forehead Skrivet augusti 31, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 31, 2004 Nedan följer en mängd med releasedatum på engelsköversatta pocketutgåbor. Ifall det är någon titel ni saknar så skriv titel och förlag så lägger jag till den. Note: Titlarna kommer ifrån Tokyopop, VIZ, ADV-Manga, DELREY, DRMASTER Books eller Dark Horse - datumet som står är när de släpps i Amerika. Tips: Söker du efter en speciell titel? Tryck Ctrl+F, skriv in titeln och sök. ------------------------------------------------------------------------------- Titlar släppta föregående månad 888: Vol. 1 Battle Vixens: Vol. 7 Beet the Vandal Buster: Vol. 5 Berserk Vol. 7 Blade of Heaven: Vol. 2 Blade of Immortal: Vol. 14 Bleach: Vol. 7 Boys Be: Vol. 4 Case Closed: Vol. 5 Category Freak: Vol. 1 Ceres, Celestial Legend: Vol. 11 Cheeky Angel: Vol. 6 Cross: Vol. 3 Descendants of Darkness: Vol. 5 Dolls: Vol. 3 Doubt!!: Vol. 2 Dr. Slump: Vol. 1 Dragon Ball Z: Vol. 20 Dragon Hunter: Vol. 12 Dragon Knights: Vol. 19 Dragon Voice: Vol. 4 Et Cetera: Vol. 5 Excel Saga: Vol. 12 Eyeshield 21: Vol. 2 Flower of the Deep Sleep: Vol. 2 Flowers and Bees: Vol. 7 From Far Away: Vol. 4 Fullmetal Alchemist: Vol. 1 GTO: Vol. 24 Gundam SEED ASTRAT R: Vol. 2 Hands Off!: Vol. 3 Heaven Above Heaven: Vol. 1 Here Is Greenwood: Vol. 4 Hunter X Hunter: Vol. 2 iD_eNTITY: Vol. 1 Kare Kano: Vol. 15 Kekkaishi: Vol. 1 Knights of the Zodiac: Vol. 9 Lagoon Engine: Vol. 2 Lament of the Lamb: Vol 6 Liling~Po: Vol. 2 Lupin III: Vol 5 MAR: Vol. 1 Megaman NT Warrior: Vol. 7 Model: Vol. 6 Please Save My Eart: Vol. 10 Pretty Maniacs: Vol. 1 The Prince of Tennis: Vol. 7 The Queen's Knight: Vol. 4 Ranma 1/2: Vol. 30 Red River: Vol. 6 Rurouni Kenshin: Vol. 14 Rurouni Kenshin: Vol. 15 Samurai Executioner: Vol. 5 Sgt. Frog: Vol. 8 Shaman King, Vol. 6 Shaolin Sisters: Rebourn: Vol. 1 Snow Drop: Vol. 9 Sorcerer Hunters: Vol. 2 Suikoden III: Vol. 6 Threads of Time: Vol. 5 Tokyo Babylon: Vol. 7 Tori Koro: Vol. 1 Tramps Like Us: Vol. 5 Trigun Maximum: Vol. 5 Ultimate Muscle: Vol. 6 Vampire Game: Vol. 11 Vampire Hunter D: Vol. 1 W Juliet: Vol. 4 Warriors of Tao: Vol. 4 Whistle!: Vol. 5 X/1999: Vol. 18 xxxHOLiC: Vol. 5 Yu-Gi-Oh!: Duelist: Vol. 4 Yu-Gi-Oh!: Duelist: Vol. 5 # Juni A Perfect Day for Love Letters: Vol. 1 Dark Edge: Vol. 3 High School Girls: Vol. 4 Iron Wok Jan!: Vol. 13 King of Fighters 2003: Vol. 2 King of Fighters: Maximum Impact: Vol. 1 & 2 Lunar Legend Tsukihime: Vol. 1 Negima!: Vol. 6 Othello: Vol. 4 RahXephon Novel: Vol. 1 The Wallflower: Vol. 4 7:e Ai Yori Aoshi: Vol. 9 Alichino: Vol. 2 Angel Sanctuary: Vol. 8 Arcana: Vol. 1 Arm of Kannon: Vol. 6 Banana Fish: Vol. 8 Basara: Vol. 12 Beyblade: Vol. 5 Blazin Barrels: Vol. 1 Boys Over Flowers: Vol. 12 B'TX: Vol. 9 Cardcaptor Sakura: Vol. 6 Chronicles of the Cursed Sword: Vol. 12 CLAMP no Kiseki: Vol. 2 Crescent Moon: Vol. 6 Dead End: Vol. 2 D.N.Angel: Vol. 8 Faeris' Landing: Vol. 9 Firefighter! Daigo of Fire Company M: Vol. 11 Flame of Recca: Vol. 12 Fruits Basket: Vol. 9 GetBackers: Vol. 9 Hana Kimi: Vol. 6 Happy Hustle High: Vol. 2 Hikaru no Go: Vol. 4 Hyper Police: Vol. 3 Initial D: Vol. 18 Instant Teen: Vol. 4 Inuyasha Ani-Manga: Vol. 9 Jing: King of Bandits--Twilight Tales: Vol. 4 Kare First Love: Vol. 4 Legal Drug: Vol. 3 Legendz: Vol. 2 Love or Money: Vol. 3 Mahoromatic - Automatic Maiden: Vol. 6 Mouryou Kiden: Legend of the Nymph: Vol. 3 Neck and Neck: Vol. 3 Psychic Academy: Vol. 8 Rave Master: Vol. 15 Rebirth: Vol. 14 Saiyuki: Vol. 8 Samurai Deeper Kyo: Vol. 13 Sensual Phrase: Vol. 8 Slayers: Vol. 4 The Tarot Cafe: Vol. 2 Tokyo Mew Mew: Vol. 1 Tuxedo Gin: Vol. 12 8:e Samurai Executioner: Vol. 6 14:e Rebound: Vol. 14 Totally Spies: Vol. 3 # Juli Genshiken: Vol. 2 Guru Guru Pon-Chan: Vol. 1 Hinado Girl: Vol.1 Junk Force Novel: Vol.2 King of Fighters: Maximum Impact: Vol.3 King of Fighters: Maximum Impact: Vol.4 Nodame Cantabile: Vol. 2 SNK vs. Capcom :SVC Chaos: Vol.2 Stellvia: Vol.1 Tori Koro: Vol.2 Tsubasa: Vol. 6 5:e Case Closed: Vol. 6 Dr. Slump: Vol. 2 Full Moon: Vol. 1 Fullmetal Alchemist, Vol. 2 Fushigi Yugi: Vol. 15 7/5/05 Fushigi Yugi, Genbu Kaiden: Vol. 1 Hot Gimmick: Vol. 9 Hunter x Hunter: Vol. 3 I"s, Vol: 2 Inuyasha: Vol. 22 Knights of the Zodiac: Vol. 10 MeruPuri: Vol. 1 One Piece: Vol. 7 Ouran High School Host Club: Vol. 1 Rurouni Kenshin: Vol. 16 Sexy Voice and Robo: Vol. 1 The Prince of Tennis: Vol. 8 Tokyo Boys & Girls: Vol. 1 Ultimate Muscle: Vol. 7 Ultra Maniac: Vol. 1 Whistle!: Vol. 6 Yu-Gi-Oh!: Duelist: Vol. 6 12:e The All-New Tenchi Muyo!: Vol. 6 Bastard!!: Vol. 8 Battle Royale: Vol. 13 BECK:Mongolian Chop Squad: Vol. 1 Blade of Heaven: Vol. 3 Boys Be...: Vol: 5 Cheeky Angel: Vol. 7 Chrono Code: Vol. 1 DearS: Vol. 3 Descendants of Darkness: Vol. 6 Doll: Vol. 5 Doubt!!: Vol. 3 From Far Away: Vol. 5 Fruits Basket: Vol. 10 GetBackers: Vol. 10 Gravitation: Vol. 12 Gundam SEED ASTRAY R: Vol. 3 Heat Guy J Here Is Greenwood: Vol. 5 iD_eNTITY: Vol. 2 Immortal Rain: Vol. 6 In Dream World: Vol. 2 Kare Kono: Vol. 16 King of Hell: Vol. 10 MÄR: Vol. 2 Peach Girl: Vol. 5 Phantasy Degree: Vol. 3 Please Save My Earth: Vol. 11 Princess Ai: Vol. 2 Project Arms: Vol. 9 QWAN: Vol. 2 Red River: Vol. 7 Remote: Vol. 6 RG Veda: Vol. 2 Saikano: Vol. 5 Saiyuki: Vol. 9 Sakura Taisen: Vol. 1 Samurai Deeper Kyo: Vol. 14 SGT. Frog: Vol. 9 Sorcerer Hunters: Vol. 3 Tough: Vol. 3 Video Girl Ai: Vol. 12 Visitor: Vol. 2 W Juliet: Vol. 5 13:e Berserk: Vol. 8 20:e Oh My Goddess!: Vol. 21 # Augusti Dark Edge: Vol. 4 High School Girls: Vol. 5 Iron Wok Jan!: Vol. 14 King of Fighters 2003: Vol. 3 King of Fighters: Maximum Impact: Vol. 5 King of Fighters: Maximum Impact: Vol. 6 Pretty Maniacs: Vol. 2 2:e Beet the Vandel Buster: Vol. 6 Beyblade: Vol. 6 Bleach: Vol. 8 Dragon Ball Z: Vol. 21 Excel Saga: Vol. 13 Eyeshield 21: Vol. 3 Full Moon: Vol. 2 Hana-Kimi: Vol. 7 Howl's Moving Castle Film Comic: Vol. 1 Inuyasha Ani-Manga: Vol. 10 Midori Days: Vol. 1 Naruto: Vol. 7 Rurouni Kenshin: Vol. 17 Yu-Gi-Oh!: Duelist: Vol. 7 Yu-Gi-Oh!: Millennium World: Vol. 1 3:e Trigun Maximum: Vol. 6 9:e .hack//AI buster All Grown Up: Vol. 2 Angel Sanctuary: Vol. 9 Banana Fish: Vol. 9 Basara: Vol. 13 Bizenhangst: Vol. 1 BLAME!: Vol. 1 Boys Over Flowers: Vol. 13 Ceres: Celestial Legend: Vol. 12 CLAMP no Kiseki: Vol. 3 Cross: Vol. 4 Dolls: Vol. 4 Dragon Knights: Vol. 20 Dream Saga: Vol. 5 Duel Masters: Vol. 5 Flame of Recca: Vol. 13 Fruits Basket: Vol. 11 GetBackers: Vol. 11 Girl Got Game: Vol. 10 GTO: Vol. 25 Hands Off!: Vol. 4 Heaven Above Heaven: Vol. 2 Honey Mustard: Vol. 1 Initial D: Vol. 19 Kekkaishi: Vol. 2 Lament of the Lamb: Vol. 7 Maison Ikkoku: Vol. 12 (2:a upplagan) Model: Vol. 7 No Need For Tenchi!: Vol. 4 (2:a upplagan) Passion Fruit: Vol. 2 Ranma 1/2: Vol. 19 (2:a upplagan) Ranma 1/2: Vol. 20 (2:a upplagan) Ranma 1/2: Vol. 31 Rave Master: Vol. 16 Rebirth: Vol. 15 Rising Stars of Manga: Vol 5 Rizelmine Saiyuki Reload: Vol. 1 Samurai Deeper Kyo: Vol. 15 Scrapped Princess: Vol. 1 Sensual Phrase: Vol. 9 Shaolin Sisters: Reborn: Vol. 2 Snow Drop: Vol. 10 Suikoden III: Vol. 7 Tokyo Tribes: Vol. 3 Tramps Like Us: Vol. 6 Tuxedo Gin: Vol. 13 Vampire Game: Vol. 12 Zatch Bell!: Vol. 1 Zatch Bell!: Vol. 2 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ohem Skrivet september 1, 2004 Anmäl Share Skrivet september 1, 2004 Battle Angel Alita Last Order: Vol. 4 YES! Jag tycker att du ska fortsätta, känns mycket roligare om man vet ett datum för då längtar man riktigt fint. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet september 1, 2004 Anmäl Share Skrivet september 1, 2004 Jag tycker du ska fortsätta alltid trevligt att veta olika release-datum :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
-Kakashi- Skrivet september 1, 2004 Anmäl Share Skrivet september 1, 2004 Fortsätt! Bra att se de olika releaserna! :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Genma Skrivet september 1, 2004 Anmäl Share Skrivet september 1, 2004 Forehead: Intressant lista, det där. Det vore bättre om Du skriver ut förlag intill pocketarna, eller en förkortning för dem. Går det inte att ordna en separat avdelning på anime.se med en releaselista eller två? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Teron Skrivet september 1, 2004 Anmäl Share Skrivet september 1, 2004 Forehead: Ctrl + F är det som gäller i Firefox också. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hûmla Skrivet september 2, 2004 Anmäl Share Skrivet september 2, 2004 Wooohoo! du får gärna göra flera trådar med releasedatum! ska skriva ut det när jag kommer hem! (sitter i skolan nu) Waa! hade ingen aning om att shaman king 4 hade kommit ut!!! ska beställa den genast...snart. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
forehead Skrivet oktober 2, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet oktober 2, 2004 Uppdaterat listan för November nu. Kanske skulle göra den till Läsvärd så den inte glöms bort? (Då det inte direkt förs några intressanta diskussioner här så försvinner den snabbt ifrån första sidan och glöms bort.) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Parn Skrivet oktober 13, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 13, 2004 Berserk borde få vara med på listan :) Berserk Volume 5 TPB - october 13 2004 - enligt DarkHorse.com 6an kommer i januari. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
forehead Skrivet oktober 13, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet oktober 13, 2004 Parn: Ah, det hade jag missat totalt - man tackar! Den är tillagd i listan. Jag fixade även till ett flertal dubbelreleaser - datum som alltså har blivit framflyttade från oktober till november, och stod därför med i båda månaderna. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Anji Kishu Skrivet oktober 17, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 17, 2004 En fråga ang. "Dolls: Vol. 1". Vilket förlag är det som släpper den? Jag googlade snabbt efter den men hittade inget vid det namnet. Inte heller fann jag något på ANNs manga databas. Vet inte ifall det blev något fel, men kan det vara DOLL av Mitsukazu Mihara som TokyoPop släpper? Volym 3 släpps dock i december. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
forehead Skrivet oktober 17, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet oktober 17, 2004 Det är VIZ som släpper den. När jag letar runt på deras hemsida ser jag att de inte har skapat någon egen sida för serien ännu, men om man tittar efter i denna press release kan man hitta följande: "DOLLS When you live inside a dollhouse, it's sometimes hard to tell who the puppet is, and who the master is. Artist Yumiko Kawahara presents an intriguing short story about the strange and co-dependent world of dolls and the obsessive people who own them. Both quirky and unsettling, DOLLS is a science fiction morality fable that questions the dark side of love and pride. " De klasificerar mangan som shôjo, och som man kan läsa sig till ovan är den gjord av Yumiko Kawahara. Jag tror dock att jag egentligen växlade ihop den med just Doll, och att det var därför den kom med. Oh well, ska bli intressant att få se om Dolls kan vara något köpvärt! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Anji Kishu Skrivet oktober 17, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 17, 2004 Okej det förklarar saken. DOLLS verkar vara någon helt annan serie. Trodde det hade skett något förväxling med DOLL nämnligen och det var därför jag frågade. :); Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
