Hoppa till innehÄll
Anime.se

Anime serier ni tror skulle passa den svenska TV:n

Dalthor

Rekommenderade inlÀgg

Hejsan pÄ er Animelovers!

Jag Àr ganska ny hÀr. Jag hÄller pÄ att titta pÄ Vision of Escaflowne och fick idén till denna trÄden.

Vilka serier tror ni skulle passa i sverige?

Dom kör ju vÀldigt barnvÀnliga serier (vid barnvÀnliga tider) och tÀnkte om dom skulle vÄga visa t ex Vision of Escaflowne som jag tycker borde kunna passa och en bredare mÄlgrupp skulle kunna tycka om. En annan serie jag skulle vilja testa ocksÄ Àr Last Exile. En serie jag inte kunde sluta att titta pÄ.

Flera förslag?

Tack för er uppmÀrksamhet.

/Dalthor Tien'lung

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter

• Svar 85
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta Àmne

Toppskribenter i detta Àmne

Full Metal Alchemist skulle va schysst att visa pÄ kvÀllen vid 22-snÄret. det skulle va tufft.

det skulle va schysst att ha nÄn sorts "animetimmen" helst i 2 timmar sÄ man hinner se 4 olika serier...

Full Metal Alchemist

Rurounin Kenshin

Slam Dunk

och typ Evangelion

Ack, önsketÀnkande.

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter

Full Metal Alchemist skulle va schysst att visa pÄ kvÀllen vid 22-snÄret. det skulle va tufft.

det skulle va schysst att ha nÄn sorts "animetimmen" helst i 2 timmar sÄ man hinner se 4 olika serier...

Full Metal Alchemist

Rurounin Kenshin

Slam Dunk

och typ Evangelion

Ack, önsketÀnkande.

HÄller med dig pÄ alla punkter! >:(

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter

Jo, kan man inte pÄ ngt vÀnster fÄ oss till en minirotetsgrupp som behöver sitt dagliga kulturella intag?

Att fÄ svt att visa anime borde inte vara för svÄrt (fast vad vet jag om hur TV-kanaler tÀmker?) Om tillrÀckligt mÄnga skriver och önskar att de vill se anime sÄ kanske. Man tycker ju att svt borde ÄtminstÄnde visa en anime-serie, med tanke pÄ att det Àr ett publicservice-företag.

Om man viil skriva till svt, kan man göra det hÀr: http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=6287 och jag antar att Àrendet Àr "köp ett program"

Vad det gÀller vilken serie som skulle kunna passa i svensk TV sÄ tror jag pÄ Rurouni Kenshin.

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter

Skickade ett mail till SVT och önskade att de skulle börja visa anime. Vad jag skrev var:

-------------------------------

Hej!

Jag har en önskan om att kunna se anime-serier pÄ SVT. Det skulle vara mycket uppskattat av mig, och av mÄnga andra!

Eftersom SVT Àr en kulturkanal tror jag att det skulle passa mycket bra in dÀr!

Mvh ******

------------------------------

Jag hoppas nu mycket pÄ att fler skickar in ett mail med en önskan om anime! >:( DÄ kanske vi kan fÄ mer anime i Sverige!

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter

Skickade ett mail till SVT och önskade att de skulle börja visa anime. Vad jag skrev var:

-------------------------------

Hej!

Jag har en önskan om att kunna se anime-serier pÄ SVT. Det skulle vara mycket uppskattat av mig, och av mÄnga andra!

Eftersom SVT Àr en kulturkanal tror jag att det skulle passa mycket bra in dÀr!

Mvh ******

------------------------------

Jag hoppas nu mycket pÄ att fler skickar in ett mail med en önskan om anime! >:( DÄ kanske vi kan fÄ mer anime i Sverige!

Va??? Du svor i ett mail till SVT!! :D

....

(jag e inte dum, det var ett skÀmt) :)

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter

Jag skrev;

Hej!

Jag skulle vilja att ni köpte in animeserier till SVT.

Jag och mÄnga andra skulle bli vÀldigt nöjda dÄ.

Man kanske kunde sÀnda lite senare och visa (exempel pÄ serier) ; Neon Genesis eller Hellsing..

Mvh/Wictor Ingeson

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter

har skickat ett meddelande till SVT:

hej

ja skulle villa att ni börjar sÀnda anime pÄ SVT, ja och mÄnga fler ja kÀnner skulle bli jÀtte glada om ni gjorde de.

One Piece lr Full Metal Alchemist skulle nog göra stor succé.

Mvh/Jens Hall

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter

har skickat ett meddelande till SVT:

hej

ja skulle villa att ni börjar sÀnda anime pÄ SVT, ja och mÄnga fler ja kÀnner skulle bli jÀtte glada om ni gjorde de.

One Piece lr Full Metal Alchemist skulle nog göra stor succé.

Mvh/Jens Hall

JÀttebra! Sprid lÀnken till sÄ mÄnga som möjligt!!

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter

1. Jag tror att mÄnga fler Àr mer Àn 15 Är hÀr, som du Àr.

2. Vad spelar det för roll om det Àr bara 15 Äringar, de bryr sig ju inte om vilken Älder det Àr utan hur mÄnga vill ha det, hur mÄnga som kommer att titta.

Jag skrev ocksÄ ett meddelande, gör det ni med!

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter

Nu har jag skickat meddelande till SVT. Jag pÄpeka ocksÄ att det Àr ett stort intresse bland 15 Äringar och uppÄt. Vi vill ju inte det ska bli samma sak som 4:ans satsning.

Jag drog bara till med en Älder. Bara den Àr högre Àn 8 Är..sÄ ni som Àr yngre inte ska ta illa vid er.

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter

Om ni verkligen ska göra ngt, sÄ tycker jag att ni gör en lista istÀllet för att skicka privmess till SVT dÀr ni skriver att "mÄnga andra ocksÄ skull uppskatta det!" Visserligen skickar mÄnga in, men en lista slÄr hÄrdare.

Inte bara en massa namn, utan namnen för sig, och argumenten för sig.

Ni argumenterar inte.

Jag tror dÀremot inte att SVT kommer bry sig sÄ jÀttemkt, men man kan alltid hoppas. Krunaldo har en poÀng nÀr han nÀmner det kulturella behovet. I vÄrat fall, anime.

Sedan tycker jag att nÀr ni skriver ngt till en TV-kanal ska det vara seriöst och vÀlformulerat, Inget hopplock som gjorts pÄ 1 min. Kolla alla stavelser och meningsbyggnader och utveckla sprÄket lite i texten. Börja argumentera för sakens skull, och för det första, förklara vad anime Àr för ngt. (Allt pÄ SVT vet nog inte vad det Àr pÄ riktigt) Och sedan förklara varför sÄ mÄnga skulle kolla pÄ det. Argumentera ordentligt, annars tror jag inte det kommer gÄ lika bra.

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter