Hoppa till innehåll
Anime.se

Anime serier ni tror skulle passa den svenska TV:n


Dalthor
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 85
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

hmm, om jag fick välja tid och anime så skulle jag välja.

 

Antingen Hikaru no Go eller Samurai champloo och dom skulle gå på tv nångång mellan 19.00-01.00 :) skulle passa mig precis.

 

fast detta kommer aldrig hända under min livstid.. fast önsketänkande är inte olagligt (:))/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

mm, jag skulle också vilja se lite anime på svensk TV, FullMetal Alchemist eller Naruto det skulle vara grejer det ;)

 

Men vi får väll nöja oss med sailor-moon, yu-gi-oh och pokémon... :|

 

Hemskt.... Skulle inte det vara en ganska bra idé om anime.se höll en lista där man får skriva på? Ni skulle nog klara av att skrapa ihop ett eller två namn ändå =P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo ElgeN?

 

Du skulle inte vilja ha äran att hålla i det om du har tid? Fast man kanske ska skriva en lista som inte har med forumet att göra utan som syns på huvudsidan (om man frågar dom som håller i det snällt) så att man får så många namn som möjligt?

 

Jag vet inte faktiskt. Jag har inte så mkt erfarenhet när det gäller att skriva in till TV... Visserligen skiljer sig SVT från resterande TV kanaler vilket är bra, så vädjande kanske inte bara är ren skit.

Jag ser inte detta som ngt negativt att ni försöker, men av alla försök att få in anime på TV så har jag inte sett mkt som gått igenom.

 

Just för tillfället har jag en del att tänka på och skola att kämpa med men jag skulle kunna knopa ihop en litet text som ska stå för oss Frälsta barn, som så gärna vill se Anime/manga/japan-kulturen blomma i Sverige.

Annars så kan man vädja till många på detta forum faktiskt. Och jag kan tänka mig att om ngn känner sig manad, så kommer denne träda fram.

 

Och ni andra som bara önsketänker: Försök att inte göra det, helt ärligt så kan SVT vara en lösning på problemet. Tille n början. Om dem har pengar dvs.

Anä, det är ingen helt dum idé. Fast jag vet som sagt inte så jätte mkt om SVT eller TV, utan spekulerar bara kring mina egna tankar och de begrepp jag tagit in.

 

Kom på en riktigt bra serie som är möjlig att köpa in, så kanske vi kan hitta på ngt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Citat av Zimeon på Zmanga:

Jajamen, gott folk. Gamla hederliga Sveriges Television börjar röra på sig. Från en mycket säker källa har jag hört att det är något för animéiter på gång på Barnkanalen, redan i December.

 

Mycket hysch än så länge, men kommer gör det. Och det är ganska goda grejor. Synd bara att Barnkanalen kräver en digitalbox, men det kanske är dax att skaffa en.

 

Det som han brukar kalla "goda grejor" är väl iofs inte alltid samma som majoriteten av folket här på anime.se gillar, men jag ser verkligen fram emot det iaf =)

 

Det där med digitalbox verkar inte stämma helt heller, då jag får in barnkanalen med kabel-TV utan digitalbox =)

 

Edit: Det där ovan var mest till allt snack om namninsamlingar.

 

Själv skulle jag t.ex. mycket väl kunna tänka mig att Pretty Cure skulle kunna passa rätt bra om Tokyo Mew Mew skulle göra det =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu var väl mer frågan vad man tror skulle passa på SVT än vad man vill se. Men för att göra en kombination skulle jag slå ett slag för Mästerdetektiven Conan. Den passar perfekt. Bra barnprogram, kul för de vuxna, skoj för entusiasterna. Passar alla. (På bekostnad då att det inte lockar så många fanatiker, men).

 

Men om Sailor Moon funkat borde ju Tokyo Mjau Mjau gå lika bra. Finns ju som manga också. One Piece skulle också vara en vinnare, om den kommer igenom allt våld till trots.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ElgeN:

 

Jag frågade dig för att du verkade vältalig. Och om det är någon som faktiskt har erfarenhet av detta may he step forward :) . Sen vore det dumt om man måste vara över svensson i språket för att man ska bli tagen på allvar. Det är väl ändå en demokrati vi lever i?

 

Jag vet att detta blev lite av en tråd i tråden :)

 

Jag skulle vilja ha anime som helt enkelt passar en bredare målgrupp. Det är ju det där med blod och våld som ställer till det.

 

det blir ju helt andra tider på dygnet man diskuterar isf om det ska passa så många som möjligt.

 

Jag fann det svårt att att titta på söndags animen på fyran då iaf jag inte brukar lägga mig på rätt sida tolvslaget :P

 

Lista:

Dragonball kanske? har aldrig sett dom men den kan ju inte va dålig med tanke på hur stort det är..

Hellsing

Scryed

FMP

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu har jag skickat meddelande till SVT. Jag påpeka också att det är ett stort intresse bland 15 åringar och uppåt. Vi vill ju inte det ska bli samma sak som 4:ans satsning.

 

Jag drog bara till med en ålder. Bara den är högre än 8 år..så ni som är yngre inte ska ta illa vid er.

Lovar föm fem öre att SVT absolut inte visar Anime, för eftersom SVT inte är mycket för reklam och stora serier. Varför tror ni att SVT aldrig visar Simpsons,Sex and the city,Family Guy,Sabrina-tonårshäxan och alla andra stora serier? Jo för att det är för stort, det förklarar en hel del. Skulle dom nu olyckligtvis visa Naruto så kommer jag ramla av stolen och få en hjärtattack,liten sannolighet men aga hoppas iaf att det kommer att funka.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...