Hoppa till innehåll
Anime.se

Anime våren 2021


MathJuice
 Share

Rekommenderade inlägg

Boku no Hero Academia säsong 5: All my yes! Hajp som bara den för fortsättningen!

Ijiranaide, Nagatoro-san: Av alla retsticke-serier så har jag inte gått igenom någon riktigt sådär. Jag trodde att Nagatoro skulle vara intressant på duken, men en första trailer gjorde mig skeptisk. Får se om den håller.

Isekai Maou to Shoukan Shoujo no Dorei Majutsu Ω: Den ack så snuskiga men lowkey skitbra isekain med den starkaste demon lorden får sin välförtjänta andra säsong. Argumentera inte emot, för ni vet att det är sant! Denna darling kommer äga sönder allt annat...förutom MHA förstås.

Tensura Nikki - Tensei shitara Slime Datta Ken: Så en slice of life spinoff på Rimuruland? Grejen med spinoffs är att de kanske inte är lika hajp som originalen men dom är oftast ganska bra och är sådär avslappnade sköna. Ska bli intressant att se ett mer gladare perspektiv med tanke på hur mörkt säsong två har blivit...

Fruits Basket - The Final: Ligger så efter med tvåan dock. Tvåan ska erkännas är lite trögare än ettan, men gissningsvis blir det ganska tungt denna säsong också.

Zombieland Saga - Revenge: Säsong två för Franchouchou och jag har ingen aning om vart det kommer leda. Hoppas på mera tunga hits i alla fall.

Huge wo Soru. Soshite Joshikousei wo Hirou: Det här känns lite fel, men samtidigt väldigt bekant på något vänster. Kan bli intressant.

Slime Taoshite 300-nen, Shiranai Uchi ni Level Max ni Nattemashita: Häxserier är alltid bra, och denna ser ut att bli rolig. Lite oklart om jag gillar animationsstilen dock, men vi lär nog se hur det håller ganska snart...

86: Trodde inte att denna light novel blev så snabbt adapterad, men här är vi nu. Scifi action med drönare, kan bli intressant.

Yakunara Mug Cup mo: Slice of life om...krukmakeri? Inte så såld på just krukor, men är den lik Breakwater Club eller Yuru Camp så måste man ändå prova.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

BokuAca 5: Tjoho!

Isekai Maō: Tjoho! (⁄⁄><⁄⁄)

Fumetsu no Anata e: Mangan är intressant.

Hige wo Soru: Ett sånt där drama som gör folk lite oväntat upprörda, tror jag. Jag har dock läst en del av mangan och inte själv haft en sådan respons.

Iruma-kun 2: Tjoho!

Slime Taoshite 300-nen: Har läst mangan, en isekai-fluff med homeopatiska nivåer av yuri. OK för vad det är, men jag måste erkänna att den saknar framfart.

Sentōin Hakenshimasu: Mangan var inget imponerande, men denna serie från KonoSuba-författaren kanske är roligare som anime.

Subarashiki Kono Sekai: Jag är så förvirrad.

Seijo no Maryoku: Okej isekai.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Boku no Hero Academia säsong 5: Finns inte så mycket att säga om man gillar och har sett de tidigare säsongerna så känns det dumt att sluta nu. Har lite dålig eftersmak av andra långfilmen så hoppas att denna kan få bort den.

Isekai Maou to Shoukan Shoujo no Dorei Majutsu Ω: Tyckte att första säsongen var helt okej och den duger ganska bra när man bara vill se på underhållning. Om den håller samma klass som första säsongen så kommer jag vara nöjd.

Shaman King (2021): Jag tittade på den i min ungdom och tyckte att den var väldigt bra så jag blev intresserad av att se mer av Shaman King, inte helt säker om det är något nytt eller en remake men gissar på remake. Kommer endast ihåg fragment från originalet så det kommer att bli som att se serien för första gången i så fall.

Fruits Basket: The Final: Andra säsongen hade en del bra scener men har ändå inte känt mig helt engagerad av serien (kanske börjar bli för gammal?) så jag hoppas att jag kommer att bli det under sista säsongen.

Nomad: Megalo Box 2: Den här kom lite som en överraskning då jag såg att den skulle komma av en ren slump. Tyckte om första säsongen och hoppas att det kommer att bjudas på minst lika intensiva boxningsmatcher i denna säsong.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den 2021-03-29 vid 19:34 sa Sceleris:

Hå? Det skulle jag vilja höra mer om! (Jag har inte sett.)

Kanske kan skriva lite om mina tankar och varför jag inte gillade den i antingen blog-posten eller i mina senaste anime tryck tråden, borde i så fall komma i dagarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Slemblobbans äventyr #2.
Borde man se denhär kanske? jag blev inte jättetaggad på konceptet, men folk verkar ju gilla den så kanske ger mig på #1 först.

Hige wo Soru...
Först var jag jätteskeptisk. Det lät ju som nånslags eromanga upplägg. Men efter att ha sett ett par omdömmen såg jag den ändå. två avsnitt in verkar den ganska lovande. Väldigt söt serie.

Super Cub.
Känns ju som den är sponsrad av Honda. Men det är välinvesterad sponsring i så fall. Jag vill ha en moppe.och lite idyllisk landsbygd att puttra runt i. Väldigt snygg i både ljud och bild. också gillar jag tempot.

86
Dethär kan bli asbra eller pankaka. Kommer helt klart att följa.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Det var en väldigt stark startuppställning den här säsongen! Klart imponerande, men jag får nog banta ner lite för jag lär inte hinna se alla ändå. 

Zombieland Saga är självskriven!  😁 Tae Yamada for president! 

tumblr_pg33256ajI1thzx08o2_1280.gif

Super Cub tror jag artar sig till vårens mys-serie men vi får se. Mangan gjordes inför 60årsjubileet av Super Cuben som dessutom 2017 passerade 100 miljoner sålda motorcyklar. Det är världens mest sålda fordon om jag förstått det hela rätt. Ganska imponerande. 

Don't toy with me Nagatoro. Har ju följt mangan ett bra tag nu och gillar den skarpt så jag hoppas att de inte sumpar det här helt. Men det är lite skakigt än så länge med tanke på att de (som vanligt) börjar med att förlöjliga killen i fråga genom att göra honom ännu mer supertöntig med alla klassiska idiotklichéer de kan inkl. mekaniska ljud när han petar på glasögonen och sväljljud som om grabben håller på att kvävas av något i halsen osv. Men det är tydligen så man roar japaner bäst uppenbarligen så vi "normala" får stå ut. 

Tokyo Revengers låter intressant, men jag får se vad den bjuder på. Erased-vibbarna finns där men hur länge likheterna kommer vara märker vi väl. 

So, I'm a spider,  so what? kan nog bli småkul eventuellt. Håller på att läsa mangan och den är rätt kul men som sagt, vi får se hur länge jag står ut med orgien av monsterfajter. 

Hige wo suru... Återigen en som jag läst som manga och så långt jag kommit i den så är den riktigt schysst så det ska bli kul att se vad de gör av den här.

Lets make a mug... Mjo, jag är ju oftast väldigt förtjust i slow pace Slice of life, men det här känns ändå lite väl mycket som reklamfilm för Gifu prefecures specialiteter. Men den kanske kan funka ändå en slö dag. 

Redigerad av Ebhen
  • Gillar 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En bit in och en uppdatering:

Slime diaries: Första avsnittet aningen förvirrande och kändes för spritt. De nästkommande dock var renodlade slice of life teman och jag gillar den varmt nu.

Nagatoro: Börjar värma upp till denna. Första avsnittet var svårast att komma över men sen så blev jag positivt överraskad. Lite skumma musikval ibland dock.

Zombieland: Problemet med första som kvarstår med denna är vissa pinsamma moment som gör det extremt svårt att se den. Kan inte göra om det denna säsong verkar det som. Synd.

Isekai Maou: Känns inte riktigt lika starkt som första säsongen, mycket som försiggår också. Blev ovanligt arg efter andra avsnittet. Kanske för hypat.

My Hero Academia: Älskar arcen med tävlingar mellan klasskamrater/klasser. Kommer ta tid att ta sig igenom men kommer bli bra grejjer.

86: Får lite Psycho-Pass vibbar från denna. Riktigt intressant psykologisk serie som verkligen får en att känna sig osäker.

Hige wo suru: Riktigt bra hittills. Ett känsligt ämne som de faktiskt gjorde en intresserad. Go Yoshida!

Slime 300: Animationen känns ganska billig men serien i sig är riktigt rolig. Speciellt när huvudkaraktärens VA är samma som Tanya the Evil. 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

nagatoro var helt klart säsongens överraskning. jag trodde det skulle vara en gimmicky ecchi trams serie. Men en viss youtubare gjorde mig nyfiken på den så jag började kolla ändå. Jag blev verkligen positivt överraskad när jag insåg att det handlade om en mysig romcom i förklädnad. Jag är dock rädd att det kommer bli ännu ett sånt där tråkigt icke-slut som alla nya manga-adaptioner lider av.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

2 timmar sedan sa Ashaz:

nagatoro var helt klart säsongens överraskning. jag trodde det skulle vara en gimmicky ecchi trams serie. Men en viss youtubare gjorde mig nyfiken på den så jag började kolla ändå. Jag blev verkligen positivt överraskad när jag insåg att det handlade om en mysig romcom i förklädnad. Jag är dock rädd att det kommer bli ännu ett sånt där tråkigt icke-slut som alla nya manga-adaptioner lider av.

Ja, helt klart över min förväntan med. Tyckte trailern och första avsnittet var way over the top så att säga, men sen lugnade de ner den rejält och har nu landat i den känsla man har av mangan. Hoppas den inte håller på för länge heller för då kan de ju inte göra ett slut på animen heller, och den här förtjänar ett bra slut inte att pågå i en evighet. 

Det enda jag stör mig på (som vanligt) är de där urlöjliga överdrifterna (klichéer igen...) som gutturala sväljljud som ingen människa gör och detta envisa upp-petandet av glasögonen så fort han blir nervös. Glasögonen som då klickar betänkligt. Jag har burit glasögon i hela mitt liv och mina har aldrig låtit så... Däremot så kan det ljudet uppstå när du fäller ihop ett par billiga och lite utslitna solglasögon i plast. 😎 Nåja, klichéer har vi rants om i en annan tråd...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...