Hoppa till innehåll
Anime.se

Cardcaptor sakura i swe!


Shadow Naruto
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 59
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Bara de inte tar den hemska textnings stilen som de brukar ha (svart streck med vit text) det döljer en stor del av det jag vill se!

 

Jag betvivlar att SVT tänker köpa in ett helt nytt textningssystem bara för Sakura.

 

Det är sant att den inte är snygg. Dock är den, till skillnad från amatörtextningar, gjort för att vara så lättläst som möjligt. Men det är sant, den är verkligen inte anpassad för tecknad film. Men man får ta vad man har.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Väldigt roligt att höra, detta får mig nostalgiskt att tänka tillbaka cirka 15 år till en tid då Gummibjörnarna och inspektor gadget bara textades när de sändes. Om jag uppfattat detta rätt så krävs alltså en digitalbox för att man skall kunna njuta av detta verk? Alltså SVT24 eller vad nu kanalen heter? En liten sak som gör mig lite dyster är det förmodligen kommer att dröja ett bra tag innan detta släpps på dvd eller liknande här då inte mycket av saker SVT tar in hamnar där. *snyft*

 

Kommer tyvärr nog att missa detta totalt då jag varken har digitalbox antenn eller video. ^^;

 

*Ior som svär över denna förbannade otur i turen.*

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrev till SVT. Det ar verkligen jattekul att det antligen hander nagot hemma iSverige. Men typiskt ar det att jag inte ar hemma just da. Jag far be min bror spela in avsnitten. Sjalv har jag bara sett till avsnitt 59 sa jag vill fa ett slut pa det hela ocksa.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrev till SVT. Det ar verkligen jattekul att det antligen hander nagot hemma iSverige. Men typiskt ar det att jag inte ar hemma just da. Jag far be min bror spela in avsnitten. Sjalv har jag bara sett till avsnitt 59 sa jag vill fa ett slut pa det hela ocksa.

Just det, jag måste också komma ihåg att skriva och tacka dem...

 

Se gärna filmen också. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Senaste nytt:

 

CCS kommer att visas mån-fre 16.15 i Barnkanalen från och med 20 december. Här är en länk till svt:s beskrivning av serien:

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=8 ... chDep=8762

 

EDIT: Jag är medveten om att det står programstart 6 december i beskrivningen, men detta är fel. Det bygger jag dels på ett mejl från redaktionen, och dels på att programmet inte finns med i tablån före 20 december.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...
Jag har ju dock sett den men det är ju trevligt att dom sänder anime.

Vore ännu bättre om dom sände någon köttig och mer våldsam, men det är väll svårt med tanke på att all anime i svrige är det barnvänliga typen.. mvh Marti

Då var du inte med under tiden när dåvarande MangaVideo släppte sånna där saker som Urutsukidoji och annat obscent grejs...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Och vilka fördomar egentligen barnkanalen ^^...

men man ska väl va glad för det man får.

 

Fördomar? Hur menar du då?

 

så länge som jag har kommit ihåg så har ju anime blivit kallat för

"vanligt tecknad" av såna som inte visste bättre eller hur?..

 

T.ex. Om någon kallade Anime för barnprogram efter att bara ha sett Pokémon och Beyblade..

men när man visar dom t.ex. Hellsing, då kommer dom ju på andra tankar...

 

Förstår du hur jag menar?..

Ett annat exempel..

Många gamla 80 tals releaser, som t.ex. Starzinger och cobra..

om man ser i bak på "kartongerna" så har det ju ofta stått "barnfilm" har jag inte rätt?`..

 

fast det är under det senaste året som sverige har kommit på att anime kan vara för alla sorters människor...stora som små..

har jag inte rätt?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

så länge som jag har kommit ihåg så har ju anime blivit kallat för

"vanligt tecknad" av såna som inte visste bättre eller hur?..

 

T.ex. Om någon kallade Anime för barnprogram efter att bara ha sett Pokémon och Beyblade..

men när man visar dom t.ex. Hellsing, då kommer dom ju på andra tankar...

 

Förstår du hur jag menar?..

Ett annat exempel..

Många gamla 80 tals releaser, som t.ex. Starzinger och cobra..

om man ser i bak på "kartongerna" så har det ju ofta stått "barnfilm" har jag inte rätt?`..

 

fast det är under det senaste året som sverige har kommit på att anime kan vara för alla sorters människor...stora som små..

har jag inte rätt?

 

Rätt och rätt, du säger det uppenbara. Allt tecknat är inte för yngre barn, det är dock inget som gäller endast sånt som kommer från japan.

 

Jag förstår inte vad detta har med Barnkanalen och Cardcaptor Sakura att göra dock.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag märkte att du inte förstog ett dugg vad jag menade ^^...

 

om jag säger så här då..

Så gott som varje gång någon i min t.ex. familj har sett mig titta på anime...

då säger dom varför tittar du på "barnprogram"?..

 

För dom tror att bara för att det är tecknat så är det ett barnprogram!..

(inte för att jag säger det..

utan dom som säger det är dom som inte vet bättre)

förstår du nu då?...

 

en annan sak, På svt´s sida så nämner dom några Clamp serier..

 

och då nämner dom att Tokyo Revelation/babylon är en flickserie..

likaså X..fast det är det ju inte?..

förstår du min tanke?..

 

om du ändå kanske inte gör det, så tycker jag att du skickar ett pm till mig istället så tar vi upp saken där istället.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...