Hoppa till innehåll
Anime.se

Den Fjärde Generationen


Skatan Milla
 Share

Vilken kommer du skaffa?  

28 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilken kommer du skaffa?

    • Playstation 3
      13
    • N5
      11
    • Xbox 2
      4


Rekommenderade inlägg

Bara ett år kvar till....

 

Den Fjärde Generationen

 

Sådär ja, med ett mysigt litet intro så kan nu mitt inlägg börja ^^

 

Som sagt så är det bara ett år kvar tills den första fjärde generationens konsoll kommer ut på marknaden.

Nämligen Nintendos konsoll, som i nuvarande läge kallas "N5" av fansen.

Frågan är hur Nintendo kommer handla den här gången?

Kommer dem göra som med GC och DS och satsa på lågmäld grafik och

innovation, eller kommer dem hoppa på grafik tävlingen med Sony och MS?

Hur dem än gör så står en sak klar, den kommer komma ut först och ge

dem en smärre tjuvstart i tävlingen.

 

Efter det så kommer giganterna Sony och Microsofts konsoller

Playstation 3 och Xbox 2, mellan dessa så kan jag gissa att det kommer

vara ett mycket jämnt lopp, men ännu så har nog Sony den största skaran

fansen av alla dem tre.

Playstation 3 som stoltserar med sin Cell processor, XDR ram och annat krims krams i sig.

Xbox som har Intel och Nvidia som stöttar dem.

Och båda har många duktiga Tredje-parts tillverkare som hjälper till.

Microsoft som har bl.a. Bungie studios (Halo) och Team-Ninja (Doa spelen)

Sony som har Squaresoft (Final Fantasy) med flera.

 

Det är svårt att säga vem som kommer ta hem marknaden nästa år.

Men nu är frågan vad tror ni och varför?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kommer Skaffa Xbox 2 och N5, absolut inte Playstation 3.

 

Dock tror jag att Playstation 3 vinner kampen, pga som du säger, den stora skara fans Sony har arbetat sig upp till. Hoppas dock på att Nintendo vinner kampen, även om det inte är mycket som tlar för det :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur de än gör så står en sak klar, den kommer komma ut först och ge dem en smärre tjuvstart i tävlingen.

Det hjälper inte mot reklamgiganten Sony. Släpps en maskin före Sonys maskin kommer alla bara säga "Playstation är så JÄÄÄKLA mycket bättre" och släpps en maskin efter Sony kommer det bara heta "Jamen Playstation var ju så LÅÅÅNGT mycket före!".

 

Se bara på Dreamcast. Den kom långt före Playstation 2, men fick den någon cred för att den var först? Nej.

Playstation 2 hade en helt patetisk spellista när den först kom, men fick den utstå samma spe som N64:an fick? Nej.

 

Men nu är frågan vad tror ni och varför?

Playstation 3 kommer toksegra tack vare att Sony i sedvanlig ordning kommer hjärntvätta Jordens befolkning till att tro att den skänker lycka, vänskap, vacker fru och friska barn.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Se bara på Dreamcast. Den kom långt före Playstation 2, men fick den någon cred för att den var först? Nej.

 

Jag har tillockmed hört folk säga: Men kom inte den ut ungefär samtidigt som N64?

Eller: Har inte den 64mbits grafik?

tsk tsk tsk, folk nu för tiden ^^

 

Playstation 2 hade en helt patetisk spellista när den först kom, men fick den utstå samma spe som N64:an fick? Nej.

 

Jag tycker faktiskt att den hade en del bra spel, ta bara t.ex. TimeSplitters, Tekken Tag Tournament och Dead or Alive 2.

Det är grejer det vill jag säga.

Men jag erkänner att Gamecube hade en bättre lista faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om det blir som jag hoppas och tror så ligger NR i täten sen kommer PS3 och sist XB2. XD

 

Hörde förut att PS3:an inte kommer att kunna köra gamla PS2/PSx spel på grund av ny teknologi. Undrar om det var sant (troligen, men man vet inte)

 

Undrar vad det är med den nya Nintendo maskinen som belönat den med namnet Revolution.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Playstation 3 som stoltserar med sin Cell processor, XDR ram och annat krims krams i sig.

Xbox som har Intel och Nvidia som stöttar dem.

Häxbox och Intel? Inte för att jag har så jättebra koll på konsollmarknaden, men vad har Intel med häxbox att göra? Det är ju sedan länge känt att xbox 2 byter platform och börjar sammarbeta med IBM precis som Sony. (Vilket i sin tur skapar spekulationer ifall Longhorn möjligtvis också kommer gå över till ppc, då xbox som känt kommer släppas i tre versioner där den tredje mer eller mindre kommer vara en vanlig vindåvz-burk. Möjligheten finns förståss att Virtuel PC, som troligtvis kommer köras på xbox 2 för att göra den bakåtkompebatibel med gamla spel, kommer användas för att köra någon lite-version av vindåvz, men det betvivlar jag.) Oh well, IBM is the shit!

 

Om det är så att Intel gör något annat skumt för häxbox så bocker jag och ber om ursäkt, är inte så high på sånt här.

 

 

Sen i valet av konsoll skall jag nog köpa både "N5" och PS3, eller rättare sagt allt som inte har med M$ att göra ^^;;

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker inte om playstation och inte Xbox heller men det kanske skulle bli ett samarbete mella Microsoft och Nintendo framöver. XenoN skulle konsolen heta eller productions namnet. :D
Syftar du möjligtvis på fake-storyn som SUPERPlay skrev förra året (eller när det nu var)? Det verkar som om rätt många missade poängen att allting bara var önsketänkande och spekulerande. Rätt mycket i hela det numret har jag för mig vara helt sjukt bara, men kul var det ^^;; så något sammarbete mellan Nintendo och M$ kommer det knappast bli, åtminstone inte inom en snar framtid.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad jag vet så kommer Xbox 2 har intel processor, eller något med intel iaf, för att Intel och AMD var dem som var budgivarna för platsen, Intel var dem som bjöd högst.

Det är åtminstonde vad jag har hört.

Det kan jag åtminstone med säkerhet säga är fel. Ett tips är att browsa och söka lite på slashdot ifall du vill kolla närmare.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker inte om playstation och inte Xbox heller men det kanske skulle bli ett samarbete mella Microsoft och Nintendo framöver. XenoN skulle konsolen heta eller productions namnet. Shocked

 

Mitt förakt mot Tobias ökar.. Skriver finstilt att det är ett påhitt..

 

F.ö. så har jag hört att N5 kommer vara den starkaste av konsolerna, någon som vill motbevisa mig?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

först och främst zimeon skänker den inte lycka?

 

och annars så har hört att playstation's nya processor, cell ska vara upp till 10gånger bättre än Xbox 2...

 

vill bara säga till eder alla köp Playstation 3, köp lycka... lite kryddigt, men anser att playstation 2 är den bästa av dem gamla maskinerna, utom snes, och ser ingen orsak till att playstation ska avsluta tränden om ägandet över dem andra konsolerna i samma klass

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...