Hoppa till innehåll
Anime.se

World of Warcraft


ThoseN
 Share

Rekommenderade inlägg

Hur kan ni ha fått det nu? leveransen kommer väl på fredag?

 

Jag hade bokat på webhallen.se och fick mail i tisdags. Dom sa att dom inte fick ge ut dom "egentligen" men... jag fick det iaf.

 

 

Jag e Tauren shaman ^^ och spelar på ravencrest med min troll-polare

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 912
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Behöver mycket hjälp!

 

Jag har skaffat mitt konto och ska ladda ner uppdateringen (1.3.0).

 

Allt går bra tills jag ska installera den. Då får jag meddelandet:

Blizzard BNUpdate v2.101 compiled on Mar 12 2005

Log created at 5:33 pm on 04/15/2005

 

This patch upgrades World of Warcraft from version 1.1.2.4125 to version 1.3.0.4284.

 

ERROR: unable to apply patch to file 'WorldMapsAzerothAzeroth_34_45.adt'

 

RESULT: Patch failed

 

Kan någon hjälpa mig med det här?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hm. Installerar du med cd-skivor eller med tidiga installations-filer?

Det går att tanka ner det på vissa ftp-siter, installationens-filerna som man använde till betan. Det är samma sak som du installerar från skivan.

Installationen med originalskivorna går fint. Det är när jag ska uppdatera till 1.3.0 som jag får felet. Har kollat lite på Blizzards Support, men det har inte fungerat. Antar att jag får kolla där lite till...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

...Jag är bara lvl 23, spelar på Burning blade. (Horde)

Jag började köra på en Rp server För några dagar sen, jag är snart lvl 10, inte så mycket på 2 dagar :D men det blir mycket snackande.Det är något som man borde pröva om man gillar Rollspel. (Argent Dawn)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Installationen med originalskivorna går fint. Det är när jag ska uppdatera till 1.3.0 som jag får felet. Har kollat lite på Blizzards Support, men det har inte fungerat. Antar att jag får kolla där lite till...

Jag antar att du tankar ner patchen med downloadern du fick med och inte tankar ner den på nåt annat sätt? Så att du inte tankar den som uppdaterar från typ 1.2.x till 1.3.0.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag spelar en dvärg krigare lvl 28 och Spelar på Aszune.

 

En grej jag undrar över, varför är det så många som spelar som alver, personligen tycker jag att de är bara almänt jobbiga, öronen är enorma och deras ögon lyser, liksom WTF är så intressant med dem. :surprised:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

är det bara jag som stör mig på WoW?

inte för att flamea eller nått men jag blev ganska besviken på WoW.

de hade snackats så jäkla mycke om det och om hur snyggt och hur bra de va och så blev de inte bättre...

tycker att med en sån enrom satsning och budget tycker jag att dom t.ex kunde haft lite fler raser att välja på eller iallafall olika sorter av raserna som redan finns (det finns t.ex hur många alv raser som hellst och även troll finns i många typer)

det som stör mig mest är en liten skitsak egentligen, men de så kallade troll man kan vara i WoW är inga troll... snarare förvuxna imper eller nått.

ett troll är stort och starkt men klumpigt och trögt medans dessa taniga vätte liknade trollwannabes i människoformat inte på något sätt påminner om ett troll och shaman troll? troll med intelligens? ain't gonna happen

(fri pvp/fri pvp med range är också en sak som fattas, när man inte kan bli påhoppad har man inget att vara rädd för och hur spännande är det?)

jag har lirat in grafiskt men system mässigt upplagt mycket bättre lir än WoW som dessutom är eller iallafall var gratis... vilket är synd eftersom WoW hade så mycket större förutsättningar :S

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

är det bara jag som stör mig på WoW?

inte för att flamea eller nått men jag blev ganska besviken på WoW.

de hade snackats så jäkla mycke om det och om hur snyggt och hur bra de va och så blev de inte bättre...

tycker att med en sån enrom satsning och budget tycker jag att dom t.ex kunde haft lite fler raser att välja på eller iallafall olika sorter av raserna som redan finns (det finns t.ex hur många alv raser som hellst och även troll finns i många typer)

det som stör mig mest är en liten skitsak egentligen, men de så kallade troll man kan vara i WoW är inga troll... snarare förvuxna imper eller nått.

ett troll är stort och starkt men klumpigt och trögt medans dessa taniga vätte liknade trollwannabes i människoformat inte på något sätt påminner om ett troll och shaman troll? troll med intelligens? ain't gonna happen

(fri pvp/fri pvp med range är också en sak som fattas, när man inte kan bli påhoppad har man inget att vara rädd för och hur spännande är det?)

jag har lirat in grafiskt men system mässigt upplagt mycket bättre lir än WoW som dessutom är eller iallafall var gratis... vilket är synd eftersom WoW hade så mycket större förutsättningar :S

 

 

blev inte bättre...?

de blev mycke bättre än mina förhoppningar kan man lugnt säga och jag vet att många håller med mej... dina klagomål når inte långt, och är ganska meningslösa...

vem har sagt hur ett troll ser ut?? detta är ett spel, och i en spelvärld kan vad som helst se ut hur som helst, finns inga regler inom fantasin, det är just därför det kallas för just -fantasi-

 

 

hade ja inte vart trött hade ja motargumenterat varje liten sak du påpekat är "fel" i spelet men nu e de dags för mej att sova...

