BillyBigBurger Skrivet april 9, 2004 Anmäl Share Skrivet april 9, 2004 Kolla in vår hemsida på http://andreas.hugge.se. Ladda ner klipp från dubben och joina forumet![/url] Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MackanRoyan Skrivet april 9, 2004 Anmäl Share Skrivet april 9, 2004 trevligt, men för min del klarar jag bara av japansk dubbning samt engelsk subbning. ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
BillyBigBurger Skrivet april 9, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet april 9, 2004 Det är bara roligt med svenska röster. Det är knappast seriöst. Antagligen har man sett serien innan. :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bobo3k Skrivet april 10, 2004 Anmäl Share Skrivet april 10, 2004 Synd att länkarna är nere... vore trevligt att få höra hur det låter! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
BillyBigBurger Skrivet april 10, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet april 10, 2004 Synd att länkarna är nere... vore trevligt att få höra hur det låter! Naj! De är inte nere. Tryck på "arkivet". Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Avathar Skrivet april 10, 2004 Anmäl Share Skrivet april 10, 2004 Älskar den lilla bilden av Naruto ni har på botten av sidan. :) Urgullig. :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jocke Skrivet april 10, 2004 Anmäl Share Skrivet april 10, 2004 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ohem Skrivet april 10, 2004 Anmäl Share Skrivet april 10, 2004 Spännande, åfr hur se hur det går i framtiden med det :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Wilcon Skrivet april 11, 2004 Anmäl Share Skrivet april 11, 2004 kan vara kul som en oseriös grej, men jag hatar dubs :/ Ska nog ta hem dem och se hur det låter bara :) *edit Ok, en liten rolig skrattstund :) Trodde nästan att ni menade allvar först :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
duo Skrivet april 11, 2004 Anmäl Share Skrivet april 11, 2004 lol, jag hatar den där dialekten dom pratar med, göteborska eller vf det är :| Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raikun Skrivet april 11, 2004 Anmäl Share Skrivet april 11, 2004 Omg, låter ju för illa, ingen känsla what so ever XD Fick nästan lust att göra nåt med den sista "röstskådespelaren" >:D Edit: Narutos röst var bara för mycket.. -__-'' Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Turbogunnar Skrivet april 11, 2004 Anmäl Share Skrivet april 11, 2004 kay bara den mittersta länken fungerar... jobbigt edit: kay nu fungerade dom andra... asså dubbningen var ju fett nice! bra jobbat! fast ni borde komma fram till ett gemensamt uttal för Naruto... Först hörde man naruto som på japanska sen naruto med ruto uttalat som ruta med o istället för a... jag röstar iaf på [Naru-to] uttalet Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Cain Skrivet april 12, 2004 Anmäl Share Skrivet april 12, 2004 Nog för att jag kollat fem minuter av ett seriöst dubbat avsnitt utav Naruto på engelska... men detta var nästan att ta i för mycket ;P Orginal skall aldrig dubbas. Någonsin >:( Subbar räcker gott och väl. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jaramide Skrivet april 13, 2004 Anmäl Share Skrivet april 13, 2004 Haha, det var nog det jävligaste jag hört XD ...Fast å andra sidan kan man väl undra ifall den engelska fansubben inte var sämre Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
anime_bob Skrivet april 13, 2004 Anmäl Share Skrivet april 13, 2004 Haha, det var nog det jävligaste jag hört XD...Fast å andra sidan kan man väl undra ifall den engelska fansubben inte var sämre Ta och hör på svenskdubben av cyborg009 den suger verkligen Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DForce Skrivet april 14, 2004 Anmäl Share Skrivet april 14, 2004 hmm tror mitt liv är förstört kan fortfarande bara höra "jagh skah wiijsta naruto" i mitt huvud GAAHHHHH .... Jag kommer aldrig att kunna se på naruto igen bara för den där dubbningen..... ANIME SKALL INTE DUBBAS BARA SUBBAS!! och narutos röst är överdrivet mörk! har aldrig hört en unge som har mycket mörkare röst än en vuxen man..... =) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Geo Skrivet april 15, 2004 Anmäl Share Skrivet april 15, 2004 hmm, skulle inte vilja höra hur det lät. Det skulle nog förstöra allting eftersom svenska är ett av dom fulaste språken :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
