Hoppa till innehåll
Anime.se

Silent Hill 4: The Room


Jocke
 Share

Rekommenderade inlägg

Någon som börjat spela eller har spelat igenom The Room ännu? Har kommit en bra bit in i spelet och jag är positivt överraskad.

Hörde väldigt lite om spelet i början, att vissa moment ska utspelas i FPV och att spelet är lite mindre läskigt än tidigare delar i serien(det sistnämnda passar mig utmärkt).

 

First Persion View-delen är inte helt fel den heller, man får en riktigt skön närvarokänsla, och varje gång man "återvänder" får man en slags skräckblandad hemkänsla.

 

The Room bygger mer på stämningen som fick en att vilja spela dem tidigare spelen, men har dragit ner lite på skräcken som fick en att avstå(Yes, jag är så "lätt"-skrämd).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag skaffade spelet på release-dagen och jag förstår inte alls vad det är folk klagar över. Eller jo, kanske en aning. Spelet är ju inte lika läskigt som andra delar fast jag är en av de som inte spelar Silent Hill för skräcken. Handlingen är det mest intressanta i spelen och den är fortfarande bra i Silent Hill 4.

 

Första person-perspektivet var ju trevligt (Hu, det är läbbigt när spökena kommer) men jag hoppas att det inte är något de använder i Silent Hill 5. Något skall det vara som gör enbart Silent Hill 4 unikt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hmmmm, oläskigare vet jag inte.... Beror på... Mindre

psykisk skräck och mer "resident evil"-skräck, men bra

är det i a f... Hundarna är lika äckliga varje gång:D

Introlåten är inte alls bra dock, klår inte 3:ans på långa

vägar. Skall man spela det bästa så blir det nog 1:an

eller 2:an...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är själv helt såld på detta spel, ska bara försöka ta mod till mig och spela 2:an och 3:an.

Fuskade mig igenom 1:an :rolleyes:

När jag började spela 2:an så stängde jag av spelet direkt jag såg ett monster, varpå jag bestämde mig för att aldrig spela det igen.

 

SH4 känns väldigt filmiskt, det uppskattas..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 years later...

Saknar något nytt spel i samma stil. Silent Hill 2 var ju grymt bra, och 3an likaså. 4an spelade jag aldrig särskilt mycket dock. Gillade också i 3an att man kunde höja nivån på pusslen och sänka nivån på fienderna, då det är stämningen tillsammans med pusslen som är det roliga och inte fienderna då dom imo bara är där för stämningen. Fienderna är ju inte svåra från början direkt men det är jobbigt att behöva springa förbi och krångla med dom för att det är så ont om ammunition.

Silent Hill 5, ja tack.

 

För övrigt, Silent Hill > Resident Evil

 

Får ta och börja med Condemned snarast och se om det är något att hänga i julgranen i denna genre.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

SH5_Alex.jpg

 

Silent Hill 5 som man innerst inne vill längta efter ser faktiskt väldigt originellt ut.

 

Det ser inte ut som ettan, tvåan, trean eller fyran och kommer nog inte att vara likadant heller.

Se bara skillnaderna! Ett helt nytt spel!

 

Det första spelet var bäst, tvåan var också bäst men sen vände det osv. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...