 

 

/sleep

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag spelar en dvärg krigare lvl 28 och Spelar på Aszune.

 

En grej jag undrar över, varför är det så många som spelar som alver, personligen tycker jag att de är bara almänt jobbiga, öronen är enorma och deras ögon lyser, liksom WTF är så intressant med dem. :surprised:

 

heh, just öronen och ögonen är ju det tuffa me alverna, plus att dom är så mycket snyggare än dom andra fjantiga raserna i alliance...

ja menar människor tänker ja inte påpeka, dom lever man med varje dag IRL ändå så dom vill man gärna slippa i ett spel ^_~

Personligen tycker ja bara dvärgar e allmänt jobbiga, dom e små o fula o tråkiga...

gnomer tänker ja inte gå in på, men lite söta e dom ju ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

står det i någon lagbok hur ett troll ska se ut? så vitt jag vet så är det bara ett påhittat "djur" som vissa ser som biffiga fula typer medans andra kanske ser dom som taniga människor som är gröna.

 

jo de finns faktiskt regler på hur fantasy figurer ser ut (Fantasy uppslags lexikon finns i de flästa fantasy bokhandlar och till och med på vissa bibliotek), sen finns det dock inga laga som säger att man inte får lov att kalla en egen skapelse for troll.

men ska man följa regelboken (vilket man i min mening borde göra i detta fallet då detta är ett såpass stort och omfattande fantasyspel) bör de minsta trollet vara iallafall 3 meter långt... om jag hade gjort ett spel och kallat 50 cm höga, brandgula varelser med 3 ögon och hår under fötterna för alver hade alla tyckt att jag var helt knäpp... varför? jo för att det finns regler för sådant (Inga lagar men regler)

 

@ebba

jag tror helt enkelt att du inte HAR några argument mot det

jag påpekar brister jag ser i spelet och frågade enkelt om de bara var jag som störde mig på detta. att ta åt sig personligt av detta är bara barnsligt.

(och du låter ganska stött:P )

dessutom menar du genom att "motargumentera allt" att de raser som finns räcker för "världens största mmorpg", att man bara ska kunna bli attackerad av andra spelare om man själv vill samt att monster utan intelligens ska kuna använda magi?

dessutom har du fel när du säger "Det är därför det heter fantasi", WoW är inget fantasi spel utan ett Fantasy spel, fantasi är något varje människa besitter och ger oss tillåtelse att föreställa oss saker medans fantasy är en genre i detta fallet (precis som pussel spel, action spel eller äventyrspel ) genren ges för att namnsätta innehållet så man vet VAD spelet innehåller INTE HUR dom ser ut och inte för att tala om för alla att vi fantiserade fritt när vi gjorde spelet

hur som hellst, Kul för dig att de uppfylde dina förväntingar men de landade långt under mina, att du tycker jag har fel ändrar inte min uppfattning särskillt mycke

(påstod aldrig att WoW var ett dåligt spel, bara att det kunde blivit mycke bättre och att jag blev besviken på det, läs nogrannare i forsättningen)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kör en Lev 34 Orc Warrior på Aggramar normal serven! Ända jag blir irriterad på är fördelningen mellan goda och onda sidan. På varje server är den goda sidan betydligt mera i antal. på Aggramar servern ligger det på 69/31%. Det är inte direkt kul när det är 3 mot 1 hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

står det i någon lagbok hur ett troll ska se ut? så vitt jag vet så är det bara ett påhittat "djur" som vissa ser som biffiga fula typer medans andra kanske ser dom som taniga människor som är gröna.

 

jo de finns faktiskt regler på hur fantasy figurer ser ut (Fantasy uppslags lexikon finns i de flästa fantasy bokhandlar och till och med på vissa bibliotek), sen finns det dock inga laga som säger att man inte får lov att kalla en egen skapelse for troll.

men ska man följa regelboken (vilket man i min mening borde göra i detta fallet då detta är ett såpass stort och omfattande fantasyspel) bör de minsta trollet vara iallafall 3 meter långt... om jag hade gjort ett spel och kallat 50 cm höga, brandgula varelser med 3 ögon och hår under fötterna för alver hade alla tyckt att jag var helt knäpp... varför? jo för att det finns regler för sådant (Inga lagar men regler)

 

ja det kanske dom skulle tyckta, men det är fortfarande så DU hade sett ett troll. Det finns inga regler heller, bara olika visioner av fantasin.

 

Det finns väl olika troll också? det här kanske är ett "nytt" troll som dom skapat, vem vet.

 

jag stör mig faktiskt också på endel småsaker, till exempel.

1. När jag simmar med shapeshift form på så kan jag inte se över vattenytan förren jag tar bort shapeshift.

2. När man är spöke kan man gå på vatten, men man kan fortfarande inte springa upp över bergen utan att "fastna" på vissa ställen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...