Hoppa till innehåll
Anime.se

Sitt namn på Japanska?


katsumoto
 Share

Rekommenderade inlägg

ehh... jo det är så att mitt namn är Christopher, och jag har länge varit på jakt efter en korrekt översättning... kan man få lite hjälp?

Med svenskt uttal som utgångspunkt så skulle jag transkribera det:

KURISUTOFFERU (クリストッフェル)

På engelska blir det KURISTOFFAA eftersom R:et inte uttalas lika hårt som i svenskan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ehh... jo det är så att mitt namn är Christopher, och jag har länge varit på jakt efter en korrekt översättning... kan man få lite hjälp?

Med svenskt uttal som utgångspunkt så skulle jag transkribera det:

KURISUTOFFERU (クリストッフェル)

På engelska blir det KURISTOFFAA eftersom R:et inte uttalas lika hårt som i svenskan.

Jag skulle uttala det Kurisutoffaa [kriståffaah] oavsätt om det är ett svenskt eller engelskt namn. Man ska inte göra det svårt för sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag skulle uttala det Kurisutoffaa [kriståffaah] oavsätt om det är ett svenskt eller engelskt namn. Man ska inte göra det svårt för sig.

Det låter i alla fall som det skulle komma från det engelskbrittiska uttalet. Sedan handlar det inte alls om att göra det svårare. Det är bara att höra hur man själv uttalar sitt namn och ta de katakana som passar bäst in.

Det svenska Christoffer uttalar i alla fall jag (Och många andra) med ett lätt "ERR" på slutet. Det finns säkert dialekala skillnader också.

 

Men jag Heter Joakim Hansson och har aldrig sett mitt namn på Japanska. Skulle någon vilja hjälpa mig hitta ett? Tack på förhand

ヨーアキムハーンソン (Yôakimu Haanson)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Inte riktigt... Det där blir [antcharurotto]. Det svenska uttalet är "anschalott" (rl:et är inte sä tydligt) så min röst går på att det borde bli

an-sha-ro-tto アンシャロット

Å andra sidan är den vedertagna kaniseringen av charlotte シャルロット så kanske...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det var jag som skrev det ovanför!!

 

Hehe, skrev från en länk från hotmail och det blrv lite fel!!

 

Sånt händer, serru!! B)

 

Här är iallafall mitt inlägg igen!

(HAha Kami-ya

 

det namnet är jag bekant med!!

 

En av mina favoriter i anime heter Taichi Kamiya (från Digimon)

 

Lite roligt!!)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...