Hoppa till innehåll
Anime.se

World of Warcraft


ThoseN
 Share

Rekommenderade inlägg

för att göra cheap shot måste man vara i stealth, alltså en bra början av en strid att stunna dom och få combo points, den håller x sekunder beror på om du uppgraderar i talents eller inte. Cooldownen på denna är ju ingen alls.

Är det mer lönande att göra en cheap shot eller en ambush?

 

kidney shot stunnar också men den används utan stealth och den håller längre beroende av hur många combo points du har. Sen används den som finishing move. Cooldownen på denna är 20 sec.

Läskigt. Om jag förstått det rätt så är inte denna bedövning en sån som försvinner om man fortsätter slåss? Vad man gör är alltså att bli osynlig, cheap shot, sinister strike etc, och så fort han vaknar från cheap shot så smäller man av en kidney shot och börjar om.

 

Snacka om att kanaljen är övermäktig isåfall.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 912
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Är det mer lönande att göra en cheap shot eller en ambush?

 

Ja du svår fråga. Eftersom man bara kan använda en av dom i början av en strid. Cheap shot är bra för rouges som använder svärd ambush är bra att börja me när man kör me daggers.

För en rouge med svärd kan inte använda ambush så dom använder cheap shot istället. Rouges med svärd brukar då köra

 

 

Läskigt. Om jag förstått det rätt så är inte denna bedövning en sån som försvinner om man fortsätter slåss? Vad man gör är alltså att bli osynlig, cheap shot, sinister strike etc, och så fort han vaknar från cheap shot så smäller man av en kidney shot och börjar om.

 

Snacka om att kanaljen är övermäktig isåfall.

 

jo visst. Dom är inte svårare att ta än nån annan de beror ju på vem som spelar de och deras items. Men visst innan var det typ omöljigt att ta dom om dom spelade rätt men ja tror att dom ändrade de i nån patch nyligen. Fast ja förlorar ibland mot rouges som har hela nightslayer och nåra fetta vapen tar skada som fan :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

På tal om rogues, så måste jag bara tipsa om den här filmen om ingen har gjort det redan...

 

http://www.warcraftmovies.com/movieview.php?id=6140

 

En kort notering om filmen: Killen som gjort filmen är bättre en medelmåttet av rogues som finns där ute - han är en skicklig PvP:are. Det han vill bevisa är att rogues kan vara äckligt bra, oavsett hur skicklig eller väl utrustad man är. Se själva och kom gärna med kommentarer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

har sätt den filmen innan, väldigt kul ;)

 

Grejen är ju de att den rougen körde på stunlock alltså hålla dom stunnade så mycket som möjligt. Sen använde han ju självklart också eviscerate(finish move) som tar lika mycket skada oberoende av vilka utrustning du har så han kan ta dom med en skiten grå dagger och ingen utrustning.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 months later...
  • 2 weeks later...

Nu vet jag inte om jag borde skapa en ny tråd för det ändamål jag skriver detta inlägg eller inte, men för att vara på säkra sidan fortsätter jag på denna tråd.

 

Jag funderar på att sätta igång med World of Warcraft, men det känns lite riskabelt på min ekonomi. Månadsaviften ska tydligen ligga runt 120 spänn i månaden. Jag kan leva med det en kortare period, fast det vore lugnande om man kunde försäkra sig att man kan ta det lugnt en period utan att behöva betala någon avgift och fortsätta spela sedan när ekonomin börjar rulla igen, samt att det inte är allt för komplicerat att avbryta den automatiska banköverförningen. Jag har nämligen aldrig spelat ett MMORPG på månadsavgift förut.

 

Sedan vore det trevligt om folk kunde locka med goda anledningar till att sätta igång med spelet. Jag känner en bunt kompisar som lirar det så det är lätt att fort komma igång med partyn och sådant. Är det nog anledning kan man sedan undra, eller krävs att man är hardcore RPG-spelare för att tycka om det? Jag har ju varit mest förtjust i FPS under min senaste tid som datorspelare. Jag är dock inte helt RPG-oerfaren, jag har spelat en bra bunt med Final Fantasy-spel, och andra Squaresoft-RPGn. Jag är riktigt förtjust i att lira Sacred när jag är på LAN eller liknande spel som Never Winter Nights.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu vet jag inte om jag borde skapa en ny tråd för det ändamål jag skriver detta inlägg eller inte, men för att vara på säkra sidan fortsätter jag på denna tråd.

 

Jag funderar på att sätta igång med World of Warcraft, men det känns lite riskabelt på min ekonomi. Månadsaviften ska tydligen ligga runt 120 spänn i månaden. Jag kan leva med det en kortare period, fast det vore lugnande om man kunde försäkra sig att man kan ta det lugnt en period utan att behöva betala någon avgift och fortsätta spela sedan när ekonomin börjar rulla igen, samt att det inte är allt för komplicerat att avbryta den automatiska banköverförningen. Jag har nämligen aldrig spelat ett MMORPG på månadsavgift förut.