jagvillha Skrivet april 15, 2004 Anmäl Share Skrivet april 15, 2004 no dubb just subb.. är i alla fall vad jag tycker. Det låter verkligen fö färligt.. ta det inte personligt utan med svenska röster.. Bara orginal ska det vara. Subb kan det kanske få finnas på svenska om man har lust att fixa :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zjgameru Skrivet april 15, 2004 Anmäl Share Skrivet april 15, 2004 Haha, skönaste dubben! XD Om Naruto släpptes i Sverige så skulle ni lätt bli dem som skulle dubba serien. Hehe. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
anime_bob Skrivet april 16, 2004 Anmäl Share Skrivet april 16, 2004 no dubb just subb.. är i alla fall vad jag tycker.Det låter verkligen fö färligt.. ta det inte personligt utan med svenska röster.. Bara orginal ska det vara. Subb kan det kanske få finnas på svenska om man har lust att fixa :) Det finns redan en grupp som subbar Naruto till svenska. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
BillyBigBurger Skrivet april 16, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet april 16, 2004 Fan vi dubbar inte för att bli rika! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
jagvillha Skrivet april 19, 2004 Anmäl Share Skrivet april 19, 2004 no dubb just subb.. är i alla fall vad jag tycker.Det låter verkligen fö färligt.. ta det inte personligt utan med svenska röster.. Bara orginal ska det vara. Subb kan det kanske få finnas på svenska om man har lust att fixa ;) Det finns redan en grupp som subbar Naruto till svenska. Jo jag kom på det men helst ska det faktiskt vara engelska i alla fall om man inte lärt sig japanska. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
anime_bob Skrivet april 19, 2004 Anmäl Share Skrivet april 19, 2004 no dubb just subb.. är i alla fall vad jag tycker.Det låter verkligen fö färligt.. ta det inte personligt utan med svenska röster.. Bara orginal ska det vara. Subb kan det kanske få finnas på svenska om man har lust att fixa ;) Det finns redan en grupp som subbar Naruto till svenska. Jo jag kom på det men helst ska det faktiskt vara engelska i alla fall om man inte lärt sig japanska. Låt mig citera zimeon Känslan av obehag och löjlighet som omvärver svenska språket är bara en vanesak. Lär er. Japaner läser manga på sitt modersmål. Varför skall vi vara sämre? Men inte på svenska dock.. ska vara den näst-äkta varan, på engelska då! ;) På vilket sätt är engelska mer den äkta varan än svenska. Bägge språk är lika många ljusår från japanskan... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
jagvillha Skrivet april 20, 2004 Anmäl Share Skrivet april 20, 2004 Låt mig citera zimeon Känslan av obehag och löjlighet som omvärver svenska språket är bara en vanesak. Lär er. Japaner läser manga på sitt modersmål. Varför skall vi vara sämre? Men inte på svenska dock.. ska vara den näst-äkta varan, på engelska då! ;) På vilket sätt är engelska mer den äkta varan än svenska. Bägge språk är lika många ljusår från japanskan... Jag håller med på punkten att engelska och svenska är lika mkt "fel". Men att man översätter animen till svenska känns ändå fel på något sätt. Det är nog för att man inte är van att se det på svenska som man har något emot det. Subba alla avsnitt på svenska sen se dem så funkar det nog bäst. Subba alla på engelska och det funkar bäst. Låt det va som orginal istället, lär er japanska. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
BillyBigBurger Skrivet april 20, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet april 20, 2004 Oh Man! Ni har missuppfattat totalt. Alla vi som dubbar anser att japanska ska vara språket man ser på. Det här är bara en kul grej som ni som gillar Naruto kan titta på. Se det på japanska först och kolla in vår dub sen. Den är ju rolig! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg