Hoppa till innehåll
Anime.se

Anime serier ni tror skulle passa den svenska TV:n


Dalthor
 Share

Rekommenderade inlägg

Hejsan på er Animelovers!

 

Jag är ganska ny här. Jag håller på att titta på Vision of Escaflowne och fick idén till denna tråden.

 

Vilka serier tror ni skulle passa i sverige?

 

Dom kör ju väldigt barnvänliga serier (vid barnvänliga tider) och tänkte om dom skulle våga visa t ex Vision of Escaflowne som jag tycker borde kunna passa och en bredare målgrupp skulle kunna tycka om. En annan serie jag skulle vilja testa också är Last Exile. En serie jag inte kunde sluta att titta på.

 

Flera förslag?

 

Tack för er uppmärksamhet.

 

/Dalthor Tien'lung

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 85
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Full Metal Alchemist skulle va schysst att visa på kvällen vid 22-snåret. det skulle va tufft.

 

det skulle va schysst att ha nån sorts "animetimmen" helst i 2 timmar så man hinner se 4 olika serier...

 

Full Metal Alchemist

Rurounin Kenshin

Slam Dunk

och typ Evangelion

 

Ack, önsketänkande.

 

Håller med dig på alla punkter! >:(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, kan man inte på ngt vänster få oss till en minirotetsgrupp som behöver sitt dagliga kulturella intag?

 

Att få svt att visa anime borde inte vara för svårt (fast vad vet jag om hur TV-kanaler tämker?) Om tillräckligt många skriver och önskar att de vill se anime så kanske. Man tycker ju att svt borde åtminstånde visa en anime-serie, med tanke på att det är ett publicservice-företag.

 

Om man viil skriva till svt, kan man göra det här: http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=6287 och jag antar att ärendet är "köp ett program"

 

Vad det gäller vilken serie som skulle kunna passa i svensk TV så tror jag på Rurouni Kenshin.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skickade ett mail till SVT och önskade att de skulle börja visa anime. Vad jag skrev var:

-------------------------------

Hej!

 

Jag har en önskan om att kunna se anime-serier på SVT. Det skulle vara mycket uppskattat av mig, och av många andra!

 

Eftersom SVT är en kulturkanal tror jag att det skulle passa mycket bra in där!

 

Mvh ******

------------------------------

Jag hoppas nu mycket på att fler skickar in ett mail med en önskan om anime! >:( Då kanske vi kan få mer anime i Sverige!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skickade ett mail till SVT och önskade att de skulle börja visa anime. Vad jag skrev var:

-------------------------------

Hej!

 

Jag har en önskan om att kunna se anime-serier på SVT. Det skulle vara mycket uppskattat av mig, och av många andra!

 

Eftersom SVT är en kulturkanal tror jag att det skulle passa mycket bra in där!

 

Mvh ******

------------------------------

Jag hoppas nu mycket på att fler skickar in ett mail med en önskan om anime! >:( Då kanske vi kan få mer anime i Sverige!

 

Va??? Du svor i ett mail till SVT!! :D

....

(jag e inte dum, det var ett skämt) :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

har skickat ett meddelande till SVT:

 

hej

 

ja skulle villa att ni börjar sända anime på SVT, ja och många fler ja känner skulle bli jätte glada om ni gjorde de.

 

One Piece lr Full Metal Alchemist skulle nog göra stor succé.

 

 

Mvh/Jens Hall

 

Jättebra! Sprid länken till så många som möjligt!!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu har jag skickat meddelande till SVT. Jag påpeka också att det är ett stort intresse bland 15 åringar och uppåt. Vi vill ju inte det ska bli samma sak som 4:ans satsning.

 

Jag drog bara till med en ålder. Bara den är högre än 8 år..så ni som är yngre inte ska ta illa vid er.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om ni verkligen ska göra ngt, så tycker jag att ni gör en lista istället för att skicka privmess till SVT där ni skriver att "många andra också skull uppskatta det!" Visserligen skickar många in, men en lista slår hårdare.

Inte bara en massa namn, utan namnen för sig, och argumenten för sig.

Ni argumenterar inte.

 

Jag tror däremot inte att SVT kommer bry sig så jättemkt, men man kan alltid hoppas. Krunaldo har en poäng när han nämner det kulturella behovet. I vårat fall, anime.

 

Sedan tycker jag att när ni skriver ngt till en TV-kanal ska det vara seriöst och välformulerat, Inget hopplock som gjorts på 1 min. Kolla alla stavelser och meningsbyggnader och utveckla språket lite i texten. Börja argumentera för sakens skull, och för det första, förklara vad anime är för ngt. (Allt på SVT vet nog inte vad det är på riktigt) Och sedan förklara varför så många skulle kolla på det. Argumentera ordentligt, annars tror jag inte det kommer gå lika bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...