Hoppa till innehåll
Anime.se

Alla dessa ¤#"%"& omröstningar..


everski
 Share

Rekommenderade inlägg

Vilka omröstningar skall isf klassas som "Onödiga", det är ju en relativ fråga, alla icke animerelaterade eller vadå??

 

I en omröstning om t.ex. Vilken Anime serie är bäst? så är det väldigt onödigt med en "poll" som innnehåller 10 st serier eftersom det finns så oerhör många fler serier som folk tycker om. Men en sådan tråd utan någon poll är väl okej. Dock så vore det bästa om man var tvungen att ha med någon form av motivering också, eftersom det inte blir lika tråkigt att läsa.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vilka omröstningar skall isf klassas som "Onödiga", det är ju en relativ fråga, alla icke animerelaterade eller vadå??

 

I en omröstning om t.ex. Vilken Anime serie är bäst? så är det väldigt onödigt med en "poll" som innnehåller 10 st serier eftersom det finns så oerhör många fler serier som folk tycker om. Men en sådan tråd utan någon poll är väl okej. Dock så vore det bästa om man var tvungen att ha med någon form av motivering också, eftersom det inte blir lika tråkigt att läsa.

 

 

Det är enbart dumt att lägga upp en sådan poll ja.

Fler moderatorer säger jag, och aktivare, om en och samma person skapar över 10 halvt onödiga trådar(som har så litet syfte så det mest verkar som om personen i fråga bara vill höja sitt postcount) är det ett bevis på att det behövs moderatorer, eller en regel som "skapa för f*n inte 7 trådar/timmen", det blir lätt tröttsamt och irriterande.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det har blivit lite väl mycket "onödiga" polls, det håller jag med om. Jag har stängt av pollfunktionen i en del forum för ett tag framöver, så får vi se om behovet verkligen är så stort. Jag har även ett par moderatorer på g, så det ska nog bli ordning inom kort.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att stänga av pollfuntionen är inte nödvändigt, grejen är att ha lite strängare regler. En topic måste förstås ha ett bra syfte också, så en poll som "love hina or not" är onödvändig. Skapa en tråd för alla Love Hina fans att skriva och diskutera i istället.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det finns ju en lekpark om folk vill svamla med polls och sån't.

 

Även om det sabbar lite av charmen med ett forum att ta bort hur många poster man gjort så håller jag faktiskt med om att postcounts kan göra att folk spammar för mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...