Jocke Skrivet november 16, 2004 Anmäl Share Skrivet november 16, 2004 Någon som börjat spela eller har spelat igenom The Room ännu? Har kommit en bra bit in i spelet och jag är positivt överraskad. Hörde väldigt lite om spelet i början, att vissa moment ska utspelas i FPV och att spelet är lite mindre läskigt än tidigare delar i serien(det sistnämnda passar mig utmärkt). First Persion View-delen är inte helt fel den heller, man får en riktigt skön närvarokänsla, och varje gång man "återvänder" får man en slags skräckblandad hemkänsla. The Room bygger mer på stämningen som fick en att vilja spela dem tidigare spelen, men har dragit ner lite på skräcken som fick en att avstå(Yes, jag är så "lätt"-skrämd). Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Buffi Skrivet november 17, 2004 Anmäl Share Skrivet november 17, 2004 Jag har spelat det en del men tyckte inte om det allt för mycket. Föredrar fatal frame spelen om det ska vara survival horror. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LizZiGicLae Skrivet november 17, 2004 Anmäl Share Skrivet november 17, 2004 Jag skaffade spelet på release-dagen och jag förstår inte alls vad det är folk klagar över. Eller jo, kanske en aning. Spelet är ju inte lika läskigt som andra delar fast jag är en av de som inte spelar Silent Hill för skräcken. Handlingen är det mest intressanta i spelen och den är fortfarande bra i Silent Hill 4. Första person-perspektivet var ju trevligt (Hu, det är läbbigt när spökena kommer) men jag hoppas att det inte är något de använder i Silent Hill 5. Något skall det vara som gör enbart Silent Hill 4 unikt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet november 17, 2004 Anmäl Share Skrivet november 17, 2004 Jag tyckte inte alls om det, faktum är att jag tyckte om det så lite att jag lät bli att spela klart det. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kenshin Skrivet november 17, 2004 Anmäl Share Skrivet november 17, 2004 Det låter ju bra att det är "o-läskigare" XP Jag dör alltid av att köra resident evil T.ex Blir så skraj.... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shike Skrivet november 17, 2004 Anmäl Share Skrivet november 17, 2004 Hmmmm, oläskigare vet jag inte.... Beror på... Mindre psykisk skräck och mer "resident evil"-skräck, men bra är det i a f... Hundarna är lika äckliga varje gång:D Introlåten är inte alls bra dock, klår inte 3:ans på långa vägar. Skall man spela det bästa så blir det nog 1:an eller 2:an... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tireces Skrivet november 17, 2004 Anmäl Share Skrivet november 17, 2004 4:an är inte ett dåligt spel, men det slår inte 2:an eller 3:an på långa vägar tycker jag. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LizZiGicLae Skrivet november 17, 2004 Anmäl Share Skrivet november 17, 2004 Enligt mig är det i alla fall bättre än trean. Bättre musik, bättre handling, DOCK så har ju inte fyran Vincent med. :P Men jag tycker att fyran på något sätt är mer... psykiskt påfrestande än vad de andra spelen är. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jocke Skrivet november 17, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet november 17, 2004 Är själv helt såld på detta spel, ska bara försöka ta mod till mig och spela 2:an och 3:an. Fuskade mig igenom 1:an När jag började spela 2:an så stängde jag av spelet direkt jag såg ett monster, varpå jag bestämde mig för att aldrig spela det igen. SH4 känns väldigt filmiskt, det uppskattas.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Erkefiende Skrivet november 23, 2004 Anmäl Share Skrivet november 23, 2004 Är det någon som har klarat spelet? Och som tyckte att det var "helt bra som ett Silent hill-spel?" Edit: 1 Nov -07, där satt jag den allt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LizZiGicLae Skrivet november 23, 2004 Anmäl Share Skrivet november 23, 2004 Jag har klarat av Silent Hill 4 och tycker att det är ett "helt bra som ett Silent Hill-spel". Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shike Skrivet november 28, 2004 Anmäl Share Skrivet november 28, 2004 Det är inte bara helt bra, det är ruskigt bra.... Men inte lika ruskigt bra som 2:an Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LizZiGicLae Skrivet november 28, 2004 Anmäl Share Skrivet november 28, 2004 Det är inte bara helt bra, det är ruskigt bra.... Men inte lika ruskigt bra som 2:an Ord. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Yrat Skrivet november 28, 2004 Anmäl Share Skrivet november 28, 2004 Spelet hade en skön grafik btw, men jag har aldrtig tyckte SH-Serien är skrämmande. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LizZiGicLae Skrivet november 28, 2004 Anmäl Share Skrivet november 28, 2004 Nerver av stål, eh? Själv har jag alltid blivit helt sanslöst skrämd, men dock är det inte för skräcken som jag spelar spelen. Det är ju den makalösa handlingen som är intressant. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SuhChan Skrivet oktober 31, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 31, 2007 Jag gillade SH4 jätte mycket, det var inte läskigt . . tråkigt nog! fast det är ju inga spel. . Anyway, Jag gillade SH4: the room men jag gillar silent hill 3 mer. Det är mycket roligare n__n Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet oktober 31, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 31, 2007 Saknar något nytt spel i samma stil. Silent Hill 2 var ju grymt bra, och 3an likaså. 4an spelade jag aldrig särskilt mycket dock. Gillade också i 3an att man kunde höja nivån på pusslen och sänka nivån på fienderna, då det är stämningen tillsammans med pusslen som är det roliga och inte fienderna då dom imo bara är där för stämningen. Fienderna är ju inte svåra från början direkt men det är jobbigt att behöva springa förbi och krångla med dom för att det är så ont om ammunition. Silent Hill 5, ja tack. För övrigt, Silent Hill > Resident Evil Får ta och börja med Condemned snarast och se om det är något att hänga i julgranen i denna genre. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Erkefiende Skrivet november 1, 2007 Anmäl Share Skrivet november 1, 2007 Silent Hill 5 som man innerst inne vill längta efter ser faktiskt väldigt originellt ut. Det ser inte ut som ettan, tvåan, trean eller fyran och kommer nog inte att vara likadant heller. Se bara skillnaderna! Ett helt nytt spel! Det första spelet var bäst, tvåan var också bäst men sen vände det osv. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg