Hoppa till innehåll
Anime.se

World of Warcraft


ThoseN
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag tycker det är toppkul att äventyra med andra, men mest då bara andra som jag verkligen känner. Men samtidigt är det himla kul att äventyra själv också, framförallt sådana uppdrag som går ut på att åka till en ny plats och leta upp något. Känslan av att gå i outforskade områden och få sitt "Discovered: Sun Rock Retreat" är faktiskt ganska mäktigt. Uppdrag som lyder "ha ihjäl 60 grisar" är klart med givande om man är fler.

En sak jag fortfarande inte fattat är elitmonstrena i instanserna. De måste vara superdesignade för grupper på fem. Jag gav mig in med två vänner i Ragefire-klyftan igår, och var ungefär 5 nivåer högre än monstrena där, vilket innebar att vi alltså inte fick några erfarenhetspoäng för dem. Och OK att vi inte dog och att vi faktiskt klarade det, men de var ju klart svårare än många monster utanför instansen som var många nivåer högre, och som vi alltså lätt skulle fått erfarenhet för. Vad är själva idén bakom att säga att ett visst monster är nivå 14 när det egentligen är lika svårt som ett monster nivå 18, så att en som är nivå 20 inte får erf? Mycket märkligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 912
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Det här med att 3 st lvl 40 ska kunna ta en lvl 60 är ju inte bara en lvl fråga, det har ju väldigt mkt med spelarna att göra (och deras utrustning).

 

ex: för ett tag sedan när ja körde med min paladin (han va då lvl 41) sprang jag från gurubashi arena (eller hur det stavas:P) hade varit och försökt plocka kistan. hur som helst blev jag plötsligt rushad i ryggen, en lvl ?? warrior hade bestämt sig för att slå ihjäl en stackar grå lvl. menmen, ja vänd mig om lade på SoC börjar veva, 2 odödligheter senare och 1 healing potion va han dräpt. Sen vet jag att paladiner ofta anses overpowerd, menmen har plockat andra lvl ?? med honom, detta beror nog mäst på att dessa lvl ?? inte är särskillt skillade lr har skit utrustning(+ att jag då hade feting saker ;)).

 

Men jag tror nog att det skull vara möjligt för 3 st skillade lvl 40 att plocka 1 inte allt för skillad lvl 60 me lite sämre utrustning.

 

ex: det här ni säger med att lvl 40 rogues blir upptäckta nästan direkt av 1 lvl 60 stämmer, så länge dom är framför honom. Tänk er detta, 3 lvl 40 ambush/backstab rogues smyga sig upp bakom en spellcaster, säg att dom sitter i vent och timear sina ambush så att dom kmr samtidigt, då ryker livet på castern ner ganska bra, om han då inte är snabb på sina snabbknappar och antingen kmr ifrån dem me blink eller får bort dem med fear, om han inte hinner detta så e det nog på håret att han överlever om roguesen hinner lägger varsin 1 points eviscerate eller bakstab. han har nog knappt mer en 1 sec på sig att få få dem på avstånd.

 

men som sagt, det beror mkt på spelaren och utrustningen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad är själva idén bakom att säga att ett visst monster är nivå 14 när det egentligen är lika svårt som ett monster nivå 18, så att en som är nivå 20 inte får erf? Mycket märkligt.

 

Instanser ska göras på en viss lvl med en grupp. Det går inte att sola (Köra ensam) i dem just pga att detta ska vara lite svårare (dem går självklart att sola när man är högre lvl osv). Så elite mobs är designade för att slåss mot grupper och därför är det deras lvl vs gruppens medellvl kan man säga. Det går att sola ensama elitemobs runt samma lvl som en själv, detta lite beroende på vilken klass du spelar, men i instanser så står dem sällan ensamma.

 

ex: det här ni säger med att lvl 40 rogues blir upptäckta nästan direkt av 1 lvl 60 stämmer, så länge dom är framför honom. Tänk er detta, 3 lvl 40 ambush/backstab rogues smyga sig upp bakom en spellcaster, säg att dom sitter i vent och timear sina ambush så att dom kmr samtidigt, då ryker livet på castern ner ganska bra, om han då inte är snabb på sina snabbknappar och antingen kmr ifrån dem me blink eller får bort dem med fear, om han inte hinner detta så e det nog på håret att han överlever om roguesen hinner lägger varsin 1 points eviscerate eller bakstab. han har nog knappt mer en 1 sec på sig att få få dem på avstånd.

 

men som sagt, det beror mkt på spelaren och utrustningen.

 

Jag säger inte att det är omöjligt. Jag säger att det är svårt.

