Hoppa till innehåll
Anime.se

Ge mig tips om manga att läsa!


zimeon
 Share

Rekommenderade inlägg

  • 1 month later...
  • 5 weeks later...
  • 3 months later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 3 months later...

Nu kommer jag bara skita i alla andras kommentarer. Och anta att dom här inte har blivit nämnda.

 

 

Ai Kora (Love & Collage) - Hur många kroppsdelar finns det fetisher för?

Welcome to the NHK - Ditt liv i ett nötskal

Otaku no Musume - En Otaku får reda på att han är pappa till en flicka i tonårsåldern.

Unbalance X Unbalance - En student blir kär i hans lärare. Hur ska det här sluta?

Minamoto-kun Monogatari - En kille får i uppdrag av sin moster att ha sex med 14 olika tjejer för att hjälpa henne med sin forskning.

It's not my fault I'm Not popular - Det finns redan en tråd om den lite längre ner...

Ore ga Doutei o Sutetara Shinu Ken ni Tsuite - Påminner om 12 Monkey. En man blir skickat tillbaka i tiden för att förhindra sin egen död av sin bästa kompis.

Honeymoon Salad - Love triangle.

Mushishi - Tar upp en massa moraliska frågor

Yamada-kun to 7-nin no Majo - En kille har förmågan att byta kroppar när han kysser någon.

 

Dom är alla bra. Några är fortfarande i gång.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu kommer jag bara skita i alla andras kommentarer. Och anta att dom här inte har blivit nämnda.

Att bara lista titlar är inte så hjälpsamt om det inte är ett direkt svar på en specifik begäran, typ "ge mig tips på bra ninjamanga". Om du vill tipsa om manga till vem som helst så borde du åtminstone skriva några ord om varje titel. :P Förslag på utgångsfråga: "Vad är lockelsen med just den manga du tipsar om?"

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att bara lista titlar är inte så hjälpsamt om det inte är ett direkt svar på en specifik begäran, typ "ge mig tips på bra ninjamanga". Om du vill tipsa om manga till vem som helst så borde du åtminstone skriva några ord om varje titel. :P Förslag på utgångsfråga: "Vad är lockelsen med just den manga du tipsar om?"

 

Bättre?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hej skulle vilja ha några rekommendationer på några mangor som påminner om

 

Ai Yori Aoshi en absolut favorit både som manga och anime

love hina

chobits

Kanokon

 

alltså romantiska komedier utan för mycket drama och helst inga tragedier

 

Unbalance X Unbalance - Koreansk TeacherxStudent romantik.

 

Ai Kora (Love and Collage) - Harem, Handlar om en kille som har väldigt många olika fetishes för olika kroppsdelar. T ex. Höfterna, brösten, längden på benen och rösten m.m. Innehåller en tsundere heroine precis som i Love Hina.

 

Yamada-kun to 7-nin no Majo -pågående- En kille har förmågan att byta kroppar när han kysser någon. Mest komedi. Huvudperson är en student med lägsta möjliga betygen i skolan och en tjej med högsta möjliga. Dom är deras motpol.

 

Minamoto-kun Monogatari -pågående- En kille får i uppdrag av sin moster att ha sex med 14 olika tjejer för att hjälpa henne med sin forskning. Också en harem. Väldigt mycket ecchi.

 

Hoppas det hjälpte. Jag recommenderar att du i alla fall läser dom 2 - 3 första kapitlen i varje serie för att se vad du tycker om dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Som ni alla vet -- och vet ni inte så vet ni det nu -- så är jag i Japan. Och är man i Japan och gillar manga så är det ett oundvikligt faktum att man kommer att köpa på sig en hel del. Bara i området runt skolan har jag fyra stora mangabutiker, plus en ännu större Book-Off.

 

Så min fråga till er är som följer: vilka serier -- helst kortare serier, på högst runt 10 volymer -- anser ni vara klassiker som jag absolut måste införskaffa. Mina favoritgenrar är både slice-of-life och fighting-äventyrserier, men jag begränsar mig inte till bara dessa. Yotsuba är en självklarhet, likaså Azumanga Daioh. Så, låt rekommendationerna flöda!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så min fråga till er är som följer: vilka serier -- helst kortare serier, på högst runt 10 volymer -- anser ni vara klassiker som jag absolut måste införskaffa. Mina favoritgenrar är både slice-of-life och fighting-äventyrserier, men jag begränsar mig inte till bara dessa. Yotsuba är en självklarhet, likaså Azumanga Daioh. Så, låt rekommendationerna flöda!

Hm...

 

Tezukas Hi no Tori (16 vol), Black Jack (25 vol), Buddha (14 vol), Adolf ni Tsugu (5 vol).

Miyazakis Nausicaä (7 vol).

Ikedas Versaille no Bara (10 vol). Hagios Poe no Ichizoku (9 vol), Toma no Shinzo (3 vol), Jūichinin Iru (1 vol). Takemiyas Terra e (3 vol). Ōshimas Wata no Kuni Hoshi (7 vol).

Otomos Akira (6 vol), Domu (1 vol).

Nagais Devilman (5 vol).

Takahashis Maison Ikkoku (15 vol).

Takeuchis Sailor Moon (18 vol).

 

De är några klassiker jag kan komma på som jag skulle köpa... men jag vet inte om vi tänker på samma innebörd av ordet "klassiker", och sen är "klassiker" inte samma sak som vad du "borde äga". I ditt lilla rum så är det trots allt bara du som kan ta det beslutet! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Finns massa bra mangas i olika genres som måste läsas!

Vinland Saga

Ett riktigt mästerverk som utspelar sig under vikingatiden. Följer en kille som heter Thorfinn som drabbas av olika öden och gör många olika val i sitt liv. En manga som handlar om mycket. Väldigt seriös och realistisk i mina ögon. Den har en hastighet som svänger mycket i tempo och kan göra tvära vändningar. Vansinnigt snyggt tecknad och genomtänk som få. Brutal manga, mature.

Dorohedoro

En annorlunda manga som är skriven utav Q Hayashida, en kvinna! Skumma, mysko och intressanta karaktärer som verkligen lever, i en vardaglig och mycket konstig värld. En värld delad i två dimensioner. Mycket magi och brutalitet men alltid med humor, konstig humor! Man fastnar i den här mangan. Inte många mangakas som kan skriva såhär och teckningarna är bra gjorda!

Slam Dunk

En sportmanga om basket. En delinkvent som vill imponera på alla bestämmer sig för att bästa sättet att få en tjej är att gå med i skolans basketlag. Det visar sig snabbt att han är en aggressiv baka men med vissa talanger. Riktigt underhållande manga som är en klassiker inom genren enligt mig. Många som inte gillar sportmangas gillar den här mangan! :) Det är en mycket bra story som handlar om hur han växer! Mycket bra humor!

Shingeki no Kyojin

En riktigt bra manga som handlar om en kille som heter Eren. Han bor i mänsklighetens sista utpost mot jättar som mystiskt dykt upp. Dessa jättar älskar att äta människor... Mangan handlar om överlevnad och om hur Eren går med en grupp som skyddar staden mot jättar med avancerade stridssystem. Storslagna strider som är mycket brutala...Mycket olika twistar och man sugs fort in i mangan. Karaktärerna är väldigt mänskliga, vissa är fega andra heroiska och inte de typiska stereotyperna till karaktärer! Mycket snyggt tecknad med en genomtänkt och intressant berättelse. Den här mangan har vunnit ett pris för inte så länge sen. Läs!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...