Hoppa till innehåll

Vi har nu en wiki! Kolla tråden!

Sceleris

Senpai Club: svenskproducerad animeparodi!

Rekommenderade inlägg

Vilka omvägar ordet kan ta ibland, va? Jag läste på japanska bloggen Yaraon om en utländsk anime som enligt deras utsaga var rolig, med intensiv dialog på bruten japanska. Och, tja, det var faktiskt rätt lustigt. Döm sedan till min förvåning när jag såg att den var producerad av två svenskar, Olivia Bergström och Eric Bradford!

Här är första avsnittet av Senpai Club, givetvis "fansubbat" på bästa sätt.

Olivia och Eric gör också spel på Make Babies.

• Uppröstad 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Imponerande! Jag kollade på första avsnittet och även om jag inte tyckte att den var så rolig så tyckte jag att den var rätt snygg med sin egna stil. Jag önskar dem lycka till och precis som Doppler så hoppas jag att de orkar göra ett par avsnitt. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Senpai Club är ganska populär, och har fått mycket fanart. Eric Bradford har retweetat en del av det. Idag så tweetade mangatecknaren Arina Tanemura (Kamikaze Kaitō Jeanne, Time Stranger Kyoko, Full Moon wo Sagashite) sin egen Senpai Club-fanart!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Jag tänkte att jag hade sett superspetshakor förut, men jag vet inte om det var från den. Det är inte nån lite bredare mem, tro?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Det blir ännu roligare när man tittar tillsammans med de japanska kommentarerna på Nico Nico Douga. :)

Som japanerna skriver, det är nästan lättare att hänga med i de engelska undertexterna än i dialogen.

Avsnitt 1-2. Avsnitt 1-3.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Såg igenom de avsnitt som har lagts upp här. Helt klart bland de bättre kortare animerade serierna där ute. Det enda som kunde vara lite svårt att lämna ute var deras halvt dåliga monologer. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt community. Det är enkelt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu