Hoppa till innehåll
Anime.se

Flick- eller Pojkserier?


Johanz
 Share

Shojo/Flickserier eller Shonen/Pojkserier?  

36 medlemmar har röstat

  1. 1. Shojo/Flickserier eller Shonen/Pojkserier?

    • Shonen! Pojkserier är bäst!
      15
    • Shojo! Flickserier är bäst!
      21


Rekommenderade inlägg

  • Svar 54
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Flickserier! Ge mig! :blush: Kombinerade flick-pojkserier är nog bäst ändå.. där det både finns action och romantik ;)

Mjo, men ibland är det skönt att bara ha en romantisk serie rakt igenom :D Fast mjo, kombinerat är bra ^__^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, hmm Kimi Ga Nozomu Eien är en bra serie som är för båda tror jag :) Ganska djup serie etc, men den slutade inte som jag ville..

 

Ah My Goddess! är ju en klassisk romantisk serie :) Borde ses av alla ^^

 

Card Captor Sakura, nog mest barnserie och flickserie men jag tycker den är helbra och många andra med, den är inte så löjlig som man kanske tror till en början :)

 

Ehum finns så mycket, sitter lite still i huvudet just nu :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kimi Ga Nozomu Eien får jag ta och ladda ner, fast det låter lite oroväckande att den inte slutade som du ville o_O;

 

Ah! My Goddess har jag redan sett, håller med dig om att alla borde se den :D

 

Cardcapotor Sakura har jag nästan alla avsnitt av på datorn, har bara inte orkat sätta mig ner och kolla >_< Har sett filmerna dock, vilket är lite dumt då de ska ses mitt i serien eller efter den eller hur det nu var.. Men jag får nog ta och se serien snart.. ^^

 

Tackar tackar för tipsen ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Där är jag väldigt öppen för förslag.

 

För det första tycker jag det är lite dumt att kalla olika serier för pojk och flick serier. Visst det går ju att klassa det på det viset, men det är endå så att det är lika blandat i vilket fall :)

 

Sedan finns det små töntungar som tycker att kärlek och drama aldrig kommer att kunna gå in på deras känslor eftersom dem är så "coola" ;) *ABSOLUT INTE RIKTAT TILL NGN*

 

Aja men jag är som sagt öppen för alla typer av serier :) Det brukar alltid finnas ngt för alla i de flesta serier! (INTE ALLA) :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Där är jag väldigt öppen för förslag.

 

För det första tycker jag det är lite dumt att kalla olika serier för pojk och flick serier. Visst det går ju att klassa det på det viset, men det är endå så att det är lika blandat i vilket fall :)

 

Sedan finns det små töntungar som tycker att kärlek och drama aldrig kommer att kunna gå in på deras känslor eftersom dem är så "coola" ;) *ABSOLUT INTE RIKTAT TILL NGN*

 

Aja men jag är som sagt öppen för alla typer av serier :) Det brukar alltid finnas ngt för alla i de flesta serier! (INTE ALLA) :)

Mjo vet, men ta tex Kare Kano, en riktig flickserie, och så kan du ta GTO som är mer som en pojkserie :)

Man kan dra en linje mellan dom flesta serierna. :D Vissa riktas dock till båda :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skulle använda mig av det alternativet isf =)

 

Det finns som sagt riktlinjer, men sedan måste man gå in lite djupare på varför jag säger att det igentligen inte finns några pojk och flick serier och det orkar jag inte. Det är endå inte värt det, för det finns ju som sagt alltid riklinjer som folk i allmänhet går efter :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det finns ju visst pojk- och flickserier, alltså, det är ungefär som herrtidningar och damtidningar, de riktar sig till olika kön. D-N-Angel som ges ut i Sverige är ju en flickmanga tex. :) Den riktar sig till tjejer. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag burkar inte klassa serier i flick- och pojkserier. Om än serier som Angelic Layer är lite flickig och serier som Scryed är lite pojkiga. Men de är inte en egen gren för det. Allt är ju en fråga om smak och det är bara löjligt att ens fundera på att klassa dom i maskulina och femenina fack.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag burkar inte klassa serier i flick- och pojkserier. Om än serier som Angelic Layer är lite flickig och serier som Scryed är lite pojkiga. Men de är inte en egen gren för det. Allt är ju en fråga om smak och det är bara löjligt att ens fundera på att klassa dom i maskulina och femenina fack.

Varför är det löjligt att klassa dom i olika fack? Vissa serier görs riktade mot tjejer, alltså den publiken... Ta tex Kare Kano manga, man ser ju på den att den är riktad till tjejer och också när man läser den. Vare sig ni vill det eller inte så är vissa serier riktade mot pojkar och vissa mot flickor, och vissa mot båda :) Samma sak som att vissa serier är riktade till barn och vissa till vuxna etc.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...