Hoppa till innehåll
Anime.se

Ge mig tips om anime att se


flaskis
 Share

Rekommenderade inlägg

Hey, läst igenom några sidor och rätt sent nu så orkar inte med dem andra 20 och tänkte säga vilka serier jag har sätt så ni får en blick på vad jag gillar och förhoppningsvis har ni något tips på serie att se =)

 

Basilisk

Blood+

Bleach

Berserk

Code Geass: Lelouch of the Rebellion

Code Geass: Lelouch of the Rebellion R2

Claymore

Death Note

Elfen Lied

Full Metal Alchemist

Full Metal Panic

Full Metal Panic The Second Raid

Full Metal Panic Fumoffu

Gundam Seed

Gundam Seed Destiny

Hajime No Ippo

Hajime no Ippo: New Challenger

Hunter X Hunter

Hunter X Hunter: Original Video Animation

Hunter X Hunter - Greed Island

Hunter X Hunter - Greed Island Finals

Naruto

Naruto Shippuuden

Neon Genesis Evangelion

Rurouni Kenshin

Samurai Champloo

Samurai Deeper Kyo

serei no morbito

 

Lovar det är nån jag glömmt fast rätt svårt å komma på nu..

 

Serier som jag har och ska påbörja snarast är

 

Gungrave

Ergo Proxy

Mobile Suit Gundam 00 Season 1 och 2

Bakumatsu Kikansetsu Irohanihoheto

Black Lagoon

Blade Of the Immortal

Bounen No Xamdou

Busou Renkin

Cowboy Bebop

Kurozuka

 

 

Ni undrar säkert varför jag inte bara börjar kolla på dem jag redan har.

 

Svaret är att en vecka så får man för mycket tid över så, BOOM så har man sätt alla serier man har och sitter och vill se mer NU, därför tycker jag det är bra att stacka upp med serier så man har. Just in case :)

 

 

 

 

Tack på förhand

 

 

 

PS: Kan VARMT rekommendera alla serier jag sätt so far, KICKASS!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

@Xanan: Först och främst välkommen (ser att du är ganska nytillkommen i vårt glada tillhåll), och näst främst är mitt standard svar till de flesta som vill ha ett tips på en serie att kolla på:

 

Major

 

Visst, du har inte sett så mycket sportrelaterat, men eftersom du verkar uppskatta typisk shounen kommer du efter att ha hafsat dig igenom hela denna underbara (och pågående) serie älska baseboll!

 

Så se Major nu!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hejsan skulle vilja ha lite tips på anime, typ som ska likna Vampire knight, behöver dock inte vara om endast vampyrer kan handla om andra varelser tack :P

 

 

Vampyr så äre Blood+ extremt bra, inte bara för vampyr liknande utan själva serien i stora hela är super, min första Anime att se åxå =)

 

Sen finns det Claymore, inte vampyr direkt fast ändå, och jäkligt bra =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tja! Jag vill ha en anime med vargar i! Någon som har någon? Jag har sett de ''mest populära" redan, så om ni har någon som ligger lite i skuggan skulle jag uppskatta om ni delade med er till mig ;) När jag säger "med vargar i" menar jag inte att det ska vara huvudrollen, utan.. bara de är med, någonstans XD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tja! Jag vill ha en anime med vargar i! Någon som har någon? Jag har sett de ''mest populära" redan, så om ni har någon som ligger lite i skuggan skulle jag uppskatta om ni delade med er till mig ;) När jag säger "med vargar i" menar jag inte att det ska vara huvudrollen, utan.. bara de är med, någonstans XD

Chirins bjällra och En stormig natt.

 

Jin-Roh: Vargbrigaden har lite vargtema (fast kanske inga faktiska vargar)... Åsså slåss huvudpersonen lite mot onda vargar i Solprinsen: Hols stora äventyr.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Efter ett långt stopp i min animékarriär tänkte jag att det var dags att börja igen. Behöver lite tips.

 

Jag söker serier som:

En romantisk serie i stil med Toradora - kanske snäppet seriösare

En slice of life serie i stil med Welcome to the NHK

En okändare shounen serie i stil med, ja, vad ska vi ta? D.Gray Man eller något.

 

 

Jag behöver också:

Ett tips på någon aktuell ny bra serie. Oavsett stil.

 

Sedan tänkte jag faktiskt att jag skulle börja våga se på mecha ändå. Så vart börjar man? (har inte sett en enda)

 

 

Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En okändare shounen serie i stil med, ja, vad ska vi ta? D.Gray Man eller något.

 

[...]

 

Jag behöver också:

Ett tips på någon aktuell ny bra serie. Oavsett stil.

Fairy Tail skulle nog täcka båda de kraven: ny aktuell serie som är baserad på en relativt okänd (i skuggan av One Piece, Naruto och Bleach) shounen-serie. Sänds dessutom på Crunchyroll för medlemmar.

 

Sedan tänkte jag faktiskt att jag skulle börja våga se på mecha ändå. Så vart börjar man? (har inte sett en enda)

Tillåt mig bli den första att rekommendera Tengen Toppa Gurren Lagann. Tankeväckande historia med robotar som går på kämparglöd ger en adrenalinkick av sällan skådat slag.

 

Många så-kallade "mechaserier" kretsar dock väldigt lite kring just maskinerna; Code Geass till exempel (rekommenderas för övrigt) innehåller storslagna strider mechor emellan, men huvudfokuset ligger på de politiska intrigerna och de existentiella frågorna. Robotarna är helt enkelt verktyg för att driva handlingen framåt, precis som svärd är magi i en fantasy-serie.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...