). kanske dags att ge vika :)

 

H&C är, i mitt tycke, mycket mer drama än NC, helt klart. Men inte i den mening att den är sötsliskigt seg, utan snarare att det obligatoriska dramat i slutet är djupare än NC (personlig åsikt, som sagt).

 

Om man istället ser på fördelningen så tycker jag nog att de båda är ganska jämbördiga med det lilla undantaget att H&C har fler karaktärer att fördjupa sig i, vilket leder till ett bättre avslutande drama än NC (imo). Samtidigt finns det även en enorm mängd...

 

Glöm det, jag är dålig på att förklara klockan ett på natten, fixa hem den och kolla så kommer du förhoppningsvis att förstå efter ett par avsnitt =D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hejsan, jag behöver tips på anime typ nått som liknar Elfen lied och möjligen Please save my earth tack på förhand:o

 

hmm ja du rätt svåra animer att gå efter tycker jag men här är väl några jag tycker du borde ta en titt på ^^

 

Blood+

This Ugly Yet Beautiful World

Ga-Rei-Zero

Saikano

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej!

 

Jag är en nybliven anime.se medlem och är i behov av animetips.

Här är en del av de serier som jag har sett/följer som jag verkligen gillar:

 

Naruto, vanliga/shippuuden

One piece

Bleach

Major

Full Metal Alchemist

Hajime no Ippo (alla)

Hunter X Hunter

History's Strongest Disciple Kenichi

Hikaru no Go

Rurouni Kenshin

Tengen Toppa Gurren Lagann och uppföljaren

Katekyo Hitman Reborn!

Afro Samurai

Berserk

 

Jag är ute efter en animeserie som har en stark huvudkaraktär, båda psykiskt och fysiskt. Ungefär som Major, jag älskar den serien rakt av och finns det någon snarliknande anime så får ni gärna tipsa mig om den.

Huvudkaraktären ska vara speciell, han/hon ska vara bäst på det dom gör och vara väldigt motiverande för omgivningen.

 

Tack på förhand// Jonas

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag får intrycket av att Black Lagoon vore passande. Riktigt tuff action som ser rent fantastisk ut. Samurai Champloo är likadan, bra action, gudomligt snygg. Också väldigt rolig. :P

 

Båda två går att få tag på billigt från Webhallen, dessutom! Är osäker på vad de svenska utgåvorna fått för betyg (kvalité på översättning, bild och liknande), men mina har inte varit något att klaga över.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Behöver hjälp med att hitta en ny anime att spendera ett antal timmar framför, har för tillfället bara en massa ecchi på datorn och behöver något mer seriöst. Hade tänkt mig något i stil med typ Ergo Proxy, GitS och Chaos; Head. Men söker i stort sett en mer seriös anime. Tackar för framtida tips. :D

 

Första inlägget f.ö. så Hej på er alla!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Behöver hjälp med att hitta en ny anime att spendera ett antal timmar framför, har för tillfället bara en massa ecchi på datorn och behöver något mer seriöst. Hade tänkt mig något i stil med typ Ergo Proxy, GitS och Chaos; Head. Men söker i stort sett en mer seriös anime. Tackar för framtida tips. :D

 

Första inlägget f.ö. så Hej på er alla!

Hellu! o/

 

Några tips i blandade genrer:

Seirei no Moribito

Clannad och Clannad After Story

Code Geass och Code Geass R2

 

Alla seriösa med seriös handling :3

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Behöver hjälp med att hitta en ny anime att spendera ett antal timmar framför, har för tillfället bara en massa ecchi på datorn och behöver något mer seriöst. Hade tänkt mig något i stil med typ Ergo Proxy, GitS och Chaos; Head. Men söker i stort sett en mer seriös anime. Tackar för framtida tips. :D

 

Första inlägget f.ö. så Hej på er alla!

 

Kaiji.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...