Hoppa till innehåll
Anime.se

Elfen Lied


Pale Shade
 Share

Rekommenderade inlägg

Någon sa till mig att Elfen Lied va de sämsta skit man kunde hitta...

ville bara tala om hur fel den personen hade (enligt min åsikt)

 

Elfen Lied e nog dock för lite äldre personer eftersom den har en ganska inväcklad story (och är mycket blodig :S ), men den är egentligen mycket sorlig och på något sett vacker(?)

 

Hur som helst... e man ute efter nått annorlunda och med lite mer genomtänkt story än många andra serier är denna ett praktexemplar,

mycket sorglig story och på något sätt lite vacker.

 

för rätta kännslan krävs dock att man kan sätta sig in i andras situationer och förstå hur dom känner annars skulle serien tappa halva effekten

 

Pale Shade // Signing off

P.S

till alla som INTE gillar Elfen Lied (alla andra behöver inte läsa detta)

 

Bry er inte om att skriva massa "tuffa" kommentarer om hur dålig serien är eller hur mycke mer ni vet om anime än va jag vet för detta är ett eventuellt tips till folk som kanske inte tycker som ni... (alla FÅR faktiskt tycka olika ni vet... de e lagstadgat)

... dessutom bryr jag mig inte :D

 

ha så kul // Pale.S

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 62
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Vill bara tacka alla för att jag nu vet att det faktiskt FINNS nån mer än jag som gillar serien (när jag bara sett episod 1 och frågade om serien fick jag ca 30 svar varav 27 negativa och 3(?) neutrala svar)

 

och jo... jag blev lite arg när dom döda hunden

 

Pale Shade // Signing off

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Även jag blev väldigt irriterad när de hade ihjäl hunden. De skulle ha skippad den scenen för den hör inte dit tycker jag.[/code]

 

Jag tycker att den har en stor betydelse i serien man får se hur elaka dom mot henne *grym*. Jag tycker det e väldigt starkla bildr osv jag vart så förbannad alltså när dn scenen kom... Men elfen leid helt klar 10a alltså :) En av dom bästa jag sett hoppas det kommer en 2a eller en ova...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Visst hade hund scenen en stor betydelse i serien. Men vadå de har ju igentligen kunnat hitta på vad som helst som skulle göra Lucy galen. Onödigt av dem att hitta på just det. Men hur som helst gjort är gjort. Vill man inte se det får man väl blunda och hålla för öronen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vem var det som sa att anime bara är blod och nakna flickor? Här har vi en som det är en massa sötta/gulliga händelser i också XD

 

Nä men skämt åsido det är en riktig bra serie även om den slutade lite tvärt, den kunde enligt min mening hållit på ett stort antal avsnitt till istället för att klämma in allt i de 3 sista så där.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hehe... jo, jag tycker den e mycket bra.

genomtänkt story och allt, men de e ett sånt där slut som man bara vill ha en föklaring på...

 

 

Spoil

 

 

 

Man e juh ganska säker på att de e Lucy/Nyuu som står bakom dörren men man vet juh faktiskt inte varför hon kommit tillbaka eller om de ens e hon

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Har just fått reda på att det ska släppas ett avsnitt till av Elfen lied :D

Den ska tydligen släppas på Dvd den 27 april i japan typ.. vet inte om det stämmer riktigt men det e värt att kolla upp

www.elfenlied.net men det skulle vara kul om avsnitt 14 var en lågn film eftersom en hel dvd skiva för ett avsnitt det kan ju inte bara var 20 minuter eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...