Hoppa till innehåll
Anime.se

Battle Angel Alita


Ohem
 Share

Rekommenderade inlägg

Köpte precis pocket 1 och 2 + 3 av last order, snacka om snöpligt misstag... Det jag läst är riktigt bra, fin figurdesign och en story som ser ut att arta sig till något som heter duga. Hur många pocektböcker finns till gunnm och last order?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den första serien har 9 volymer och fortsättningen Last Order har än så länge 3 volymer tillgängliga, om bara Viz kunde vara lite snabbare. Last Order har en hel del ändrad figurdesign, tex alita's hår mer rakt/platt och är allmänt mer bestämd av sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Borde egentligen posta detta på Anime sektionen men eftersom ämnet är på tal...

 

har hör att Battle Angel Alita animen är i 3 delar... stämmer det och i så fall var kan man få tag i sista delen? (har letat mig fördärvad... verkar inte finnas nånstans) :S

 

yours // Pale. S

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 10 months later...
jag vet egentligen ingenting om Battle angel Alita, jag köpte bara en pocket härromdan. Det var tydligen någon novell som hette "Tears of an angel" den var bra faktiskt, ska kanske läsa hela serien :)

 

Det är andra delen i serien, det bästa är väl att välja första volymen ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 

Det är andra delen i serien, det bästa är väl att välja första volymen ;)

 

men det står ju "tears of an angel a battle angel Alita graphic novel" så jag antog att den var självständing och dess uom såg jag inen som uttryckte sig átt vara första nummret...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

men det står ju "tears of an angel a battle angel Alita graphic novel" så jag antog att den var självständing

Det är bara att hata att jänkare inte sätter ut siffrorna på böckerna lite tydligare.

 

Tycker att det syns tydligt, men detta kanske beror på att jag glor sönder framsidan och baksidan innan jag vågar köpa en manga :) Tänkte bara fråga ni som är insatta i serien, hur bra är Last order jämfört med orginal serien? Värd att köpa?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...
Jag läste att det ska göras en ny anime på Gunmm (tack mangamania) ochh att det skulle vara helt i 3d. Undrar om dom klarar av att göra manga till lags =/

 

Det kommer inte bli någon animé? Har hört att filmen ska regisseras av James Cameron (Dark angel, T2)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag läste att det ska göras en ny anime på Gunmm (tack mangamania) ochh att det skulle vara helt i 3d. Undrar om dom klarar av att göra manga till lags =/

 

Det kommer inte bli någon animé? Har hört att filmen ska regisseras av James Cameron (Dark angel, T2)

 

 

O_o Oro. Ska det bli en amricansk animerad film ._.'

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tänkte bara fråga ni som är insatta i serien, hur bra är Last order jämfört med orginal serien? Värd att köpa?

 

Det är alltid svårt att jämnföra en uppföljare med orginalet, men den är rätt så ok för en uppföljare.

Fortsättningen är egentligen ett ändrat slut för Alita, den plockar upp serien innan hon åker upp till "himlastaden" (kommer inte ihåg vad den heter).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 8 months later...

Ok, lite spoilervarning här för de som inte läst Last Order än.

 

 

 

Satt och läste om Last Order igen och återligen kommer en detalj jag irriterat mig på sen första gången jag började läsa LO.

I de första striderna så duckar Gally/Alita utan att egentligen göra det. Altså när hon får de skumma "out of body" upplevelserna.

Det verkar vara något viktigt som ska lösas senare men inget händer.

Jag har läst till och med volym 5 och det tas aldrig upp igen.

Har jag missat något? Valde Yukito att inte följa upp eller kommer det kanske igen senare?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 months later...
Ok, lite spoilervarning här för de som inte läst Last Order än.

 

 

 

Satt och läste om Last Order igen och återligen kommer en detalj jag irriterat mig på sen första gången jag började läsa LO.

I de första striderna så duckar Gally/Alita utan att egentligen göra det. Altså när hon får de skumma "out of body" upplevelserna.

Det verkar vara något viktigt som ska lösas senare men inget händer.

Jag har läst till och med volym 5 och det tas aldrig upp igen.

Har jag missat något? Valde Yukito att inte följa upp eller kommer det kanske igen senare?

 

hon lär sig att hantera dom.. vilket du kommer få se i både i vol 6 och 7..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...