Hoppa till innehåll
Anime.se

Den bästa sportanimen


Emil Azon
 Share

Vilken är din favorit-sportanime?  

30 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilken är din favorit-sportanime?

    • Slam Dunk
      4
    • Hikaru no Go
      9
    • Hajime no Ippo
      8
    • Captain Tsubasa
      1
    • Prince of Tennis
      6
    • Dear Boys
      1
    • Princess Nine
      1


Rekommenderade inlägg

Men vad skådar mitt norra öga?! Varken Whistle eller Wild Striker: Hungry Heart är med i omröstningen! Inte för att jag skulle rösta på något av de, då Hikaru no Go är en given vinnare, men de borde fått vara med >_< !

Prince of Tennis, ingen protest. :)

Slamdunk på en andraplats. Go känns inte riktigt som en "sport", om man jämför med dom andra alternativen här. ;)

Stilen är densamma. Sen kan man diskutera om Go är en sport. (Med tanke på att schack är klassad som en sport så borde rimligtvis go också vara det, men spela roll? (!))

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

När jag var mindre så hade jag en kanal på TV:n som bara visade anime....men visste dock inte då att det hette anime, eller vad det var för något....

 

Men vad jag minns starkast från denna kanal var en sportanime som jag och min syster brukade kolla på varje dag efter skolan....jag minns inte riktigt vad det var för sport dom spelade heller.... men jag skulle tro att det var "baseball" eller nått....samtidigt så handlade det om dom olika karaktärernas problem i skolan och sånt....jag älskade bara denna serie....så om någon har ett förslag på vad det kan vara för serie så kan ni gärna kontakta mig!! ^^ :)

 

Kan dock inte rösta eftersom att detta är den enda sportanimen jag har sett....och jag vet ju inte vad den heter!!

 

Ha det super bra alla anime frälsta!! ^^ :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Röstade på Captain Tsubasa; det är den enda av dem jag sett något av (dessutom var det på tysk tv).

 

Annars skulle det ha blivit Hikaru no Go (om man nu kan kalla det en sportanime). Där har jag läst lite av mangan i stället... (och den var väldigt bra).

 

Kul att du just hade sett Captain Tsubasa eftersom det är den av dom som är ovanligast av alla de animer som jag listat upp. Jag gillar Captain Tsubasa väldigt mycket och jag såg dom, som dig, utomlands när jag var mindre. I Spanien.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 6 months later...
När jag var mindre så hade jag en kanal på TV:n som bara visade anime....men visste dock inte då att det hette anime, eller vad det var för något....

 

I vilket land?

 

Din beskrivning låter som om det skulle vara "Touch" av Mitsuru Adachi; Japans i särklass mest kända ungdoms-basebollanimé. Brukar sändas i repris i stort sett varje sommar. Och det är sant, att den borde hamna på plats nummer ett.

 

Jag har ett extranummer av... Comic Box tror jag, där de gick igenom alla tiders sportmangor. De frågade folk födda på 80-talet, 70-talet och 60-talet vilka sportmangor de uppskattade mest, och det blev riktigt kul 10-i-topplistor som verkligen speglade årens lopp.

 

Etta bland 60-talisterna var givetvis Touch. 70-talisterna tyckte bäst om Touch och den mest omtyckta sportserien bland 80-talisterna var... Touch. Det är bara att inse: Den härskar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...