Grejjen är den, att om det ska funka för dessa rogues, så måste dem alla träffa sin ambush och få sina combopoints för att kunna göra slut på castern. Och när det skiljer 20 lvls, då är det långt ifrån 100% att man träffar sin ambush. Att sedan alla ska göra det... Det är inte troligt helt enkelt. Sedan måste dem komma fram också, skulle lvl60 vända sig om är dem stekta. Det är många faktorer som spelar in och eq är en, som jag skrev i ett inlägg ovan.

Sedan om en lvl60 caster INTE har i ryggen att blinka/feara eller vad som, när han blir stunnad/överaskad. Då är det helt klart ingen bra caster.

 

Warriors är jätte beroende av det vapnet dem använder, och resterande utrustning förståss, i vilket fall, så var han inte bra, eftersom han har en hel del spell interupts, och du har bara tillgång till din odödligthet en ggn var tionde minut. Så nästa ggn du försöker heala shieldbashar han dig, och börjrar sin upp cuttning.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jo jag menar det, om lvl 60 har bra eq och spelar bra så blir det mkt svårt. Det där med att missa ambush vet jag inte om det är möjligt i pvp, jag har då aldrig gjort det (tur då kanske) och jag har varit på lvl ??.

Men ja 20 lvlar är väldigt mkt, och det skulle helt klart vara väldigt svårt. Men inte omöjligt ;)

 

när jag mötte warriorn så healade jag mig aldrig utan odödlighet, först med BoP sedan med ds, heala i strid mot 1 närstridare är inte bra. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som sagt, inte omöjligt men svårt. Jag har dock träffat på så mycket dåliga lvl60 spelare så det är inte sant. Men när man spelar med bra killar så märks en enorm skillnad. Men lvl40-60 är ett stort hopp och även en sopa ska kunna ha lekstuga med en lvl40 (Fortfarande eq beroende).

 

Aja, för att sätta punkt. : Det är inte omöjligt, men det är svårt. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Två detaljer:

 

* Exakt vad innebär det att någon är "nivå ??". Är det folk som med flit har dolt vilken nivå det är på eller betyder det något annat?

 

* Jag misstänker att det inte är någon teknisk skillnad alls mellan normalservrar och rollspelsservrar. Någon som kan bekräfta?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Två detaljer:

 

* Exakt vad innebär det att någon är "nivå ??". Är det folk som med flit har dolt vilken nivå det är på eller betyder det något annat?

 

* Jag misstänker att det inte är någon teknisk skillnad alls mellan normalservrar och rollspelsservrar. Någon som kan bekräfta?

 

Nivå "??" innebär en lvl som du inte kan se.

 

Fråga två, jag kan inte bekräfta det, men jag ser ingen anledning till att det skulle vara det?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Aha, det förklarar den saken. Så är det alltså bara ickespelarfigurer som jag kan se nivån på även om den är 60.

 

nja, du kan bara se lvlen på spelare & npc som är 10 lvlar högre om dom inte är hostile (fiende), man kan t ex. om man är alliance se lvlen på en lvl 60 när man är lvl 1 om han också spelar alliance, så länge man inte e hostile (ex. i gurubashi arena) :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Aha... då har jag en annan detalj att fråga om. En temporär kontakt jag hade (vi bildade grupp för att vi var ute på samma uppdrag) upplevde det lustiga att han innan han visste ordet av var PvP-flaggad och blev ihjälslagen. Nu kan det hända att det var något annat som hände, men det enda jag såg var att han /slap på ett annan spelare som var i närheten och säkerligen var PvP-flaggad.

 

Nu undrar jag, finns det sådana kommandon som uppfattas som aggressiva och som alltså kan slå på PvP-flaggan om man gör dem mot en annan PvP-flaggad person, eller ska jag tro att min temporära kamrat storljög och att han faktiskt slog på spelaren ifråga?

 

Det vore faktiskt ballt om det var så på rollspelsservrarna, att /slap, /spit, /jest eller liknande kunde slå på PvP-flaggan!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej, man kan inte bli flaggad av att göra oförskämda saker på en alliance/horde. detta vet jag eftersom att jag alltid gör /rasp till de flesta alliancer jag stöter på.

 

Däremot kan man bli flaggad om man:

*slår på han, hela partyt blir flaggat.

*någon annan utanför partyt slåss mot nån, och nån i partyt helar han, så blir det flaggning.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

eller ska jag tro att min temporära kamrat storljög och att han faktiskt slog på spelaren ifråga?

Han ljög nog inte, han kanske inte uppfatta att han själv råka slå på sin fiende samtidigt som han "/spit" eller dyl.

 

Och ja, det vore coolt om man kunde bli flaggad när man utför dessa på en RP server. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Och ja, det vore coolt om man kunde bli flaggad när man utför dessa på en RP server. :)

Ja, någon skillnad på normalservrarna och rollspelsservrarna skall det väl vara? Och då borde rollspelad aggressivitet, som att spotta eller håna folk, anses lika aggressivt som att slåss.

