Hoppa till innehåll
Anime.se

World of Warcraft


ThoseN
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 912
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Jag skulle nog göra tvärtom om jag ska vara ärlig. World of Warcraft har i och med Wrath of the Lich King slängt in en helt annan lore än tidigare vilket gör att den blir otroligt mycket mer attraktiv för personer som spelat Warcraft serien sen release.

 

Det finns en ganska bra kortfilms trilogi på www.gametrailers.com som beskriver skapandet från första Warcraft till där spelet är idag. Det är otroligt kul att kolla på och skulle rekomendera de för dom personerna som gillar de.

 

Allt jag säger är att Warhammer kommer ALDRIG kunna mäta sig med World of Warcraft. Grafiken på spelen är inte allt för dom som gillar att spela :)

 

är det Lore du syftar på så kan ju warcraft slänga sig i väggen jämfört med warhammer ;)

Du vet väl att hela warcraft (& starcraft) är inspirerat av GWs spel?

De ansökte tillochmed om licens för warhammer 40K när de skulle göra starcraft, men fick nej.

 

tyvärr är dock warhammer-online en skamfläck för GW enligt min mening.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, men om man är en Warcraft fantast så har man inte fått så mycket av de i både orginal World of Warcraft samt första expansionen dvs The Burning Crusade. Dock har dom lyckats så mycket bättre i Wrath of the Lich king.

 

Hörde talas om lite statistik om hur det såg ut mellan fördelningen på nya fantasy mmorpgn. Tydligen så alla som böt till både Age of Conan och Warhammer så va de 50% av spelarna som böt som kom tillbaka till WoW åter igen. De e sjukt ändå att de kan ha ett sånt övertag.

 

Ibland önskar man att spelen va som när man själv va liten och lirade Mega Man på Nintendo 8 bitars :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

är det Lore du syftar på så kan ju warcraft slänga sig i väggen jämfört med warhammer ;)

Du vet väl att hela warcraft (& starcraft) är inspirerat av GWs spel?

De ansökte tillochmed om licens för warhammer 40K när de skulle göra starcraft, men fick nej.

 

tyvärr är dock warhammer-online en skamfläck för GW enligt min mening.

Vilken historia är inte inspirerad av en annan? Jag ser en hel del Sagan om Ringen i Warcraft-loren just nu. Vi har vår Lich King (Häxkungen - Witch King någon?). Och sen har vi två stora torn i den nya kontinenten, varav det finns en passage mellan dessa två som är separerad av en stor grind som styrs av onda makter.

 

Nej, att skylla på att Warhammer-loren har inspirerat Warcraft-loren i syftet att porträtera Warcraft-loren som en "billigare" variant än Warhammer är inte riktigt befogat.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

är det Lore du syftar på så kan ju warcraft slänga sig i väggen jämfört med warhammer ;)

Du vet väl att hela warcraft (& starcraft) är inspirerat av GWs spel?

De ansökte tillochmed om licens för warhammer 40K när de skulle göra starcraft, men fick nej.

 

tyvärr är dock warhammer-online en skamfläck för GW enligt min mening.

Vilken historia är inte inspirerad av en annan? Jag ser en hel del Sagan om Ringen i Warcraft-loren just nu. Vi har vår Lich King (Häxkungen - Witch King någon?). Och sen har vi två stora torn i den nya kontinenten, varav det finns en passage mellan dessa två som är separerad av en stor grind som styrs av onda makter.

 

Nej, att skylla på att Warhammer-loren har inspirerat Warcraft-loren i syftet att porträtera Warcraft-loren som en "billigare" variant än Warhammer är inte riktigt befogat.

 

jag förstår inte riktigt ditt argument. Det är ingen hemlighet att blizzard tog mycket av sin inspirtion därifrån. Framförallt designen, som sen givetvis har vidareutvecklats åt lite olika håll sedan den tiden, men fortfarande ganska snarlik. Det är inget försök att få warcraft att verka billigare. vad jag däremot ville poängtera var att warhammer världen har en alldeles enorm, snudd på oöverträffad lore att jämföra med. (www.blacklibrary.com)

 

En Lich är inte riktigt samma sak som en witch ;)

Vill du dra parraleller till sagan om ringen så får du komma med något ordentligare. Därmed inte sagt att jag inte håller med dig om att de hämtat inspiration från tolkien. Det har väl ca 90% av all fantasy relaterad kultur i dagsläget så inget märkvärdigt med det.

 

Komisk sidenote: Enligt vissa amerikaner var ju sagan om de två tornen inspirerad av 11e september :blush:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En Lich är inte riktigt samma sak som en witch ;)

Vill du dra parraleller till sagan om ringen så får du komma med något ordentligare. Därmed inte sagt att jag inte håller med dig om att de hämtat inspiration från tolkien. Det har väl ca 90% av all fantasy relaterad kultur i dagsläget så inget märkvärdigt med det.

Ta en titt på dessa bilder:

 

hat.jpg

 

lichwitch.jpg

 

WQzQwMXzw.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Känns som att Tolkien is teh inventor!!111 av fantasy så att folk apar efter honom är lika oundvikligt som att vilket fighterspel som helst idag kommer ses som en klon av Street Fighter II.

 

Får både bra och dåliga vibbar av att se WoW-grejer igen. Saken är den att de bra vibbarna kommer ifrån mina tidiga minnen av spelet, de dåliga vibbarna kommer från mina sena minnen av spelet, så det gäller att komma ihåg vilka vibbar som är som mest färska…

 

Men mjo, WoW är ett sjujädrans bra spel. Det är just det. Lite FÖR bra. Det blir för mycket tid. Jag vet att jag mår bättre om jag istället tillbringar tiden med att 1) spela skjutspel 2) se på animé och 3) göra nytta.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Känns som att Tolkien is teh inventor!!111 av fantasy(...)

 

Ja det är ju det han anses vara nu för tiden. och även litegrann det som gör honom till fantasyns förbannelse.

 

Fantasy genren är ju bra mycket äldre än honom. Bara det att hans koncept slog igenom så hårt att nästan alla andra hakade på samma stuk.

Det har ju gett upphov till mycket bra grejer, men leder även till att fantasy genren har stagnerat en aning. Mycket av det som ges ut är bara upprepningar av saker man redan läst/sett/whatever 10 gånger tidigare.

Medan de som har annorlunda eller nyskapande idéer har svårare att publiceras, då fantasyn numera på många förlag blivit nedgraderat till ungdomslitteratur och därför måste passa i den typiska tolkienifierade mallen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 years later...

 

Det är vare sig den första eller sista animereferensen i WoW, men det är tveklöst den manligaste referensen hittills. :´)

 

Förresten, någon som vet vart Cataclysm-tråden tog vägen? Jag har letat efter den men inte lyckats hitta den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...