Hoppa till innehåll
Anime.se

De nya konsolerna


docster
 Share

Vilken av de nya spel-konsolerna ser mest lovande ut?  

109 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilken av de nya spel-konsolerna ser mest lovande ut?

    • Nintendo Wii
      53
    • Playstation 3
      44
    • Xbox 360
      8
    • En annan konsol som inte är med på listan
      4


Rekommenderade inlägg

  • Svar 122
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Nintendo Revolution.. Mest för att jag aldrig någonsin införskaffat konsolprylar från andra än Nintendo =], men också för att det bara finns en enda spelserie till playstation som jag tyckt om - och det finns till PC'n =). Lika är det gällande xbox. Kul att titta på när kompisar spelar xboxspel, men ingen av dem är det som verkligen trollbinder dig till att köpa dem =P.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det vore bra om man hade det som jag har nu (alla tre konsoller, tack storebröder för era pengar), alltså om man kunda köpa alla nya kommande. Men det kommer att bli PS3'an som får befinna sig i vårat hus, får se om vi skaffar Xbox360 nån gång då Halo3 kommer, likaså gäller Revolution, SmashBros är en stor favorit hos mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nintendo Revolution.. Mest för att jag aldrig någonsin införskaffat konsolprylar från andra än Nintendo =], men också för att det bara finns en enda spelserie till playstation som jag tyckt om - och det finns till PC'n =). Lika är det gällande xbox. Kul att titta på när kompisar spelar xboxspel, men ingen av dem är det som verkligen trollbinder dig till att köpa dem =P.

 

får man fråga villken serie? B)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spela FPSer som Halo med konsollkontroll är ju bara larv.

 

Sen har dom ju "mästerskap" i xbox-Halo. Det är bara att skratta och peka.

 

K.

 

?

 

Är ju bara kul om MS annordnar sådana evanemang och dessutom med massa fina priser som Plasma TV`s, xbox spel och andra tillbehör.

CPL annordnar ochså Halo turneringar och där är kan det vara rätt stora prispengar på 5 000 - 50 000 dollar.

 

Kompisen fick en Laptop som 1:a pris i just en Halo (PC) turnering.

TV4 tror jag det var som hade något sammarbete med MS där dom sponsrade med 50 xbox spel som första pris i deras turnering.

 

Bara kul med turneringar och världsmästerskap så jag förstår inte alls hur du kan tycka att det verkar så löjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Eftersom jag är trogen kund för Playstation, får det bli det! :D

 

Det såg mycket lovande ut och jag tror att det kan bli väldigt bra. Även Xbox'en såg underbar ut. Funderar på att skaffa en Xbox, faktiskt. Då är det kanske bättre att vänta tills den nya kommer ut.

 

Härlig omröstning! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 10 months later...

Röstar på PS3 eftersom den med störst sannolikhet kommer vinna konsollkriget, tänker inte köpa nån av dom själv dock. Samt att man slipper se ut som en idiot med PS3:ans handkontroll, eftersom man kan ta fel på wii:s kontroll och fjärrkontrollen till tvn :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Synd på pollen bara att den är så gammal och att det kommit fram massa ny info om de olika konsolerna och sådant som folket inte hade när den gjordes, men men ^^

Själv tror jag inte alls så mycket på xbox som en ledande spelmaskin, den har nog inte så stor fanbase sen tidigare och inte direkt storförsäljning i Japan.Jag vet faktiskt ingen som har en 360. De jag vet som skaffade första xbox, var de som inte direkt haft någon tv-spelskonsol innan och där DVD-möjligheterna var en stor tyngd i vågskålen köpa eller inte. Därför tror jag att dem inte har så stort behov av en 360...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej, jag är inte fanboy. Tycker som jag gör för att Sony har lovat mer än vad de hållit och konsolen kommer att vara på tok för dyr. Sedan så verkar Sony satsa mer på att få ut Blu-ray så de kan sälja mer filmer. Kort och gott så verkar de halvt skita i spel denna generation, tro det eller ej.

 

Jag är inte en fanboy, bara jävligt besviken på Sony. Tror att MS och Nintendo har större chans att ta hem det så kallade kriget denna generation. MS har ett rätt så starkt försprång och Wii har fått sig en släng mer Hype än vad folk hade förväntat sig.

 

Innan ni slänger ut ord som fanboys åt andra så kanske ni borde kolla hur ni själv beter er först.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Själv så kunde jag inte bry mig mindre om vilka det kommer gå bäst för eftersom jag inte spelar några konsolspel längre, jag tycker bara det är roligt att hänga med i spelvärlden.

 

Det är nog inte bara jag som ska lugna ner mig med att kalla folk fanboys, utan även vissa som kanske ska sluta agera precis som fanboys när dom egentligen inte vill vara det. Men om du tog illa vid dig så ber jag om ursäckt, det jag menade var att era senaste inlägg fick er att verka vara fanboys. Nu när jag fick höra dina argument bakom ditt utalande så kan jag förstå vad du menade.

 

Det jag retar mig på är när folk bara kastar ur sig åsikter utan att ge någon anledning varför man tycker så. Skulle våga gissa att det finns fler som tycker så eftersom det är antagligen är en av anledningarna till att ord som "fanboy" och "troll" har uppstått. Det är ganska omöjligt att ha en diskussion om man bara skriver en mening som består av någonting i stil med "X-box suger" och det är väl diskussion vi vill ha i den här tråden?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...