 

använder själv gamecard så vet inte hur det fungerar riktigt med betalning med visa o sånt, me så vitt jag förstått kan du alltid avbryta ditt spelande ...tror att ditt konto ligger vilande i 6 månader innan det deletas, om du inte betalat inom den tiden...

 

Sedan vore det trevligt om folk kunde locka med goda anledningar till att sätta igång med spelet. Jag känner en bunt kompisar som lirar det så det är lätt att fort komma igång med partyn och sådant. Är det nog anledning kan man sedan undra, eller krävs att man är hardcore RPG-spelare för att tycka om det? Jag har ju varit mest förtjust i FPS under min senaste tid som datorspelare. Jag är dock inte helt RPG-oerfaren, jag har spelat en bra bunt med Final Fantasy-spel, och andra Squaresoft-RPGn. Jag är riktigt förtjust i att lira Sacred när jag är på LAN eller liknande spel som Never Winter Nights.

 

 

Hade själv ingen erfarenhet som helst av MMORPG-spel, dock spelat alla warcraft spel innan och en rad rpg spel, men WoW blev en helt ny erfarenhet för mej och har inte lyckats släppa det ännu ^^;

Finns mycket att göra, man lär känna folk från så många olika ställen och får bra vänner, det finns mycket att utforska i spelet, både inom PvP och PvE...

 

ser ingen anlending till att inte börja det, om du inte har lätt för dej att bli beroende av bra spel :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej, skönt att höra att det finns folk som kört det som inte är hardcore-RPG-spelare. Jo har själv också spelat samtliga WarCraft-spel, med undantag från Frozen Throne då.

 

Ska mest troligt införskaffa det så fort jag får studiebidrag (troligtvis har jag det nästa vecka), hör gärna av er på PM, ICQ, alt. MSN om ni har lust att lira någon gång. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Synd att man gjorde en gubbe på laggreaver a.k.a. Stormreaver.

 

du menar World of Lagcraft rent allmänt :>

 

tydligen skall detg öras en större maintenance ikväll i hopp om att fixa lagget, men det ha rman ju hört Blizz säga förut...

 

 

sant. hoppas det blir bättre med patchen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Nix, efter lite experimenterande är det bara rollspelsservrar som gäller för min del. Jag gjorde ett ganska tappert försök på en sån där RP-PvP server (Venture Co.) och nog för att det var himla spännande när man skulle springa igenom hela Hillsbrad för att komma till Skuggtandsdjupen, men efter en del tid så konstaterade jag att nackdelarna var fler än fördelarna. Jag är 100% ointresserad av att dunka ner andra spelare utan vidare, och spänningen att kunna bli nerdunkad kan jag få ändå genom att skriva /pvp.

 

Antalet gånger jag spelar på RP-server och önskat att det var en RP-PvP-server är mycket, mycket färre än antalet gånger på Venture Co. jag önskade bli lämnad ifred.

 

PvP-servrar är säkert skitkul om man är sån, men de drar åt sig för många rötägg i mina ögon. Jag blir bara så förbannad på alla lama fjortisar som inte kan få upp den på annat vis än att ganka försvarslösa spelare.

 

Så nej, det blev att lägga ner på Venture Co. och fortsätta på Moonglade, där iofs epix-hetsen har förstört ganska mycket av den goda stämningen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Enda anledningen att jag spelade på en Pvp server var att det fanns många där som jag kände, annars skulle jag ha spelat på en pve eller rp. Iof så var det inte så farligt att spela på en pvp server endå, när man kom upp till lvl 60 så hände det inte allt för ofta att man vart dödad av någon från den andra sidan. Men dock så kan jag tillägga att resan till lvl 60 inte var allt för kul hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag började också på en PvP server när jag skaffade spelet, Just för att det var många man kände. Men efter en vecka blev jag trött på alla idioter som sa

"you n00b" "you are gay" "Im 1337" Bläää!

 

Jag märkte inte att det fanns RP servrar förens när jag skulle byta,

gissa vad lycklig jag blev då. ;)

 

Men, men, då skulle jag vilja fråga jag vilka RP servrar ni kör på?.

Som sagt kör jag själv på Defias brotherhood men också Venture co

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag hade just argumenterat mot PvP-servrar, och i samband med det nämnt Venture Co., så jag inkluderade RP-PvPservrar i mitt argumenterande, även om jag håller med om att de bör vara klart bättre än vanliga PvP-servrar.

 

Jag har inget behov av att dunka andra, så jag spelar på RP-PvEservern Moonglade. Vill jag få spänning skriver jag /pvp.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så Moonglade är en sån en. Då blir det nog den jag kommer välja när jag börjar om från noll igen. Jag brukar knappt puckla på folk från andra sidan, det är faktiskt roligare att försöka kommunicera med dem tycker jag och dessutom hatar jag när de absolut inte vill lämna mig ensam utan bara måste slå ner mig för få ut sina dagliga kickar ... så nu frågar jag mig varför alla jag känner som spelar valde ännu en rp-pvPserver att starta sina nya karaktärer på ... vad drygt. :sleep:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...