 

För även om jag tycker det är trevligt att slippa kunna bli anfallen av vem som helst bara för att man går på neutral mark, så känns det ju lite halvkasst att det kan stå dvärgar i Bloodhoof och håna folk hit och dit. Det är ju i och för sig sådana som man kanske slipper på en rollspelsserver, men det finns ju alltid idioter som bara vill sabba stämningen...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo absolut. Jag tror dock att det är för mkt jobb i programeringen att göra en sådan liten ändring. Det är helt enkelt inte värt tiden man måste lägga ner.

Jag är säker på att Blizz har planer för RP servrarna.

Ta och kolla in det officiella forumena, både EU och US. Där finner du massa trevlig info om allt möjligt. : )

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad jag vet så ska det inte vara någon teknisk skillnad mellan vanliga och rollspelsservers...

 

Hur som hellst så blir man pvpflaggad om någon i partyt gör något som pvpflaggar den. Dom grejerna inkluderar bland annat.

 

Attackerar en pvpflaggad npc från andra sidan.

Helar/buffar/bandagerar en npc på ens egna sida som är pvpflaggad.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ta och kolla in det officiella forumena, både EU och US. Där finner du massa trevlig info om allt möjligt. : )

Orka! När jag kan få all väsentlig information här. :P

 

Jag finner det tillfredställande att kika runt där. Visst det finns mkt idioter där, men när man hittar ngt är det väldigt trevligt att läsa om. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag finner det tillfredställande att kika runt där. Visst det finns mkt idioter där, men när man hittar ngt är det väldigt trevligt att läsa om. :)

Jo, men som sagt finns det begränsning för hur mycket man orkar göra. Jag kollar redan drygt tre fora på internet, och mer tid än så vill jag inte ödsla på att hålla på med sånt. Det tar redan för mycket av min tid, säkert minste en halvtimme om dagen. En halvtimme jag hade kunnat spela Wolrd of Warcraft på... :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har upplevt ett litet märkligt problem som kanske inte är ett problem men ändock en sak som gör spelet lite trist, och som jag tänkte att någon kanske kunde hjälpa till med.

 

Själv spelar jag en druid, som då förståeligt är någon form av blandning mellan krigare och präst (kan slåss halvdant och hela/buffa halvdant). Hon jag spelar med har valt att spela krigare och vi är ofta ute och äventyrar tillsammans. Nu ligger vi bägge på lite drygt nivå 20. Det konstiga nu är att min druid, i vanlig strid mot monster, nästan gör mer skada än krigaren. Hon har en klubba som ger 17 skada/sekund och jag har en stav som väl ger c:a 13. Inte särskilt högt, men det är inte det som är saken. När vi stod och dunkade på ett nivå 26-monster så gjorde vi i stort sett samma skada. Vi har båda melee attack 109. Min stav är saker jag bara fått på uppdrag, inget speciellt, hennes klubba var ganska dyr.

 

Är inte det lite konstigt? Jag menar, krigaren kan ju inget annat än dunka; hon har ju inga trollformler eller övrigt, kan ju inte hela sig som jag gör, eller förvandla mig till katt och smyga runt. Och så kan hon inte dunka bättre än en halvmagiker. Det ska ju inte vara sämre att vara krigare! Är det någon som kan komma med någon förklaring? Är det vapenvalet som är fel? Är det något annat? Okej att hon kan ha en rustning som är på nästan 3 gånger så mycket som jag kan, men det kan väl ändå inte vara den enda fördelen med en krigare? De ska ju kunna dunka!

 

Någon som vet?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det kan vara så att hennes vapen är One-handed, och ditt är two handed. Sedan så är DPSen inte allt, utan räckviden på skadan har betydelse. tex 17-32 eller 20-27, så kan 17-32 vapnet göra mer skada till och från.

 

I vilket fall så är vapen valet det som gör skillnaden och på senare lvls så kommer din krigar vännina få tillgång till vapen som kan jävlas mera.

Men som tank kommer hon aldrig göra sakada riktigt (Sword/shield), men när hon drar fram sitt two handade gigant svärd och har lust att slakta små casters på lvl60 så kommer du få se på andra grejjer.

En krigare med Arcanite Reaper äter casters på 1-2 slag, vilket jag som caster anser väldigt frustrerande. När dem crittar för 3800 dmg så lackar man... Din druid kan däremot vara i stort sett nästan lika bra som tank beroende på EQ (Single target).

 

Iaf, jag orkar inte skriva mer, men jag hoppas att du fick ut lite av vad jag sa :S

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...

Sånt kommer Gafvert. Du får hoppas att du dyker på sjyssta snubbar på servern bara.

 

Måste tillägga att jag och min guild "Exiles" på emerald Dreams har spöat allt i MC nu förutom Ragnaros. Vi får se hur lång tid det tar innan han faller, men inom ett par veckor ska han vara nere hoppas vi.

 

Peace

 

ElgeN

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...