Hoppa till innehåll
Anime.se

Ge mig tips om manga att läsa!


zimeon
 Share

Rekommenderade inlägg

Naruto tipsar jag om en väldigt bra Manga och Anime serie

 

..........

 

Naruto är inte så bra. Det finns mycket bättre manga och anime serier.

Naruto har sina stunder och jag kommer alltid tänkt på Naruto när jag äter Nuddlar. Men på sistonde så känns den lång tråkigt, dem har dragit ut det för mycket.

 

OnT: Akarui Sekai Keikaku, en väldigt ny manga serie. Handlar om 9 person, 5 killar och 4 tjejer som måste bli ihop..... annar dör dem. Bara 2 kapitel än så länge.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Har börjat fått lite torka på min bokhylla. Har redan läst ut allt och känner att det är dags för en bokrunda i stan (Göteborg). Den sorten av manga jag brukar föredra är Sukitte och Maid Sama! Kanae Hazuki stil av manga är min favorit. Förslag av manga skulle uppskattas stark!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har börjat fått lite torka på min bokhylla. Har redan läst ut allt och känner att det är dags för en bokrunda i stan (Göteborg). Den sorten av manga jag brukar föredra är Sukitte och Maid Sama! Kanae Hazuki stil av manga är min favorit. Förslag av manga skulle uppskattas stark!

Åt Sukitte-hållet (allvarlig shōjo): We Were There och Nana.

Åt Maid-sama-hållet (mer lättsam shōjo): Kimi ni Todoke och Lovely Complex.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 7 months later...

Jag vill ha ännu ett mästerverk som Fruits Basket <-- Bästa serie som någonsin gjorts. Planerar att läsa Bokura ga Ita, men vad finns det mer?

Vill ha en djup, romantisk shoujo med mycket drama och tragedi men ändå ett bra slut. Ju mer tid som passerar i den, desto bättre. Älskar att se karaktärerna växa.

Kan ni fixa det, tror ni? c;

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

det här inlägget blev längre än väntat men nu har ni någonting att läsa i alla fall :D
monster

berserk

JOJO'S BIZARRE ADVENTURE PART 1: PHANTOM BLOOD

One piece

hunter x hunter

shingeki no kyojin

coppelion ( finns att läsa lagligt på crunchyroll)

Magi: Labyrinth of magic

one punch man

flowers of evil

D gray man

Hajime no ippo

oyasumi punpun

silver spoon

 

 
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

skulle vilja tipsa om saiunkoku monogatari även känd som The Story of Saiunkoku. 

 

saiunkoku-monogatari-4100395.jpg

 

Det är en manga med med historiskt tema där vi följer en  kvinna vid namn shuurei vars dröm är att få bli den första kvinnliga regeringstjänstemannen i det kejserliga hovet. Hon är av adlig börd men lever i fattigdom dessutom så är inte kvinnor tillåtna att arbeta som regeringstjänstemannen.

En dag blir hon kallad till palatset men inte för arbeta som regeringstjänsteman utan som konkubin.

 

 

jag rekommenderar även The Third: The Girl With the Blue Eye

5053.jpg

mangan utspelar sig i en tid då världen är ödelagd vi får följa med en ung tjej vid namn honoka och hennes talande pansarvagnen Bogie på deras äventyr. 

 

(the third och saiunkoku monogatari  finns som anime )

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skulle vilja rekommendera några av min favoritförfattares (Natsuki Takaya) serier; Fruits Basket, Hoshi wa Utau och Liselotte to Majo no Mori. Fruits Basket har nog de flesta hört talas om, men har lika många läst den?

Skit i animen, den är ingenting jämfört med mangan. Ett sant mästerverk som kommer följa mig för resten av livet.

Den andra, Hoshi wa Utau har jag läst 60 av 65 kapitel av, eftersom att ingen har scannat in de fem sista, och jag hittar inte böckerna. Men, även den här är absolut en av mina favoritmangor!

Liselotte to Majo no Mori är gående, och den har jag inte läst så väldigt mycket av (har inte kommit ut så många kapitel heller, om jag har rätt), men den har en spännande handling och jag är väldigt nyfiken på karaktärerna.

 

Alla dessa serier är shoujos med söta, snälla flickor i huvudrollen. Mycket kärlek (men låt er inte luras, för andra sidan av myntet är mörkare än ni hade kunnat ana)!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

så här till jul om man gillar shoujo skulle jag tipsa om YOROSHIKU MASTER/ sweet santa/ sweet rein ( finns på sfbok) XD det är en liten jul manga om den tjej vid namn Kurumi som tydligen måste fira jul ensam. MEN ! en dag så stöter hon ihop med en person som säger att hon är hans mästare och att hon är tomten !?!? 

 

129135.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...
  • 2 months later...
  • 4 weeks later...

Vet ej om jag skriver i rätt här, men kändes lite väl att lägga upp en ny tråd enbart för denna fråga :D--> Är det någon som har läst Knights of Sidonia mangan? Vart sugen sedan jag såg att den skulle till att bli anime i april :D

Jag har inte läst Sidonia, men jag har förtroende för tecknaren Nihei, så den är nog bra.

 

Och nu har ju animeserien börjat sändas också, tjoho!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Vet ej om jag skriver i rätt här, men kändes lite väl att lägga upp en ny tråd enbart för denna fråga :D--> Är det någon som har läst Knights of Sidonia mangan? Vart sugen sedan jag såg att den skulle till att bli anime i april :D

 

Läser den nu och den är inte lika ogreppbar som Niheis andra verk som Blame! och Biomega utan är mera av en löpande äventyrs berättelse. Jag är helförtjust i den, pulserande tempo och oförutsägbar vilket gör den väldigt intressant och man vill verkligen veta vad som händer i nästa kapitel. Innan denna satt jag och läste Shingeki no Kyouin vilken jag också tyckte relativt intressant och spännande, men herregud den har inget i jämförelse med Knights of Sidonia när de kommer till spänning. Sen har jag alltid gillat Nihei's stil så det kan vara en bidragande faktor till min förtjusning av Sidonia men jag rekommenderar att läsa den till alla som gillar riktigt hård sci-fi!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...