forehead Skrivet oktober 18, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet oktober 18, 2004 Wah, jo jag förstod det, bara att jag blev lite förvirrad med namnen ett tag där, dock fixat nu så allt skall vara rätt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Japs Skrivet oktober 18, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 18, 2004 Släpps Comic Party vol 3 redan i oktober? Woot! Bra lista där. Mycket bra upplagd! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hûmla Skrivet oktober 19, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 19, 2004 visst är listan bra, men jag har inte hittat Trigun Maximum 3...har du skrivit fel kanske? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
forehead Skrivet oktober 19, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet oktober 19, 2004 Inte hittat? Hittat på nätet? Om du inte hittat den i affärer är det ju inte så konstigt, då den släpps först i morgon. Om du inte hittar den på nätet kan jag bara förmoda att du letat på fel förlag. Det är faktiskt Dark Horse som ger ut den, datumet har dock flyttats ifrån 17:e November till 20:e Oktober (imorgon alltså). Trigun Maximum: Vol. 3 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vegeta Skrivet oktober 19, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 19, 2004 Är detta bara engelska eller är det också översatta till svenska? För Love Hina och Yu-Gi-Oh! är inte med... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
forehead Skrivet oktober 19, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet oktober 19, 2004 Det är bara engelska utgåvor ja, funderar på att ta med svenska utgåvor också men får se. www.mangasverige.tk är annars en sida med svenska utgåvor, men de verkar inte ha uppdaterat på ett tag nu. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vegeta Skrivet oktober 21, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 21, 2004 Det tycker jag verkligen att du ska göra... Jag är rätt ny på manga fronten bor nära enlöping där det barra finns en bokhandel som bara släpper svensk översatt manga. Och jag har ingen tillgång till bokhandeln ofta eftersom jag bor 2 mil utanför.... Det är inte mycket man kan göra utan bil. XD Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
tetsuo-shima Skrivet oktober 23, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 23, 2004 jasså nya Berserk har kommit ut=)(måste man ju köpa). Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LizZiGicLae Skrivet oktober 23, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 23, 2004 jasså nya Berserk har kommit ut=)(måste man ju köpa). Jobbigt. Jag har ju inte ens köpt den andra volymen. T_T Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
tetsuo-shima Skrivet oktober 24, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 24, 2004 Men det är synd att "Dark Horse" tar så lång tid på sig med utgivningen av serien(3 månaders mellan rum på böckerna tror jag). Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LizZiGicLae Skrivet oktober 24, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 24, 2004 Äsch, vi slipper ju iallafall vänta lika länge som de som läser den på japanska eller fansubs. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
forehead Skrivet november 9, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet november 9, 2004 Listan uppdaterad för december! Förlåt att det tog tid, glömde helt bort. Tyvärr är det dock ganska glest med titlar, men det fylls nog på med tiden när vi närmar oss månaden. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg