Hoppa till innehåll
Anime.se

Ge mig tips om anime att se


flaskis
 Share

Rekommenderade inlägg

Hellu! o/

 

Några tips i blandade genrer:

Seirei no Moribito

Clannad och Clannad After Story

Code Geass och Code Geass R2

 

Alla seriösa med seriös handling :3

 

Redan sett Clannad och Code Geass, och håller med om att dom är grymma serier! :D Ska ta och kolla in Moribito och Kaiji. Fått intrycket att Kaiji är något i stil med doraman Kurosagi eller Liar Game vilka jag gillade starkt båda två så blir nog den jag ser först. Tack för tipsen. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hellu! o/

 

Några tips i blandade genrer:

Seirei no Moribito

Clannad och Clannad After Story

Code Geass och Code Geass R2

 

Alla seriösa med seriös handling :3

 

Redan sett Clannad och Code Geass, och håller med om att dom är grymma serier! :D Ska ta och kolla in Moribito och Kaiji. Fått intrycket att Kaiji är något i stil med doraman Kurosagi eller Liar Game vilka jag gillade starkt båda två så blir nog den jag ser först. Tack för tipsen. ^^

 

Japp Kaiji och LG är ganska lika :). Gött, bli inte rädd av arten dock :]

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej, jag är lite ny här men ska se om jag får till detta rätt.

Jag älskar verkligen serien avatar men kan inte kalla de riktigt anime eftersom den är inte gjort i japan. I alla fall, vet ni någon liknande serie? Tack för snabbt svar :)

Jag letar också efter en sådan serie, men fruktar att Avatar än så länge är något unikt. En amerikansk-tecknad serie som inte bara är rolig och djup, utan också är en följetong med en riktigt bra historia, finns det sannerligen inte gott om. Däremot har amerikanska tecknade serier i allmänhet glidit mer och mer mot "animestilen", så många serier nuförtiden ser riktigt tjusiga ut, om inte annat.

 

I animeform är väl One Piece det närmaste vagt påminner om Avatar, i och med att det är ett gäng äventyrare som reser runt i hela världen (av helt olika anledningar förvisso). Pokemon följer också samma mönster, men den är mer episodisk och är mer barnvänlig än serierna ovan.

 

Men vad gäller Amerika har de mest bidragit med filmer, och det är nog troligare att man hittar något man gillar där (Sinbad och Skattkammarplaneten är två äventyrsfilmer jag kan rekommendera, men Avatar-liknande vet jag inte om de är). Men följetonger av sådana episka kaliber får vi helt enkelt leta vidare efter; om du hittar något får du gärna rekommendera det i den här tråden.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Hejsan! har precis kollat klart på hajime no ippo, älskade verkligen serien.. Nu säker jag efter en liknande behöver absolut inte vara sport utan just det att den ska ha samma humor och gärna en karaktär som Takamura som är väldigt självsäker och lika dryg haha.. tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Söker tips på anime, har på senaste tid fått upp ögonen för lite av de kändare långfilmerna såsom monoke hime, spirited away, moving castle etc... och söker nu något i liknande stil, gärna lång film men serie går också bra; magi & äventyr med en gnutta romans (även om den är väldigt långt borta) är vad jag gillar för tillfället.

 

sedan söker jag även tips på anime med tecknar stil som liknar; Code Geass, Summer wars (filmen) eller spice and wolf - struntar helt i handling eller storyline bara fina karaktärs målningar :>

 

tack!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hejsan! har precis kollat klart på hajime no ippo, älskade verkligen serien.. Nu säker jag efter en liknande behöver absolut inte vara sport utan just det att den ska ha samma humor och gärna en karaktär som Takamura som är väldigt självsäker och lika dryg haha.. tack på förhand

History's Strongest Disciple Kenichi

Great Teacher Onizuka

 

Tja, Skulle vilja ha tips på Seriös Anime och då menar jag att det inte ska vara humor i den. En anime serie där det e mycket våld och inget som e oseriöst. Hoppas jag får många tips och att ni förstår vilka jag letar efter!

De som är väldigt seriösa är sällan väldigt våldsamma -- det är ju faktiskt ganska barnsligt med våld för våldets skull -- men de skyr det inte heller.

 

5 Centimeter Per Second

Akira

Grave of the Fireflies

Ghost in the Shell och Ghost in the Shell 2: Innocence

Jin-Roh

Monster

Patlabor the Movie och Patlabor 2 the Movie

Rurouni Kenshin: Tsuiokuhen

Serial Experiments Lain

Wings of Honneamise

 

Söker tips på anime, har på senaste tid fått upp ögonen för lite av de kändare långfilmerna såsom monoke hime, spirited away, moving castle etc... och söker nu något i liknande stil, gärna lång film men serie går också bra; magi & äventyr med en gnutta romans (även om den är väldigt långt borta) är vad jag gillar för tillfället.

Summer Days with Coo! Den såg jag idag, mycket bra och rörande film.

Och så kanske Paprika hade varit lämplig.

Kamichu! för att nämna en TV-serie. Denno Coil också, och kanske Princess Tutu om den inte är för sagolik.

 

sedan söker jag även tips på anime med tecknar stil som liknar; Code Geass, Summer wars (filmen) eller spice and wolf - struntar helt i handling eller storyline bara fina karaktärs målningar

X TV? Skapad av CLAMP, som gjorde karaktärsdesignen till Code Geass.

 

Summer Wars hade karaktärsdesign av Yoshiyuki Sadamoto, som gjorde samma sak till bland annat de nya Evangelion-filmerna, FLCL, Gunbuster 2 (ettan rekommenderas, men är inte ett måste) och tidigare nämnda The Girl Who Leapt Through Time.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tja, Tack för tipset kollar in dom senare. Jag skulle vilja tipsa om en bra sida men det e bara engelsk text men 100 olika anime serier och riktiga filmer. Sidan heter [adress till piratsajt borttagen /Sceleris] ...

 

Hoppas jag får in mer tips på mer Vuxen Anime behöver kanske inte vara mycket våld men bara att det inte e barnslig Anime.

 

MVH Animesta

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

[adress till piratsajt borttagen /Sceleris] e en helt laglig sida och det e online streaming och då menar jag ingen nedladdning!

Det är (kanske) tekniskt sett lagligt att vara en mottagare av streaming oavsett om det är lagligt uppladdat material eller inte, men när det inte är lagligt uppladdat material så räknar vi det som piratsajter, och vi tillåter inte länkar till piratsajter.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tja, Hoppas jag får in mer tips på mer Vuxen Anime behöver kanske inte vara mycket våld men bara att det inte e barnslig Anime.

 

MVH Animesta

Hmm, jag tror att anime + barnsligt är ganska ovanligt för de flesta här på forumet. Dvs, allt förutom barn-anime som sänds på morgonen i Japan (typ Pokemon och dess like) är väl egentligen inte barnsligt?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...