Stekeblad Skrivet oktober 24, 2018 AnmÀl Share Skrivet oktober 24, 2018 à ret börjar nÀrma sig sitt slut, om tvÄ mÄnader Àr det julafton och om drygt en börjar december. Den första december börjar, som de flesta barn vet, julkalendern. Vi har flera gÄnger anordnat en egen anime-julkalender, Àr ni intresserade av att ha en i Är? I sÄ fall posta era animeförslag hÀr! 1 Citat LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet oktober 25, 2018 AnmĂ€l Share Skrivet oktober 25, 2018 Bra idĂ©! Jag började försöka hitta nĂ„got julrelaterat och lĂ€mpligt frĂ„n de senaste Ă„ren, men gick bet. IstĂ€llet för att tvinga fram nĂ„got halvdant bara för att nĂ„gon sĂ€ger ordet âjultomteâ i avsnitt 8, sĂ„ hade jag nog egentligen hellre gillat det om vi sĂ„g nĂ„got som var Bra PĂ„ Riktigtâą, och nĂ„got med Substansâą, sĂ„ att vi hade nĂ„got att faktiskt diskutera. (âHerregud jag kan inte fatta att XXX! Tror ni att YYY?â âNja, jag tror snarare ZZZ. Men wow! Jag kan knappt tĂ„la mig tills avsnittet imorgon!â) HĂ€r Ă€r bara nĂ„gra titlar som jag personligen har osett men Ă€r intresserad av, frĂ„n nĂ€rmare toppen av listan pĂ„ en viss animedatabas: GankutsuĆ (24), Made in Abyss (13), MahĆ Tsukai no Yome (3+24), Master Keaton (24+15), Mushishi (26+1+11+10+1), Natsume YĆ«jinchĆ (13+13+13+13+11+11), Sangatsu no Lion (22+22), ShĆjo ShĆ«matsu RyokĆ (13), ShĆwa Genroku Rakugo ShinjĆ« (2+13+12), Sora yori mo TĆi Basho (13), UchĆten Kazoku (13+12), UchĆ« Senkan Yamato 2199 (26), Violet Evergarden (13). Citat LĂ€nk till kommentar Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Klona Skrivet oktober 25, 2018 AnmÀl Share Skrivet oktober 25, 2018 Jag Àr intresserad, det hÀr typiskt bra saker för mig dÄ jag blir "tvingad" att se pÄ animé. Julserier i all Àra men jag Àr gÀrna pÄ att titta pÄ nÄgot bra som förhoppningsvis ger mitt animéintresse en ny gnista. Ska försöka komma pÄ nÄgra serier jag skulle vilja se men av dem Sceleris nÀmnde Àr jag intresserad av Made in Abyss , Mushishi , Uchƫ Senkan Yamato 2199. à terkommer mer potentiella serier att se pÄ. Citat LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sajter More sharing options...
MathJuice Skrivet oktober 25, 2018 AnmÀl Share Skrivet oktober 25, 2018 Alternativt kan man köra Lucky Star för lite slice of life med tomte Konata eller Azumanga Daioh med tomte Osaka. Jag tror hon var en tomte i alla fall... Citat LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Stekeblad Skrivet oktober 27, 2018 Författare AnmĂ€l Share Skrivet oktober 27, 2018 2016 var ett av förslagen 24 utvalda Gintama avsnitt. Kanske MathJuice kan ordna 24 utvalda julavsnitt frĂ„n slice of life serier? đ Den 2018-10-25 vid 07:15 sa Sceleris: Jag började försöka hitta nĂ„got julrelaterat och lĂ€mpligt frĂ„n de senaste Ă„ren, men gick bet. IstĂ€llet för att tvinga fram nĂ„got halvdant bara för att nĂ„gon sĂ€ger ordet âjultomteâ i avsnitt 8, sĂ„ hade jag nog egentligen hellre gillat det om vi sĂ„g nĂ„got som var Bra PĂ„ Riktigtâą, och nĂ„got med Substansâą, sĂ„ att vi hade nĂ„got att faktiskt diskutera. HĂ„ller helt med. Det Ă€r viktigare att det gĂ„r att diskutera vad som hĂ€nder i serien Ă€n att det Ă€r jultema. NĂ„got annat jag tycker Ă€r viktigt Ă€r att serien som vi vĂ€ljer att se ska gĂ„ att strömma lagligt. 1 Citat LĂ€nk till kommentar Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
MathJuice Skrivet oktober 27, 2018 AnmĂ€l Share Skrivet oktober 27, 2018 47 minuter sedan sa Stekeblad: Kanske MathJuice kan ordna 24 utvalda julavsnitt frĂ„n slice of life serier? đ Citat LĂ€nk till kommentar Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Stekeblad Skrivet oktober 29, 2018 Författare AnmÀl Share Skrivet oktober 29, 2018 Har hatt det svÄrt att hitta en serie som kan passa, men nu hittade jag en som kan passa bra och omslagsbilden (eller vad kallas den?) har snö pÄ sig. Jag har inte sett den, men den heter ... Sceleris har redan föreslagit den, +1 för March Comes in Like a Lion. Citat LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet oktober 30, 2018 AnmĂ€l Share Skrivet oktober 30, 2018 11 timmar sedan sa Stekeblad: March Comes in Like a Lion @Klona har redan sett den, minns att han skrivit om den nĂ„gonstans, sĂ„ Ă€ven om jag sjĂ€lv vill se den sĂ„ hade det nog varit trevligt med nĂ„got annat för att fĂ„ med honom ocksĂ„. Knepigt, sĂ„nt hĂ€r, att hitta nĂ„got som ingen sett! đ€ Skulle förvisso inte vara sĂ„ svĂ„rt att skriva ett enkelt program för att korsjĂ€mföra animelistor. Kan ocksĂ„ vĂ€nta och se om @MathJuice hittar en massa slajs-julavsnitt! đ Citat LĂ€nk till kommentar Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
MathJuice Skrivet november 2, 2018 AnmÀl Share Skrivet november 2, 2018 Jag Àr uppe i nio. Kan fÄ in mer om jag slÀpper lite pÄ kriterierna sÄ att det Àr i alla fall ett vinteravsnitt. à terkommer med mera info... 1 Citat LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sajter More sharing options...
MathJuice Skrivet november 3, 2018 AnmÀl Share Skrivet november 3, 2018 Har nu 24 stycken, varav nÄgra inte har nÄgot jul/vintertema. Var frÀck nog att inkludera Ancient Magus Bride och Brave Witches, men funkar nog ÀndÄ rÀtt bra (sjÀlvfallet spoilerfritt). FrÄgan Àr hur man ska kunna se dom. Lista utan inbördes ordning: Acchi Kocchi #10 Azumanga Daioh #17 Bakuon!! #8 Gabriel DropOut #9 Is the Order a rabbit? S1 #11 K-On! S1 #7 Kill Me Baby #10 Kiniro Mosaic S1 #11 Miss Kobayashi's Dragon Maid #10 Comic Girls #10 Girlfriend Kari #11 Hinato Note #11 Lucky Star #11 Non Non Biyori #11 Yuru Camp #11 Yuru Yuri #7 Seitokai Yakuindomo S1 #11 Mahoutsukai no Yome #16 Brave Witches #7 Blend S #12 New Game! #2 Flying Witch #1 Gekkan Shoujo Nozaki-kun #2 Anne Happy #5 2 Citat LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Stekeblad Skrivet november 3, 2018 Författare AnmĂ€l Share Skrivet november 3, 2018 Roligt att du faktiskt gjorde en lista, jag skrev det mest pĂ„ skĂ€mt! NĂ€r det kommer till ordningen föreslĂ„r jag att de med starkast jultema ses sist, dagarna före julafton. Jag tycker listan ser bra ut, vad vi ska se har du postat, var vi kan se det Ă„terstĂ„r. Ăr det bestĂ€mt redan att vi kör pĂ„ MathJuice lista eller gĂ„r jag hĂ€ndelserna i förvĂ€g? HĂ€r Ă€r ett kalkylark med lĂ€nkar till avsnitten. Jag har hittat var man kan se 17 av 24 avsnitt, förhoppningsvis gĂ„r resten att hitta ocksĂ„. Citat LĂ€nk till kommentar Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
MathJuice Skrivet november 3, 2018 AnmÀl Share Skrivet november 3, 2018 Acchi Kocchi, Kill Me Baby och Nozaki-kun finns pÄ YouTube. De tvÄ sistnÀmnda Àr dock dubbade... Citat LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet november 4, 2018 AnmĂ€l Share Skrivet november 4, 2018 9 timmar sedan sa Stekeblad: Ăr det bestĂ€mt redan att vi kör pĂ„ MathJuice lista eller gĂ„r jag hĂ€ndelserna i förvĂ€g? Jag hade inte haft nĂ„got emot att ha tvĂ„ julkalendrar: en SoL-blandning och en mer matnyttig. Citat LĂ€nk till kommentar Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Stekeblad Skrivet november 4, 2018 Författare AnmĂ€l Share Skrivet november 4, 2018 15 timmar sedan sa MathJuice: Acchi Kocchiï»żï»ż, Kill Me Baby och Nozaki-kun finns pĂ„ YouTube Finns de officiellt pĂ„ YouTube? Det Ă€r svĂ„rt att hitta officiella uppladdningar pĂ„ YouTube, nĂ€r man söker drunknar man i korta klipp och fan-uppladdningar.  7 timmar sedan sa Sceleris: 17 timmar sedan sa Stekeblad: Ăr det bestĂ€mt redan att vi kör pĂ„ MathJuice lista eller gĂ„r jag hĂ€ndelserna i förvĂ€g? Jag hade inte haft nĂ„got emot att ha tvĂ„ julkalendrar: en SoL-blandning och en mer matnyttig. För att kompensera att det inte blev nĂ„gon julkalender förra Ă„ret? Men en serie dĂ€r vi kan diskutera vad som hĂ€nder frĂ„n avsnitt till avsnitt Àr fortfarande en bra ide. Det gĂ„r inte sĂ„ bra med lösryckta avsnitt frĂ„n 2 dussin olika serier. Citat LĂ€nk till kommentar Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet november 4, 2018 AnmĂ€l Share Skrivet november 4, 2018 3 timmar sedan sa Stekeblad: För att kompensera att det inte blev nĂ„gon julkalender förra Ă„ret? Men en serie dĂ€r vi kan diskutera vad som hĂ€nder frĂ„n avsnitt till avsnitt Àr fortfarande en bra ide. Det gĂ„r inte sĂ„ bra med lösryckta avsnitt frĂ„n 2 dussin olika serier. (Hihu, du började skriva text med vit bakgrund frĂ„n âdiskuteraâ. đ Antar att du klistrat in nĂ„got.) Jag tĂ€nkte det inte sĂ„ mycket för att kompensera, utan bara för att vi helt enkelt skulle kunna. Nu hade jag tĂ€nkt skriva att vi hade tvĂ„ julkalendrar förut en gĂ„ng, men jag hittar inte vilken det var. Jag nĂ€mner i 2008 Ă„rs julkalendertrĂ„d att vi hade en alternativ sĂ„dan, men lĂ€nken gĂ„r till gamla forumsystemet. Jag kan ha syftat pĂ„ att jag och doppler sĂ„g Evangelion och skulle spela in poddar (det blev en (1) inspelning, oslĂ€ppt). Men nĂ€r jag kollar de gamla trĂ„darna sĂ„ fĂ„r jag bekrĂ€ftat en sak: jag har svĂ„rt att hĂ„lla mig intresserad av julkalenderval som Ă€r medelmĂ„ttiga serier (klarade ett (1) avsnitt Aoi Yori Aoshi) eller sĂ„nt jag redan sett (stod över Haibane Renmei, skippade Toradora, föll av Lain). DĂ€rför vill jag se nĂ„got som Ă€r Bra PĂ„ Riktigtâą. Jag Ă€r med pĂ„ att se lösryckta slajs-of-lajf-avsnitt (en del, Ă„tminstone: de jag redan sett och de jag annars aldrig tĂ€nkt se), det Ă€r ett lĂ€tt Ă„tagande, men jag vill se nĂ„got nytt och fantastiskt â och diskutera det med er. TvĂ„ vĂ€ldigt olika alternativ kĂ€nns ganska överkomligt, tycker jag. En del som bara vill ha en lĂ€ttsam julkalender fĂ„r sitt, de som vill ha nĂ„got tyngre fĂ„r det, och vi som inte har nĂ„got bĂ€ttre för oss hinner se bĂ„de och. Citat LĂ€nk till kommentar Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Stekeblad Skrivet november 4, 2018 Författare AnmĂ€l Share Skrivet november 4, 2018 Har inte mycket att sĂ€ga till om det dĂ€r, hoppas det blir en serie som Àr "Bra PĂ„ Riktigtâą" den hĂ€r gĂ„ngen. 30 minuter sedan sa Sceleris: (Hihu, du började skriva text med vit bakgrund frĂ„n âdiskuteraâ. đ Antar att du klistrat in nĂ„got.) (Jag klistrade mycket riktigt in nĂ„got, men nĂ„gon Ă€ndring i bakgrundsfĂ€rgen ser jag inte.Den Ă€r vit i inlĂ€gg som standard.) Citat LĂ€nk till kommentar Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet november 5, 2018 AnmĂ€l Share Skrivet november 5, 2018 Ăr det nĂ„gon mer Ă€n @Stekeblad och @Klona och jag som vill se en âdiskussionsanimeâ i december? VĂ€nligen anmĂ€l intresse, sĂ„ kan vi komma fram till en titel. Vi skulle f.ö. kunna separera idĂ©erna: slice-of-life som officiell julkalender, och nĂ„got annat som ett slags âmĂ„nadens animeâ för december. 20 timmar sedan sa Stekeblad: (Jag klistrade mycket riktigt in nĂ„got, men nĂ„gon Ă€ndring i bakgrundsfĂ€rgen ser jag inte.Den Ă€r vit i inlĂ€gg som standard.) Jag sĂ„g det nĂ€r jag citerade dig: Citat LĂ€nk till kommentar Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
MathJuice Skrivet november 6, 2018 AnmÀl Share Skrivet november 6, 2018 Den 2018-11-04 vid 14:58 sa Stekeblad: Finns de officiellt pÄ YouTube? Det Àr svÄrt att hitta officiella uppladdningar pÄ YouTube, nÀr man söker drunknar man i korta klipp och fan-uppladdningar. Officiellt nej, men med fulla episoder. I annat fall kan vi byta de fÄ som inte hittats och hitta andra som finns pÄ Crunchyroll. Citat LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Stekeblad Skrivet november 6, 2018 Författare AnmÀl Share Skrivet november 6, 2018 6 timmar sedan sa MathJuice: I annat fall kan vi byta de fÄ som inte hittats och hitta andra som finns pÄ Crunchyroll. Kan vi (du) hitta nÄgra andra serier som finns tillgÀngliga lagligt, pÄ Crunchyroll Àr nÄgon annanstans, sÄ vore det bra. Som den som tog initiativ till att ha en julkalender i Är vill jag inte vara den som uppmuntrar andra att vara med och titta för att sedan tvinga deltagarna till att titta pÄ piratsidor för att nÄgot avsnitt inte finns lagligt. Citat LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sajter More sharing options...
MathJuice Skrivet november 9, 2018 AnmÀl Share Skrivet november 9, 2018 Hittade för Girlfriend Kari (det var under sitt surname Girlfriend Beta). Andra förslag för replacers: DENKI-GAI: En typ av julavsnitt vid tredje episoden. A Place Further Than the Universe: à ena sidan lite snötema, Ä andra sidan sÄ Àr det en resa i motsatt riktning i Antarktis. Kan vara rolig dock. Anima Yell!: Aktuell och riktigt rolig sÄ ville bara inkludera den. Toradora!: Nog för att det var förra Ärets julkalender, men den Àr fortfarande sÄ himla go! ( @Stekeblad jag tar all cred för denna lol ) Recovery of an MMO Junkie: BÀsta julfirandet Àr det man kan ha i ett MMORPG. YuruYuri: Snö och snuva! 2 Citat LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Stekeblad Skrivet november 9, 2018 Författare AnmÀl Share Skrivet november 9, 2018 Super, nu Àr det 24 avsnitt med lÀnkar! Jag har lagt till de nya serierna i kalkylarket och Àndrat om ordningen lite. Förslag pÄ ordningsÀndring? Citat LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sajter More sharing options...
MathJuice Skrivet november 10, 2018 AnmÀl Share Skrivet november 10, 2018 Okej, lÄt oss gÄ i trefas: Icke-julavsnitt, snöavsnitt och julavsnitt. Förslagen startordning: Flying Witch #1 Anima Yell! #1 New Game! #2 Anne Happy #5 A Place Further Than the Universe #1 Blend S #12 Non Non Biyori #11 YuruYuri #7 Comic Girls #10 Bakuon!! #8 Recovery of an MMO Junkie #1 Hinato Note #11 DENKI-GAI #3 Kiniro Mosaic S1 #11 Lucky Star #11 Is the Order a rabbit? S1 #11 K-On! S1 #7 Yuru Camp #11 Girlfriend Kari #11 Miss Kobayashi's Dragon Maid #10 Gabriel DropOut #9 Brave Witches #7 Mahoutsukai no Yome #16 Toradora! #19 Citat LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Ebhen Skrivet november 10, 2018 AnmÀl Share Skrivet november 10, 2018 Jag Àr gÀrna med pÄ en julkalender. :) Har jag fattat det rÀtt att vi ska kolla pÄ enbart det juliga avsnittet av div. serier?  Citat LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Stekeblad Skrivet november 10, 2018 Författare AnmĂ€l Share Skrivet november 10, 2018 Den 2018-11-05 vid 15:58 sa Sceleris: Vi skulle f.ö. kunna separera idĂ©erna: slice-of-life som officiell julkalender, och nĂ„got annat som ett slags âmĂ„nadens animeâ för december. Efter att ha funderat pĂ„ det en del sĂ„ lĂ„ter det som en bĂ€ttre ide Ă€n dubbla kalendrar. Att se 2 avsnitt varje dag + diskutera den ena kan nog bli lite för mycket för att hinna med. Citat LĂ€nk till kommentar Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet november 11, 2018 AnmÀl Share Skrivet november 11, 2018 11 timmar sedan sa Stekeblad: Efter att ha funderat pÄ det en del sÄ lÄter det som en bÀttre ide Àn dubbla kalendrar. Att se 2 avsnitt varje dag + diskutera den ena kan nog bli lite för mycket för att hinna med. Fast det jag tÀnkte mig skulle i princip bli sÄ, bara med ett annat namn. ('-') Men vi kan ta det i januari. Citat LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlÀgg